This study aims to explain the Metaverse application development process for teaching geometry in a virtual reality environment. The application was developed based on the instructional design model including analysis, design, development, implementation and evaluation phases. The target group was secondary school students. During the analysis phase, students’ virtual reality experiences and their needs for using the Metaverse application academically were identified. Additionally, learning outcomes from the Secondary School Mathematics Course Curriculum were selected to determine the application content, and convenient educational software programs for a Metaverse environment were examined. During the design phase, Metaverse software that was suitable for the study's purpose was selected. Also, three-dimensional models of the objects and the environment for the application activities were designed through three-dimensional drawing programs. During the development phase, the activities’ visualization and manipulation trials were conducted by transferring the three-dimensional designs into the Metaverse application. After necessary corrections, activities took their final form. During the implementation phase, 15 students in grade 10th used the Metaverse application. During the evaluation phase, participants stated their opinions about the application. Accordingly, suggestions for improving the Metaverse application in the field of teaching geometry and its widespread implementation were proposed.
Metaverse, üç boyutlu, küresel, birbirine bağlı, sürükleyici ve gerçek zamanlı çevrimiçi öğrenme deneyimi sunma potansiyeli taşıyan bir sanal gerçeklik ortamıdır. Bu çalışmanın amacı, sanal gerçeklik ortamında geometri öğretimi için Metaverse uygulaması geliştirme sürecini açıklamaktır. Geometri öğretimi için Metaverse uygulaması, öğretim tasarımı modellerinden analiz, tasarım, geliştirme, uygulama ve değerlendirme modeline uygun olarak geliştirilmiştir. Analiz aşamasında, ortaöğretim öğrencilerinin sanal gerçeklik deneyimleri ve Metaverse uygulamasını öğrenme amaçlı kullanma ihtiyaçları belirlenmiştir. Geometri öğretimi için Metaverse uygulamasının içeriğini belirlemek için Ortaöğretim Matematik Dersi Öğretim Programındaki kazanımlar seçilmiştir ve Metaverse ortamındaki yazılımlar incelenmiştir. Tasarım aşamasında, Metaverse uygulamasını geliştirmek için Metaverse yazılımı seçilmiş ve uygulamadaki etkinliklerde kullanılacak nesneler tasarlanmıştır. Geliştirme aşamasında üç boyutlu tasarımlar, seçilen Metaverse uygulaması geliştirme yazılımına taşınmıştır. Gerekli düzeltmelerden sonra uygulamadaki etkinlikler son halini almıştır. Uygulama aşamasında, uygun örnekleme yöntemiyle seçilen 10. sınıfta öğrenim gören 15 öğrencinin geometri öğretimi için Metaverse uygulamasını kullanmaları sağlanmıştır. Değerlendirme aşamasında geometri öğretimi için Metaverse uygulaması hakkında katılımcıların görüşleri alınmış uygulamanın etkililiği hakkında değerlendirme yapılmıştır. Çalışma sonucunda, geometri öğretimi için Metaverse uygulamasının iyileştirilmesi ve geniş çapta uygulanması için önerilerde bulunulmuştur.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Instructional Technologies, Science and Mathematics Education (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2025 |
Submission Date | December 4, 2024 |
Acceptance Date | January 23, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 8 Issue: 1 |