Review
BibTex RIS Cite
Year 2020, Volume: 3 Issue: 1, 108 - 132, 22.01.2020
https://doi.org/10.31681/jetol.670066

Abstract

References

  • Ağbulut, H. (2015). Bazı çekirdek kimyası kavramlarının öğretiminde kısa mesajla bilgilendirme yönteminin kullanılması üzerine bir araştırma (Unpublished doctoral thesis). Atatürk University, Erzurum, Turkey.
  • Ağca, R.K. (2012). Yabancı dil öğretiminde basılı materyallere sağlanan mobil çokluortam desteğinin kelime öğrenimine ve motivasyona etkisi (Unpublished doctoral thesis). Gazi University, Ankara, Turkey.
  • Ak, N.Y. (2018). The investigation of undergraduate students’ mobile phone use in the academic environment: the case of Middle East Technical University (Unpublished doctoral thesis). Middle East Technical University, Ankara, Turkey.
  • Akın, T. (2014). Karekod destekli öğrenme materyalinin erişi ve kalıcılığa etkisi (Unpublished master’s thesis). Hacettepe University, Ankara, Turkey.
  • Aksoy, T. (2012). Lisansüstü derslerde kullanılan mobil teknoloji uygulamalarının öğrenci katılımı ve görüşleri açısından incelenmesi (Unpublished master’s thesis). Atatürk University, Erzurum, Turkey.
  • Al-Emran, M., Elsherif, H. M., & Shaalan, K. (2016). Investigating attitudes towards the use of mobile learning in higher education. Computers in Human behavior, 56, 93-102.
  • Alioon, Y. (2016). An investigation of student engagement, motivation and attitudes towards course content in a mobile-learning enhanced course (Unpublished doctoral thesis). Middle East Technical University, Ankara, Turkey.
  • Ataş, A.H. (2014). Students’ perceptions about the use of a question-answer system via mobile devices in a lecture-based learning environment (Unpublished master’s thesis). Middle East Technical University, Ankara, Turkey.
  • Aydoğdu, H. (2019). Mobil öğrenme ile ilgili araştırmaların eğilimleri: içerik analizi (Unpublished master’s thesis). Fırat University, Elazığ, Turkey.
  • Aygül, S.Ö. (2019). Pre-service EFL teachers’ current practices and perceptions of mobile assisted language learning (Unpublished master’s thesis). Middle East Technical University, Ankara, Turkey.
  • Baş, F.B. (2015). Bir mobil işaret dili uygulaması: MTİDS (Unpublished master’s thesis). Trakya University, Edirne, Turkey.
  • Bolatlı,Z. (2018). Mobil uygulama ile desteklenmiş ters-yüz öğretim ortamı kullanan öğrencilerin akademik başarılarının ve işbirlikli öğrenmeye yönelik görüşlerin incelenmesi (Unpublished master’s thesis). Selçuk University, Konya, Turkey.
  • Bostan, D. (2018). The role of English language teachers’ TPACK regarding high school students’ acceptance of mobile learning tools (Unpublished master’s thesis). Muğla Sıtkı Koçman University, Muğla, Turkey.
  • Bozkan, E. (2018). Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenmelerini etkileyen faktörler ile mobil öğrenmeye ilişkin tutumları arasındaki ilişki (Sakarya ili örneği) (Unpublished master’s thesis). Sakarya University, Sakarya, Turkey.
  • Briz-Ponce, L., Pereira, A., Carvalho, L., Juanes-Méndez, J. A., & García-Peñalvo, F. J. (2017). Learning with mobile technologies–Students’ behavior. Computers in Human Behavior, 72, 612-620.
  • Büyükbeşe, A. (2019). The user interface design of mobile assisted language learning-based applications (Unpublished master’s thesis). Yeditepe University, İstanbul, Turkey.
  • Coşkun Setirek, A. (2014). Significant and relevant factors that can affect the sustainability of mobile learning (Unpublished master’s thesis). Boğaziçi University, İstanbul, Turkey.
  • Çakır, Y. (2019). İlköğretim matematik derslerinde mobil öğrenmenin kullanımına ilişkin öğrenci tutumlarına yönelik ölçek geliştirme çalışması (Unpublished master’s thesis). Aydın Adnan Menderes University, Aydın, Turkey.
  • Çakmak, F. (2014). Exploring the role of multimedia glosses and strategy use in second language listening comprehension and incidental vocabulary learnings in a mobile environment (Unpublished doctoral thesis). Boğaziçi University, İstanbul, Turkey.
  • Çavuş Ezin, Ç. (2019). Mobil tabanlı bir öğrenme ortamının tasarlanması, uygulanması ve etkililiğinin incelenmesi (Unpublished master’s thesis). Bartın University, Bartın, Turkey.
  • Cevahir, H., & Özdemir, M. (2015). Mobile learning researches towards individuals with disabilities: A content analysis between 2005 and 2015. Istanbul Journal of Open and Distance Education, 1(2).
  • Çelik, A. (2012). Yabancı dil öğreniminde Karekod destekli mobil öğrenme ortamının aktif sözcük öğrenimine etkisi ve öğrenci görüşleri: Mobil Sözlük örneği (Unpublished master’s thesis). Gazi University, Ankara, Turkey.
  • Çelik, Ö. (2018). The effect of using mobile applications on literal and contextual vocabulary instruction (Unpublished master’s thesis). Balıkesir University, Balıkesir, Turkey.
  • Çevikbaş, G. (2019). The impact of Quizziz on the vocabulary development and motivation of Turkish EFL learners (Unpublished master’s thesis). Bahçeşehir University, İstanbul, Turkey.
  • Çinar, İ. (2019). Quizlet çevrimiçi kelime uygulamasının ortaöğretim öğrencilerinin kelime öğrenmelerine ve İngilizce dersine yönelik tutumlarına etkisi (Unpublished master’s thesis). Eskişehir Osmangazi University, Eskişehir, Turkey.
  • Dehmenoğlu, C. (2015). Programlama temelleri dersine yönelik mobil öğrenme aracının geliştirmesi (Unpublished master’s thesis). Bahçeşehir University, İstanbul, Turkey.
  • Demir, K. (2014). Grafik ve animasyon dersindeki mobil öğrenme uygulamalarının öğrencilerin akademik başarılarına ve mobil öğrenmeye yönelik tutumlarına etkisi (Unpublished master’s thesis). Dokuz Eylül University, İzmir, Turkey.
  • Demirer, F. (2017). English instructors' attitudes toward mobile assisted language learning: a descriptive study (Unpublished master’s thesis). Çağ University, Mersin, Turkey.
  • Desai, M. S., Hart, J., & Richards, T. C. (2008). E-learning: Paradigm shift in education. Education, 129(2).
  • Dilek, U. (2016). Kinematik deneylerinde kullanılmak üzere bir mobil uygulamanın geliştirilmesi (Unpublished master’s thesis). Dokuz Eylül University, İzmir,Turkey.
  • Dinç, F. (2018). Algoritma eğitimi için bir mobil uygulama tasarımı ve gerçekleştirilmesi (Unpublished master’s thesis). Düzce University, Düzce, Turkey.
  • Dişci, D. (2014). Factors affecting expectations and intentions of university students‟ mobile phone use in educational contexts (Unpublished master’s thesis). Boğaziçi University, İstanbul, Turkey.
  • Doğan, Ö. (2016). The effectiveness of augmented reality supported materials on vocabulary learning and retention (Unpublished master’s thesis). Abant İzzet Baysal University, Bolu,Turkey.
  • Duman, G. (2013). Mobil destekli dil öğreniminde araştırma eğilimleri: program geliştirme açısından doğurguları (Unpublished master’s thesis). Akdeniz University, Antalya, Turkey.
  • Dündar, M. F. (2015). Uzaktan öğretimde mobil öğrenmenin kullanıcı açısından değerlendirilmesi: Gediz Üniversitesi örneği (Unpublished master’s thesis). Gediz University, İzmir, Turkey.
  • Efe, M. D. (2014). E-öğrenme alanında çalışan yetişkinlerin mobil cihaz uygulamalarını mesleki öğrenme amacıyla kullanma durumları (Unpublished master’s thesis). Gazi University, Ankara, Turkey.
  • Ekici, M. (2018). Mobil teknoloji tabanlı öğrenme uygulamalarının bilimsel düşünme süreci üzerine etkisinin incelenmesi (Unpublished doctoral thesis). Hacettepe University, Ankara, Turkey.
  • Elçiçek, M. (2015). Mobil öğrenme yönetim sisteminin öğrenenlerin akademik başarısı ve tutumları üzerindeki etkisi (Unpublished master’s thesis). Fırat University, Elazığ, Turkey.
  • El-Hussein, M. O. M., & Cronje, J. C. (2010). Defining mobile learning in the higher education landscape. Journal of Educational Technology & Society, 13(3), 12-21.
  • Erdemci, H. (2015). Mobil portfolyo(m-portfolyo) destekli tam öğrenme modelinin öğrenci başarısı ve internet kullanımına yönelik tutumlarına etkisi (Unpublished master’s thesis). Fırat University, Elazığ, Turkey.
  • Erikli, N.H. (2018). Kardiyopulmoner resüsitasyon eğitiminde anlatım yöntemi ile mobil öğrenme yöntemi etkinliğinin karşılaştırılması (Unpublished master’s thesis). Ege University, İzmir, Turkey.
  • Ersoy Özer, Y. (2017). Mobile-assisted vocabulary learning and its effects on recall (Unpublished master’s thesis). Yeditepe University, İstanbul, Turkey.
  • Gülcü, İ. (2015). Yabancı dil olarak mobil destekli Türkçe kelime öğretimi (Unpublished doctoral thesis). Çanakkale University, Çanakkale, Turkey.
  • Güler, M. (2016). (Mobil ortamlarda alıştırma uygulama yazılımlarının içerik gönderim periyotları, soru türü ve geri bildirim açısından incelenmesi: Kpsscell örneği (Unpublished master’s thesis). Atatürk University, Erzurum, Turkey.
  • Gümüş, H. (2017). Karma öğretim tasarımına dayalı öğrenme ortamında İngilizce deyimleri kavram karikatürleri ile öğrenmenin ortaokul öğrencilerinde erişi ve kalıcılığa etkisi (Unpublished master’s thesis). Yıldız Teknik University, İstanbul, Turkey.
  • Gürkan, F. (2017). Açık ve uzaktan eğitimde öğrenim gören öğrencilerin mobil öğrenmeye yönelik tutumlarının incelenmesi (Unpublished master’s thesis). Marmara University, İstanbul, Turkey.
  • Güven, R. (2019). Attitudes of ELT students and in-service teachers towards using mobile assisted language learning (Unpublished master’s thesis). Kocaeli University, Kocaeli, Turkey.
  • Harari, Y. N. (2018). 21. Yüzyıl için 21 ders. İstanbul: Kollektif.
  • Huang, Y. M., Jeng, Y. L., & Huang, T. C. (2009). An Educational Mobile Blogging System for Supporting Collaborative Learning. Educational Technology & Society, 12 (2), 163–175.
  • İlçi, A. (2014). Investigation of pre-service teachers’ mobile learning readiness levels and mobile learning acceptance levels (Unpublished master’s thesis). Middle East Technical University, Ankara,Turkey.
  • İşgör Şimsek, E. (2015). Mobil ortamlarda Kitlesel Açık Çevrimiçi Derslerin (KAÇD) kullanılabilirliğinin değerlendirilmesi (Unpublished master’s thesis). Mimar Sinan Güzel Sanatlar University, İstanbul, Turkey.
  • Kalınkara, Y. (2017). Bilgisayar donanımı dersine yönelik mobil eğitim materyalinin geliştirilmesi ve öğrenci başarısı üzerine etkisinin incelenmesi (Unpublished master’s thesis). İnönü University, Malatya, Turkey.
  • Kantaroğlu, T. (2017). İşletme Fakültesi ve Eğitim Fakültesi öğrencilerinin mobil öğrenmeye yönelik tutumlarının karşılaştırılması (Unpublished master’s thesis). Sakarya University, Sakarya, Turkey.
  • Kavaklı, A., & Yakın, İ. Mobil Öğrenme: 2015–2019 Çalışmalarına Yönelik Bir İçerik Analizi. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 11(21), 251-268.
  • Kavruk, Y. (2018). Uzaktan öğrenenlerin kısa mesaj ile eğitsel destek sağlanmasına yönelik memnuniyetleri ve öğrenme düzeyleri (Unpublished master’s thesis). Anadolu University, Eskişehir, Turkey.
  • Khachan, A. (2019). Imssap: after‐school interactive mobile learning student support application (Unpublished doctoral thesis). Sakarya University, Sakarya, Turkey.
  • Khurmyet, G. (2016). Mobil eğitim teknolojisi olarak tablet bilgisayarın etkin öğrenim amaçlı kullanımı: özel ortaöğretim kurumları üzerine bir araştırma (Unpublished master’s thesis). Marmara University, İstanbul, Turkey.
  • Korkmaz, H. (2010). The effectiveness of mobile assisted language learning as a supplementary material for English language teaching coursebooks (Unpublished master’s thesis). Bilkent University, Ankara, Turkey.
  • Korkmaz, M. (2010). Probleme dayalı mobil öğrenmenin öğrencilerin akademik başarılarına etkisi (Unpublished master’s thesis). İstanbul University, İstanbul, Turkey.
  • Korkmaz, N. (2019). Ölçme ve değerlendirme dersinde mobil destekli öğretim durumları modelinin öğretmen adaylarının akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi (Unpublished master’s thesis). Fırat University, Elazığ, Turkey.
  • Korucu, A. T., & Biçer, H. (2019). Mobil Öğrenme: 2010-2017 Çalışmalarına Yönelik Bir İçerik Analizi. Trakya Eğitim Dergisi, 9(1), 32-43.
  • Körlü, H. (2017). The impact of Quizlet on performance and autonomy in vocabulary learning of Turkish EFL learners (Unpublished master’s thesis). Bahçeşehir University, İstanbul, Turkey.
  • Köse, T. (2017). Investigating the use of a mobile flashcard application Rememba on the vocabulary development and motivation of Turkish EFL learners (Unpublished master’s thesis). Bahçeşehir University, İstanbul, Turkey.
  • Krippendorff, K. (2018). Content analysis: An introduction to its methodology. Sage publications.
  • Kubat, G. (2014). Türkiye'deki üniversite kütüphanelerinin mobil geleceği (Unpublished master’s thesis). Kadir Has University, İstanbul, Turkey.
  • Kukulska-Hulme, A., & Traxler, J. (Eds.). (2005). Mobile learning: A handbook for educators and trainers. Psychology Press.
  • Kurnaz, H. (2010). Mobil öğrenme özelliğinin öğrenciler tarafından kullanılabilirliği (Unpublished master’s thesis). Sakarya University, Sakarya, Turkey.
  • Kuşkonmaz, H. (2011). İlköğretim okullarındaki öğretmenlerin mobil öğrenmeye yönelik algı düzeylerinin belirlenmesi (Unpublished master’s thesis). Bahçeşehir University, İstanbul, Turkey.
  • Küçük, S. (2015). Mobil artırılmış gerçeklikle anatomi öğreniminin tıp öğrencilerinin akademik başarıları ile bilişsel yüklerine etkisi ve öğrencilerin uygulamaya yönelik görüşleri (Unpublished doctoral thesis). Atatürk University, Erzurum, Turkey.
  • Küle, G. (2012). Pazarlama yönetimi dersini alan öğrencilerin mobil öğrenme algılarının belirlenmesi (Unpublished master’s thesis). Bahçeşehir University, İstanbul, Turkey.
  • Laouris, Y., & Eteokleous, N. (2005). We need an educational relevant definition of mobile learning. Retrieved Nov 24, 2019 from http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.106.9650&rep=rep1&type=pdf.
  • Okumuş Dağdeler, K. (2019). The role of mobile-assisted language learning (MALL) in vocabulary knowledge, learner autonomy and motivation of prospective English language teachers (Unpublished doctoral thesis). Atatürk University, Erzurum, Turkey.
  • Ozan, Ö. (2013). Factors affecting expectations and intentions of university students‟ mobile phone use in educational contexts (Unpublished doctoral thesis). Anadolu University, Eskişehir, Turkey.
  • Özdamar Keskin, N. (2011). Akademisyenler için bir mobil öğrenme sisteminin geliştirilmesi ve sınanması (Unpublished doctoral thesis). Anadolu University, Eskişehir, Turkey.
  • Özdemir, Y. M. (2015). Using a mobile learning application for troubleshooting the technical problems: A case study (Unpublished master’s thesis). Middle East Technical University, Ankara, Turkey.
  • Özel Erkan, D. (2016). Web tabanlı hemşirelik tanıları mobil öğrenme sistemi (Unpublished doctoral thesis). Akdeniz University, Antalya, Turkey.
  • Özer, Ö. (2017). Mobil destekli öğrenme çevresinin yabancı dil öğrencilerinin akademik başarılarına, mobil öğrenme araçlarını kabul düzeylerine ve bilişsel yüke etkisi (Unpublished doctoral thesis). Mersin University, Mersin, Turkey.
  • Öztürk, T. (2019). Ortaöğretim İngilizce konuşma becerisinin geliştirilmesinde bağlantıcı mobil öğrenme sürecinin incelenmesi (Unpublished master’s thesis). Anadolu University, Eskişehir, Turkey.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods (3rd Edition). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Prensky, M. (2001). Digital natives, digital immigrants part 1. On the horizon, 9(5), 1-6.
  • Ryu, D., & Jeong, J. (2019). Two Faces of Today's Learners: Multiple Identity Formation. Journal of Educational Computing Research, 57(6), 1351-1375.
  • Saraç, A. (2014). Yeni bir eğitim platformu olarak mobil öğrenme ortamları için uygulama geliştirmenin önemi ve öğretim teknoloğu adaylarının algıları üzerine bir araştırma (Unpublished master’s thesis). Marmara University, İstanbul, Turkey.
  • Sarı, E. (2019). Mobil öğrenme destekli Fen Bilimleri dersinin etkinliğinin incelenmesi (Unpublished master’s thesis). Düzce University, Düzce, Turkey.
  • Sarı, S. (2012). Hizmet içi eğitimde mobil öğrenme ve GSM sektöründe bir uygulama (Unpublished master’s thesis). Yıldız Teknik University, İstanbul, Turkey.
  • Sharples, M., Arnedillo-Sánchez, I., Milrad, M., & Vavoula, G. (2009). Mobile learning. In Technology-enhanced learning (pp. 233-249). Springer, Dordrecht.
  • Sharples, M., Taylor, J., & Vavoula, G. (2005, October). Towards a theory of mobile learning. In Proceedings of mLearn (Vol. 1, No. 1, pp. 1-9).
  • Solmaz, E., & Gökçearslan, Ş. (2016). Mobil öğrenme: Lisansüstü tezlere yönelik bir içerik analizi çalışması. In 10th International Computer and Instructional Technologies Symposium (ICITS), Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize-Turkey.
  • Sönmez, A. (2018). Mobil öğrenme uygulamalarının öğrencilerin kimya dersi kimya her yerde ünitesindeki akademik başarılarına, çevreye ve mobil öğrenmeye yönelik tutumlarına etkisi (Unpublished master’s thesis). Kahramanmaraş Sütçü İmam University, Kahramanmaraş, Turkey.
  • Sönmez, N. (2019). Mobil öğrenmenin akademik başarıya etkisi: Bir meta analiz çalışması (Unpublished master’s thesis). Adıyaman University, Adıyaman, Turkey.
  • Su Tonga, E. (2015). Öğretmen adaylarının mobil teknolojileri öğrenme faaliyetlerinde kullanma sıklıklarının incelenmesi (Unpublished master’s thesis). Gazi University, Ankara, Turkey.
  • Şen, H. (2018). Mobil eğitim yazılımlarındaki arayüz elemanlarına yönelik öğrenci tercihlerinin belirlenmesi (Unpublished master’s thesis). Karadeniz Teknik University, Trabzon, Turkey.
  • Şener, A. (2016). Ortaöğretim öğrencilerinin mobil cihaz kullanım alışkanlıkları ve mobil öğrenme araçlarını kullanma özyeterlik inançlarının incelenmesi: İzmir Karabağlar örneği (Unpublished master’s thesis). Ege University, İzmir, Turkey.
  • Şeylan, F. (2018). Mobil öğrenmenin akademik başarıya etkisi üzerine yapılan deneysel çalışmaların karşılaştırılması (Unpublished master’s thesis). Van Yüzüncü Yıl University, Van, Turkey.
  • Tanır, A. (2018). Yabancı dil olarak Almanca öğretiminde mobil öğrenmenin sözcük öğrenimi başarısına olası etkisi (Anadolu Üniversitesi örneği) (Unpublished doctoral thesis). Anadolu University, Eskişehir, Turkey.
  • Tanrıverdi, M. (2011). E-öğrenmeye destek amaçlı mobil öğrenme uygulaması geliştirme ve etkilerinin incelenmesi (Unpublished master’s thesis). Gazi University, Ankara, Turkey.
  • Tapscott, D. & Williams, A. (2010) Innovating the 21st century university: It’s Time. Educause Review, Vol. 45, No. 1, pp17-29.
  • Tarighat, S., & Khodabakhsh, S. (2016). Mobile-assisted language assessment: Assessing speaking. Computers in Human Behavior, 64, 409-413.
  • Trilling, B., ve Fadel, C. (2009). 21st Century Skills.: Learning for Life in Our Times. John Wiley & Sons.
  • Tutal, C. (2016). The perspectives of English as a foreign language (EFL) instructors on the use of mobile applications as educational tools (Unpublished master’s thesis). Bahçeşehir University, İstanbul, Turkey.
  • Uygun, D. & Sönmez, A. (2019). Mobil öğrenme üzerine güncel çalışmalarla ilgili bir içerik analizi. AUAd, 5(1), 53-69.
  • Vatansever, İ. (2017). Açık ve uzaktan öğrenenlerin mobil öğrenme okuryazarlık becerilerinin incelenmesi (Unpublished master’s thesis). Anadolu University, Eskişehir, Turkey.
  • Vatansever, Ş. (2015). Mobil öğrenmenin öğrencilerin akademik başarılarına etkisi (Unpublished master’s thesis). Marmara University, İstanbul, Turkey.
  • Yallıhep, M. (2018). Mobile serious games: effects on students’ understanding of programming concepts and attitudes towards information technology (Unpublished master’s thesis). Boğaziçi University, İstanbul, Turkey.
  • Yechshzhanova, Z. (2014). Bilgisayar destekli öğretim ve mobil öğretim için geometri dersinin içeriğinin geliştirilmesi (Unpublished master’s thesis). Gazi University, Ankara, Turkey.
  • Yeşil, E. (2015). Mobil öğrenmenin BÖTE öğrencilerinin eğitimde bilişim teknolojileri-I dersindeki akademik başarısına etkisi: Ege Üniversitesi örneği (Unpublished master’s thesis). Ege University, İzmir, Turkey.
  • Yetişir, H. (2019). Mobil cihazlarla artırılmış gerçeklik uygulamalarının öğrencilerin akademik başarı, tutum ve kalıcılığına etkisi (Unpublished master’s thesis). Niğde Ömer Halisdemir University, Niğde, Turkey.
  • Yıldırım, N. (2012). Yabancı dil eğitiminde eğitsel oyunlar aracılığıyla mobil öğrenme (Unpublished master’s thesis). Fırat University, Elazığ, Turkey.
  • Yıldırım, H. (2017). Mobil öğrenme: Meslek Yüksekokullarında bilginin yeniden yapılandırılması üzerine bir durum çalışması (Unpublished master’s thesis). Anadolu University, Eskişehir, Turkey.
  • Yıldız Avcı, Z. (2018). Mobil öğrenme araştırmaları ve uygulamalarına ilişkin bir meta analiz çalışması (Unpublished master’s thesis). Fırat University, Elazığ, Turkey.
  • Yılmaz, D. (2018). Okul öncesi dönemdeki otizmli çocuklara yönelik mobil eğitsel yazılım tasarımı geliştirilmesi ve değerlendirilmesi (Unpublished master’s thesis). Bahçeşehir University, İstanbul, Turkey.
  • Yılmaz, Y. (2011). Mobil öğrenmeye yönelik lisansüstü öğrencilerinin ve öğretim elemanlarının farkındalık düzeylerinin araştırılması (Unpublished master’s thesis). Dokuz Eylül University, İzmir, Turkey.
  • Yokuş, G. (2016). Eğitim fakültesi öğrencilerinin mobil öğrenmeye ilişkin görüşlerinin incelenmesi ve eğitim bilimleri alanına yönelik mobil uygulama geliştirme çalışması: Mobil Akademi (Unpublished master’s thesis). Mersin University, Mersin, Turkey.
  • Yüksel, A. S. (2014). Özdüzenleme yardımı ile kişiselleştirilmiş mobil İngilizce öğrenme (Unpublished master’s thesis). İstanbul University, İstanbul, Turkey.
  • Zengin Ünal, Ö. (2015). Investigating the use of mobile-based vocabulary notebooks on students’ vocabulary achievement in English language learning (Unpublished master’s thesis). Middle East Technical University, Ankara, Turkey.

Mobile Learning in Turkey: Trends, Potentials and Challenges

Year 2020, Volume: 3 Issue: 1, 108 - 132, 22.01.2020
https://doi.org/10.31681/jetol.670066

Abstract

Several components of learning including learners, teachers, schools, learning methodologies, learning content and evaluation criteria are affected by changing technologies. Like other technology-based learning methods, mobile learning is also a product of a period in which new technologies and education are intertwined. As new learning and technologies become more personalized, learner-centered, connected, portable and ubiquitous, skills such as cooperation, communication, critical thinking and creativity start to stand out. Mobile learning has a potential to address these skills and better cater for today’s digital native learners thanks to the aforementioned affordances. This potential of mobile learning is the starting point for this study. The aim of this study is to see the trends of mobile learning over the years and to discuss its potentials and challenges. In line with this purpose, the graduate theses published in Turkish Higher Education Council Thesis Database between 2010 and 2019 were reviewed by content analysis method. The results of the study revealed that mobile learning in graduate studies offer the potentials to positively effect on academic achievement, facilitate positive attitude towards mobile learning, increase motivation and develop positive attitude towards the course. In addition, the results also demonstrated that mobile learning is time and place independent, easy, fun and helpful for vocabulary learning and increasing interaction. However, there were also challenges reported associated with mobile learning such as technical and infrastructural problems and lack of hardware and software used in mobile leaning tools.

References

  • Ağbulut, H. (2015). Bazı çekirdek kimyası kavramlarının öğretiminde kısa mesajla bilgilendirme yönteminin kullanılması üzerine bir araştırma (Unpublished doctoral thesis). Atatürk University, Erzurum, Turkey.
  • Ağca, R.K. (2012). Yabancı dil öğretiminde basılı materyallere sağlanan mobil çokluortam desteğinin kelime öğrenimine ve motivasyona etkisi (Unpublished doctoral thesis). Gazi University, Ankara, Turkey.
  • Ak, N.Y. (2018). The investigation of undergraduate students’ mobile phone use in the academic environment: the case of Middle East Technical University (Unpublished doctoral thesis). Middle East Technical University, Ankara, Turkey.
  • Akın, T. (2014). Karekod destekli öğrenme materyalinin erişi ve kalıcılığa etkisi (Unpublished master’s thesis). Hacettepe University, Ankara, Turkey.
  • Aksoy, T. (2012). Lisansüstü derslerde kullanılan mobil teknoloji uygulamalarının öğrenci katılımı ve görüşleri açısından incelenmesi (Unpublished master’s thesis). Atatürk University, Erzurum, Turkey.
  • Al-Emran, M., Elsherif, H. M., & Shaalan, K. (2016). Investigating attitudes towards the use of mobile learning in higher education. Computers in Human behavior, 56, 93-102.
  • Alioon, Y. (2016). An investigation of student engagement, motivation and attitudes towards course content in a mobile-learning enhanced course (Unpublished doctoral thesis). Middle East Technical University, Ankara, Turkey.
  • Ataş, A.H. (2014). Students’ perceptions about the use of a question-answer system via mobile devices in a lecture-based learning environment (Unpublished master’s thesis). Middle East Technical University, Ankara, Turkey.
  • Aydoğdu, H. (2019). Mobil öğrenme ile ilgili araştırmaların eğilimleri: içerik analizi (Unpublished master’s thesis). Fırat University, Elazığ, Turkey.
  • Aygül, S.Ö. (2019). Pre-service EFL teachers’ current practices and perceptions of mobile assisted language learning (Unpublished master’s thesis). Middle East Technical University, Ankara, Turkey.
  • Baş, F.B. (2015). Bir mobil işaret dili uygulaması: MTİDS (Unpublished master’s thesis). Trakya University, Edirne, Turkey.
  • Bolatlı,Z. (2018). Mobil uygulama ile desteklenmiş ters-yüz öğretim ortamı kullanan öğrencilerin akademik başarılarının ve işbirlikli öğrenmeye yönelik görüşlerin incelenmesi (Unpublished master’s thesis). Selçuk University, Konya, Turkey.
  • Bostan, D. (2018). The role of English language teachers’ TPACK regarding high school students’ acceptance of mobile learning tools (Unpublished master’s thesis). Muğla Sıtkı Koçman University, Muğla, Turkey.
  • Bozkan, E. (2018). Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenmelerini etkileyen faktörler ile mobil öğrenmeye ilişkin tutumları arasındaki ilişki (Sakarya ili örneği) (Unpublished master’s thesis). Sakarya University, Sakarya, Turkey.
  • Briz-Ponce, L., Pereira, A., Carvalho, L., Juanes-Méndez, J. A., & García-Peñalvo, F. J. (2017). Learning with mobile technologies–Students’ behavior. Computers in Human Behavior, 72, 612-620.
  • Büyükbeşe, A. (2019). The user interface design of mobile assisted language learning-based applications (Unpublished master’s thesis). Yeditepe University, İstanbul, Turkey.
  • Coşkun Setirek, A. (2014). Significant and relevant factors that can affect the sustainability of mobile learning (Unpublished master’s thesis). Boğaziçi University, İstanbul, Turkey.
  • Çakır, Y. (2019). İlköğretim matematik derslerinde mobil öğrenmenin kullanımına ilişkin öğrenci tutumlarına yönelik ölçek geliştirme çalışması (Unpublished master’s thesis). Aydın Adnan Menderes University, Aydın, Turkey.
  • Çakmak, F. (2014). Exploring the role of multimedia glosses and strategy use in second language listening comprehension and incidental vocabulary learnings in a mobile environment (Unpublished doctoral thesis). Boğaziçi University, İstanbul, Turkey.
  • Çavuş Ezin, Ç. (2019). Mobil tabanlı bir öğrenme ortamının tasarlanması, uygulanması ve etkililiğinin incelenmesi (Unpublished master’s thesis). Bartın University, Bartın, Turkey.
  • Cevahir, H., & Özdemir, M. (2015). Mobile learning researches towards individuals with disabilities: A content analysis between 2005 and 2015. Istanbul Journal of Open and Distance Education, 1(2).
  • Çelik, A. (2012). Yabancı dil öğreniminde Karekod destekli mobil öğrenme ortamının aktif sözcük öğrenimine etkisi ve öğrenci görüşleri: Mobil Sözlük örneği (Unpublished master’s thesis). Gazi University, Ankara, Turkey.
  • Çelik, Ö. (2018). The effect of using mobile applications on literal and contextual vocabulary instruction (Unpublished master’s thesis). Balıkesir University, Balıkesir, Turkey.
  • Çevikbaş, G. (2019). The impact of Quizziz on the vocabulary development and motivation of Turkish EFL learners (Unpublished master’s thesis). Bahçeşehir University, İstanbul, Turkey.
  • Çinar, İ. (2019). Quizlet çevrimiçi kelime uygulamasının ortaöğretim öğrencilerinin kelime öğrenmelerine ve İngilizce dersine yönelik tutumlarına etkisi (Unpublished master’s thesis). Eskişehir Osmangazi University, Eskişehir, Turkey.
  • Dehmenoğlu, C. (2015). Programlama temelleri dersine yönelik mobil öğrenme aracının geliştirmesi (Unpublished master’s thesis). Bahçeşehir University, İstanbul, Turkey.
  • Demir, K. (2014). Grafik ve animasyon dersindeki mobil öğrenme uygulamalarının öğrencilerin akademik başarılarına ve mobil öğrenmeye yönelik tutumlarına etkisi (Unpublished master’s thesis). Dokuz Eylül University, İzmir, Turkey.
  • Demirer, F. (2017). English instructors' attitudes toward mobile assisted language learning: a descriptive study (Unpublished master’s thesis). Çağ University, Mersin, Turkey.
  • Desai, M. S., Hart, J., & Richards, T. C. (2008). E-learning: Paradigm shift in education. Education, 129(2).
  • Dilek, U. (2016). Kinematik deneylerinde kullanılmak üzere bir mobil uygulamanın geliştirilmesi (Unpublished master’s thesis). Dokuz Eylül University, İzmir,Turkey.
  • Dinç, F. (2018). Algoritma eğitimi için bir mobil uygulama tasarımı ve gerçekleştirilmesi (Unpublished master’s thesis). Düzce University, Düzce, Turkey.
  • Dişci, D. (2014). Factors affecting expectations and intentions of university students‟ mobile phone use in educational contexts (Unpublished master’s thesis). Boğaziçi University, İstanbul, Turkey.
  • Doğan, Ö. (2016). The effectiveness of augmented reality supported materials on vocabulary learning and retention (Unpublished master’s thesis). Abant İzzet Baysal University, Bolu,Turkey.
  • Duman, G. (2013). Mobil destekli dil öğreniminde araştırma eğilimleri: program geliştirme açısından doğurguları (Unpublished master’s thesis). Akdeniz University, Antalya, Turkey.
  • Dündar, M. F. (2015). Uzaktan öğretimde mobil öğrenmenin kullanıcı açısından değerlendirilmesi: Gediz Üniversitesi örneği (Unpublished master’s thesis). Gediz University, İzmir, Turkey.
  • Efe, M. D. (2014). E-öğrenme alanında çalışan yetişkinlerin mobil cihaz uygulamalarını mesleki öğrenme amacıyla kullanma durumları (Unpublished master’s thesis). Gazi University, Ankara, Turkey.
  • Ekici, M. (2018). Mobil teknoloji tabanlı öğrenme uygulamalarının bilimsel düşünme süreci üzerine etkisinin incelenmesi (Unpublished doctoral thesis). Hacettepe University, Ankara, Turkey.
  • Elçiçek, M. (2015). Mobil öğrenme yönetim sisteminin öğrenenlerin akademik başarısı ve tutumları üzerindeki etkisi (Unpublished master’s thesis). Fırat University, Elazığ, Turkey.
  • El-Hussein, M. O. M., & Cronje, J. C. (2010). Defining mobile learning in the higher education landscape. Journal of Educational Technology & Society, 13(3), 12-21.
  • Erdemci, H. (2015). Mobil portfolyo(m-portfolyo) destekli tam öğrenme modelinin öğrenci başarısı ve internet kullanımına yönelik tutumlarına etkisi (Unpublished master’s thesis). Fırat University, Elazığ, Turkey.
  • Erikli, N.H. (2018). Kardiyopulmoner resüsitasyon eğitiminde anlatım yöntemi ile mobil öğrenme yöntemi etkinliğinin karşılaştırılması (Unpublished master’s thesis). Ege University, İzmir, Turkey.
  • Ersoy Özer, Y. (2017). Mobile-assisted vocabulary learning and its effects on recall (Unpublished master’s thesis). Yeditepe University, İstanbul, Turkey.
  • Gülcü, İ. (2015). Yabancı dil olarak mobil destekli Türkçe kelime öğretimi (Unpublished doctoral thesis). Çanakkale University, Çanakkale, Turkey.
  • Güler, M. (2016). (Mobil ortamlarda alıştırma uygulama yazılımlarının içerik gönderim periyotları, soru türü ve geri bildirim açısından incelenmesi: Kpsscell örneği (Unpublished master’s thesis). Atatürk University, Erzurum, Turkey.
  • Gümüş, H. (2017). Karma öğretim tasarımına dayalı öğrenme ortamında İngilizce deyimleri kavram karikatürleri ile öğrenmenin ortaokul öğrencilerinde erişi ve kalıcılığa etkisi (Unpublished master’s thesis). Yıldız Teknik University, İstanbul, Turkey.
  • Gürkan, F. (2017). Açık ve uzaktan eğitimde öğrenim gören öğrencilerin mobil öğrenmeye yönelik tutumlarının incelenmesi (Unpublished master’s thesis). Marmara University, İstanbul, Turkey.
  • Güven, R. (2019). Attitudes of ELT students and in-service teachers towards using mobile assisted language learning (Unpublished master’s thesis). Kocaeli University, Kocaeli, Turkey.
  • Harari, Y. N. (2018). 21. Yüzyıl için 21 ders. İstanbul: Kollektif.
  • Huang, Y. M., Jeng, Y. L., & Huang, T. C. (2009). An Educational Mobile Blogging System for Supporting Collaborative Learning. Educational Technology & Society, 12 (2), 163–175.
  • İlçi, A. (2014). Investigation of pre-service teachers’ mobile learning readiness levels and mobile learning acceptance levels (Unpublished master’s thesis). Middle East Technical University, Ankara,Turkey.
  • İşgör Şimsek, E. (2015). Mobil ortamlarda Kitlesel Açık Çevrimiçi Derslerin (KAÇD) kullanılabilirliğinin değerlendirilmesi (Unpublished master’s thesis). Mimar Sinan Güzel Sanatlar University, İstanbul, Turkey.
  • Kalınkara, Y. (2017). Bilgisayar donanımı dersine yönelik mobil eğitim materyalinin geliştirilmesi ve öğrenci başarısı üzerine etkisinin incelenmesi (Unpublished master’s thesis). İnönü University, Malatya, Turkey.
  • Kantaroğlu, T. (2017). İşletme Fakültesi ve Eğitim Fakültesi öğrencilerinin mobil öğrenmeye yönelik tutumlarının karşılaştırılması (Unpublished master’s thesis). Sakarya University, Sakarya, Turkey.
  • Kavaklı, A., & Yakın, İ. Mobil Öğrenme: 2015–2019 Çalışmalarına Yönelik Bir İçerik Analizi. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 11(21), 251-268.
  • Kavruk, Y. (2018). Uzaktan öğrenenlerin kısa mesaj ile eğitsel destek sağlanmasına yönelik memnuniyetleri ve öğrenme düzeyleri (Unpublished master’s thesis). Anadolu University, Eskişehir, Turkey.
  • Khachan, A. (2019). Imssap: after‐school interactive mobile learning student support application (Unpublished doctoral thesis). Sakarya University, Sakarya, Turkey.
  • Khurmyet, G. (2016). Mobil eğitim teknolojisi olarak tablet bilgisayarın etkin öğrenim amaçlı kullanımı: özel ortaöğretim kurumları üzerine bir araştırma (Unpublished master’s thesis). Marmara University, İstanbul, Turkey.
  • Korkmaz, H. (2010). The effectiveness of mobile assisted language learning as a supplementary material for English language teaching coursebooks (Unpublished master’s thesis). Bilkent University, Ankara, Turkey.
  • Korkmaz, M. (2010). Probleme dayalı mobil öğrenmenin öğrencilerin akademik başarılarına etkisi (Unpublished master’s thesis). İstanbul University, İstanbul, Turkey.
  • Korkmaz, N. (2019). Ölçme ve değerlendirme dersinde mobil destekli öğretim durumları modelinin öğretmen adaylarının akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi (Unpublished master’s thesis). Fırat University, Elazığ, Turkey.
  • Korucu, A. T., & Biçer, H. (2019). Mobil Öğrenme: 2010-2017 Çalışmalarına Yönelik Bir İçerik Analizi. Trakya Eğitim Dergisi, 9(1), 32-43.
  • Körlü, H. (2017). The impact of Quizlet on performance and autonomy in vocabulary learning of Turkish EFL learners (Unpublished master’s thesis). Bahçeşehir University, İstanbul, Turkey.
  • Köse, T. (2017). Investigating the use of a mobile flashcard application Rememba on the vocabulary development and motivation of Turkish EFL learners (Unpublished master’s thesis). Bahçeşehir University, İstanbul, Turkey.
  • Krippendorff, K. (2018). Content analysis: An introduction to its methodology. Sage publications.
  • Kubat, G. (2014). Türkiye'deki üniversite kütüphanelerinin mobil geleceği (Unpublished master’s thesis). Kadir Has University, İstanbul, Turkey.
  • Kukulska-Hulme, A., & Traxler, J. (Eds.). (2005). Mobile learning: A handbook for educators and trainers. Psychology Press.
  • Kurnaz, H. (2010). Mobil öğrenme özelliğinin öğrenciler tarafından kullanılabilirliği (Unpublished master’s thesis). Sakarya University, Sakarya, Turkey.
  • Kuşkonmaz, H. (2011). İlköğretim okullarındaki öğretmenlerin mobil öğrenmeye yönelik algı düzeylerinin belirlenmesi (Unpublished master’s thesis). Bahçeşehir University, İstanbul, Turkey.
  • Küçük, S. (2015). Mobil artırılmış gerçeklikle anatomi öğreniminin tıp öğrencilerinin akademik başarıları ile bilişsel yüklerine etkisi ve öğrencilerin uygulamaya yönelik görüşleri (Unpublished doctoral thesis). Atatürk University, Erzurum, Turkey.
  • Küle, G. (2012). Pazarlama yönetimi dersini alan öğrencilerin mobil öğrenme algılarının belirlenmesi (Unpublished master’s thesis). Bahçeşehir University, İstanbul, Turkey.
  • Laouris, Y., & Eteokleous, N. (2005). We need an educational relevant definition of mobile learning. Retrieved Nov 24, 2019 from http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.106.9650&rep=rep1&type=pdf.
  • Okumuş Dağdeler, K. (2019). The role of mobile-assisted language learning (MALL) in vocabulary knowledge, learner autonomy and motivation of prospective English language teachers (Unpublished doctoral thesis). Atatürk University, Erzurum, Turkey.
  • Ozan, Ö. (2013). Factors affecting expectations and intentions of university students‟ mobile phone use in educational contexts (Unpublished doctoral thesis). Anadolu University, Eskişehir, Turkey.
  • Özdamar Keskin, N. (2011). Akademisyenler için bir mobil öğrenme sisteminin geliştirilmesi ve sınanması (Unpublished doctoral thesis). Anadolu University, Eskişehir, Turkey.
  • Özdemir, Y. M. (2015). Using a mobile learning application for troubleshooting the technical problems: A case study (Unpublished master’s thesis). Middle East Technical University, Ankara, Turkey.
  • Özel Erkan, D. (2016). Web tabanlı hemşirelik tanıları mobil öğrenme sistemi (Unpublished doctoral thesis). Akdeniz University, Antalya, Turkey.
  • Özer, Ö. (2017). Mobil destekli öğrenme çevresinin yabancı dil öğrencilerinin akademik başarılarına, mobil öğrenme araçlarını kabul düzeylerine ve bilişsel yüke etkisi (Unpublished doctoral thesis). Mersin University, Mersin, Turkey.
  • Öztürk, T. (2019). Ortaöğretim İngilizce konuşma becerisinin geliştirilmesinde bağlantıcı mobil öğrenme sürecinin incelenmesi (Unpublished master’s thesis). Anadolu University, Eskişehir, Turkey.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods (3rd Edition). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Prensky, M. (2001). Digital natives, digital immigrants part 1. On the horizon, 9(5), 1-6.
  • Ryu, D., & Jeong, J. (2019). Two Faces of Today's Learners: Multiple Identity Formation. Journal of Educational Computing Research, 57(6), 1351-1375.
  • Saraç, A. (2014). Yeni bir eğitim platformu olarak mobil öğrenme ortamları için uygulama geliştirmenin önemi ve öğretim teknoloğu adaylarının algıları üzerine bir araştırma (Unpublished master’s thesis). Marmara University, İstanbul, Turkey.
  • Sarı, E. (2019). Mobil öğrenme destekli Fen Bilimleri dersinin etkinliğinin incelenmesi (Unpublished master’s thesis). Düzce University, Düzce, Turkey.
  • Sarı, S. (2012). Hizmet içi eğitimde mobil öğrenme ve GSM sektöründe bir uygulama (Unpublished master’s thesis). Yıldız Teknik University, İstanbul, Turkey.
  • Sharples, M., Arnedillo-Sánchez, I., Milrad, M., & Vavoula, G. (2009). Mobile learning. In Technology-enhanced learning (pp. 233-249). Springer, Dordrecht.
  • Sharples, M., Taylor, J., & Vavoula, G. (2005, October). Towards a theory of mobile learning. In Proceedings of mLearn (Vol. 1, No. 1, pp. 1-9).
  • Solmaz, E., & Gökçearslan, Ş. (2016). Mobil öğrenme: Lisansüstü tezlere yönelik bir içerik analizi çalışması. In 10th International Computer and Instructional Technologies Symposium (ICITS), Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize-Turkey.
  • Sönmez, A. (2018). Mobil öğrenme uygulamalarının öğrencilerin kimya dersi kimya her yerde ünitesindeki akademik başarılarına, çevreye ve mobil öğrenmeye yönelik tutumlarına etkisi (Unpublished master’s thesis). Kahramanmaraş Sütçü İmam University, Kahramanmaraş, Turkey.
  • Sönmez, N. (2019). Mobil öğrenmenin akademik başarıya etkisi: Bir meta analiz çalışması (Unpublished master’s thesis). Adıyaman University, Adıyaman, Turkey.
  • Su Tonga, E. (2015). Öğretmen adaylarının mobil teknolojileri öğrenme faaliyetlerinde kullanma sıklıklarının incelenmesi (Unpublished master’s thesis). Gazi University, Ankara, Turkey.
  • Şen, H. (2018). Mobil eğitim yazılımlarındaki arayüz elemanlarına yönelik öğrenci tercihlerinin belirlenmesi (Unpublished master’s thesis). Karadeniz Teknik University, Trabzon, Turkey.
  • Şener, A. (2016). Ortaöğretim öğrencilerinin mobil cihaz kullanım alışkanlıkları ve mobil öğrenme araçlarını kullanma özyeterlik inançlarının incelenmesi: İzmir Karabağlar örneği (Unpublished master’s thesis). Ege University, İzmir, Turkey.
  • Şeylan, F. (2018). Mobil öğrenmenin akademik başarıya etkisi üzerine yapılan deneysel çalışmaların karşılaştırılması (Unpublished master’s thesis). Van Yüzüncü Yıl University, Van, Turkey.
  • Tanır, A. (2018). Yabancı dil olarak Almanca öğretiminde mobil öğrenmenin sözcük öğrenimi başarısına olası etkisi (Anadolu Üniversitesi örneği) (Unpublished doctoral thesis). Anadolu University, Eskişehir, Turkey.
  • Tanrıverdi, M. (2011). E-öğrenmeye destek amaçlı mobil öğrenme uygulaması geliştirme ve etkilerinin incelenmesi (Unpublished master’s thesis). Gazi University, Ankara, Turkey.
  • Tapscott, D. & Williams, A. (2010) Innovating the 21st century university: It’s Time. Educause Review, Vol. 45, No. 1, pp17-29.
  • Tarighat, S., & Khodabakhsh, S. (2016). Mobile-assisted language assessment: Assessing speaking. Computers in Human Behavior, 64, 409-413.
  • Trilling, B., ve Fadel, C. (2009). 21st Century Skills.: Learning for Life in Our Times. John Wiley & Sons.
  • Tutal, C. (2016). The perspectives of English as a foreign language (EFL) instructors on the use of mobile applications as educational tools (Unpublished master’s thesis). Bahçeşehir University, İstanbul, Turkey.
  • Uygun, D. & Sönmez, A. (2019). Mobil öğrenme üzerine güncel çalışmalarla ilgili bir içerik analizi. AUAd, 5(1), 53-69.
  • Vatansever, İ. (2017). Açık ve uzaktan öğrenenlerin mobil öğrenme okuryazarlık becerilerinin incelenmesi (Unpublished master’s thesis). Anadolu University, Eskişehir, Turkey.
  • Vatansever, Ş. (2015). Mobil öğrenmenin öğrencilerin akademik başarılarına etkisi (Unpublished master’s thesis). Marmara University, İstanbul, Turkey.
  • Yallıhep, M. (2018). Mobile serious games: effects on students’ understanding of programming concepts and attitudes towards information technology (Unpublished master’s thesis). Boğaziçi University, İstanbul, Turkey.
  • Yechshzhanova, Z. (2014). Bilgisayar destekli öğretim ve mobil öğretim için geometri dersinin içeriğinin geliştirilmesi (Unpublished master’s thesis). Gazi University, Ankara, Turkey.
  • Yeşil, E. (2015). Mobil öğrenmenin BÖTE öğrencilerinin eğitimde bilişim teknolojileri-I dersindeki akademik başarısına etkisi: Ege Üniversitesi örneği (Unpublished master’s thesis). Ege University, İzmir, Turkey.
  • Yetişir, H. (2019). Mobil cihazlarla artırılmış gerçeklik uygulamalarının öğrencilerin akademik başarı, tutum ve kalıcılığına etkisi (Unpublished master’s thesis). Niğde Ömer Halisdemir University, Niğde, Turkey.
  • Yıldırım, N. (2012). Yabancı dil eğitiminde eğitsel oyunlar aracılığıyla mobil öğrenme (Unpublished master’s thesis). Fırat University, Elazığ, Turkey.
  • Yıldırım, H. (2017). Mobil öğrenme: Meslek Yüksekokullarında bilginin yeniden yapılandırılması üzerine bir durum çalışması (Unpublished master’s thesis). Anadolu University, Eskişehir, Turkey.
  • Yıldız Avcı, Z. (2018). Mobil öğrenme araştırmaları ve uygulamalarına ilişkin bir meta analiz çalışması (Unpublished master’s thesis). Fırat University, Elazığ, Turkey.
  • Yılmaz, D. (2018). Okul öncesi dönemdeki otizmli çocuklara yönelik mobil eğitsel yazılım tasarımı geliştirilmesi ve değerlendirilmesi (Unpublished master’s thesis). Bahçeşehir University, İstanbul, Turkey.
  • Yılmaz, Y. (2011). Mobil öğrenmeye yönelik lisansüstü öğrencilerinin ve öğretim elemanlarının farkındalık düzeylerinin araştırılması (Unpublished master’s thesis). Dokuz Eylül University, İzmir, Turkey.
  • Yokuş, G. (2016). Eğitim fakültesi öğrencilerinin mobil öğrenmeye ilişkin görüşlerinin incelenmesi ve eğitim bilimleri alanına yönelik mobil uygulama geliştirme çalışması: Mobil Akademi (Unpublished master’s thesis). Mersin University, Mersin, Turkey.
  • Yüksel, A. S. (2014). Özdüzenleme yardımı ile kişiselleştirilmiş mobil İngilizce öğrenme (Unpublished master’s thesis). İstanbul University, İstanbul, Turkey.
  • Zengin Ünal, Ö. (2015). Investigating the use of mobile-based vocabulary notebooks on students’ vocabulary achievement in English language learning (Unpublished master’s thesis). Middle East Technical University, Ankara, Turkey.
There are 114 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Gönül Özsarı 0000-0002-4175-3389

Abdullah Saykılı 0000-0001-7754-6755

Publication Date January 22, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 3 Issue: 1

Cite

APA Özsarı, G., & Saykılı, A. (2020). Mobile Learning in Turkey: Trends, Potentials and Challenges. Journal of Educational Technology and Online Learning, 3(1), 108-132. https://doi.org/10.31681/jetol.670066


22029

JETOL is abstracted and indexed by ERIC - Education Resources Information Center.