Abstract
Amaç: Son yıllarda, toplum eczacılığında eczacıların iletişim becerilerini temel alan çalışmaların sayısı giderek artmaktadır. Ancak, toplum eczanesndeki etkileşimde farklı uzmanlık bilgisi sağlama uygulamaları yeterince araştırılmamış bir alandır. Bu makale, bir toplum eczanesindeki etkileşimde uzmanlık gösteriminin nasıl kullanıldığını araştırmayı amaçlamaktadır.
Gereç ve Yöntem: Türkiye'deki bir eczanede 30 saatlik ses ve video kayıtları toplanmış ve Konuşma Çözümlemesi’nin veri güdümlü ve tabandan yukarı işlemlemeye dayalı araştırma bakış açısı ile analiz edilmiştir.
Sonuç ve Tartışma: Çalışmanın bulguları, eczacının uzmanlık bilgisini hasta, eczane personeli ve eczacı tarafından başlatılan üç farklı sıralı organizasyon içinde, genişletilmiş açıklamalar ve tavsiyeler sunma, dış otoriteye atıfta bulunma ve hem mesleki hem de ticari bilgiyi kullanma gibi çok çeşitli etkileşimsel uygulamalar yoluyla sergilediğini göstermektedir. Eczane etkileşimi üzerine yapılan bu mikro-analitik çalışma, eczacılık hizmetleri ve eğitimine önemli bir katkı sağlamaktadır.