Dünyada ve ülkemizde çok önemli
yeri olan atık geri dönüşümü günümüzde ihtiyaç değil zorunluluk haline
gelmiştir. Özellikle % 96 oranlarında agrega içeren asfalt geri dönüşümü için
hem doğal kaynakların korunması bitüm kullanımını azaltarak cari açığı bir
miktar olsun düşürmek büyük önem kazanmıştır. Dış ülkelerde yapılan çalışmalar
geri dönüşüm çalışmalarını kanun ve yönetmelik olarak zorunlu kılarken, birçok
açıdan uygulayıcılara teşvik ve destek de vermektedir, ülkemiz bu konuda henüz
çok yenidir bu yüzden yapılan uygulama ve araştırmaların artırılması şarttır.Bu
çalışmada Bitümlü Sıcak Karışım (BSK) numunelerinin içerisine çeşitli oranlarda
geri kazanılmış asfalt betonu malzemesi (RAP) ilave edilerek, Stabilite, Akma
ve Indirekt Çekme (ITS) dayanımları incelenmiştir. Öncelikle binder tabakası
için optimum bitüm miktarı Marshall metodu ile bulunmuş ve daha sonra optimum
bitüm içeriğinde hazırlanan asfalt betonu numunelerine % 7 ile % 28 oranlarında
RAP ilave edilmiştir. Bunun yanında RAP ilave edilmemiş asfalt betonu numuneler
de teste tabi tutulmuş ve sonuçlar karşılaştırılmıştır. Test sonuçları RAP
ilave edilmiş BSK numunelerinin stabilite ve akma ve Indirekt Çekme Deneyi
(ITS) yönünden Irak şartnamesindeki limitler içerisinde binder tabakasında
kullanılabileceğini göstermiştir. deney tasarımında Taguchı tasarım
kullanılmıştır.
Waste recycling, which has a very important place both in the world and
in our country, has become not a necessity but an obligation nowadays.
Especially for the asphalt recycling that contains 96 % aggregate, it has
become of great importance both to protect natural resources and to reduce
current deficit somewhat by decreasing the purchase and use of bitumen. While
studies conducted in foreign countries oblige recycling as law and regulations,
they also encourage and support practitioners in a lot of ways; our country is
still new on this issue, thus applications and researches must be increased. In this study, Reclaimed Asphalt Pavement (RAP) were used in Hot Mix
Asphalt (HMA) samples, stability and flow resistance and
Indirect Tensile Test (ITS) of HMA samples were investigated. In the experimental design,
Taguchi design will be used. Initially, binder optimum quantity of bitumen
for layer was determined by Marshall Stability test method and then RAP, 7 to
28 % in terms of total asphalt concrete samples weight
was added to HMA samples at the predefined optimum bitumen content. Besides,
control samples were performed and compared with the RAP added samples. Test
results show that Reclaimed Asphalt Pavement (RAP) can be used in wearing
course as an additive in accordance with Iraq General specification limits.
Recycling Reclaimed asphalt pavement (RAP) Stability and flow strength and indirect tensile test Impaired asphalt pavement material
Subjects | Engineering |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | August 28, 2017 |
Submission Date | February 10, 2017 |
Acceptance Date | August 25, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 5 Issue: 2 |