Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2018, Volume: 5 Issue: 1, 20 - 44, 15.04.2018

Abstract

References

  • Aldığ, E., (2016). Öğretmen Görüşlerine Göre 6-8.Sınıflar Türkçe Dersi Dinleme Alanı Kazanımlarının Yaratıcı Düşünme Becerisine Katkısı. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Cumhuriyet Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Aqda, M.F., Hamidi, F. & Rahimi, M. (2011). The Comparative Effect of Computer-Aided Instruction and Traditional Teaching on Student’s Creativity in Math Classes. Procedia Computer Science, 3(5), 266-270.
  • Arghode, V. (2012). Qualitative And Quantitative Research: Paradigmatic Differences. Global Education Journal, 4, 155-163.
  • Aslan, E. (1999). Adaptation of torrance test of creative thinking. Washington D.C: International Conference on Test Adaptation Proceedings. Goerge Town University.
  • Aydın, Z. (2011). İlköğretim 6.sınıf Matematik Dersinde Kullanılan Aktif Öğrenme Temelli Etkinliklerin Öğrencilerin Matematik Dersine Karşı Tutumlarına, Akademik Başarı ve Yaratıcı Düşünme Düzeylerine Etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gaziantep Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep.
  • Baydaş, Ö. (2010). Öğretim Elemanlarının ve Öğretmen Adaylarının Görüşleri Işığında Matematik Öğretiminde GeoGebra Kullanımı. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi / Fen Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Bulut, Y. (2014). Meslek Yüksek Okulu Öğrencilerinin Yaratıcılık Açısından Kendilerini Değerlendirmeleri İle Yaratıcılık Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Çiftçi, Z. (2015). Ortaöğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Matematiksel Akıl Yürütme Becerilerinin İncelenmesi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Atatürk Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Demir, Ö. & Enginsoy Osmanoğlu, D. (2013). Lise Öğrencilerinin Düşünme Stillerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Eğitim Bilimleri Araştırma Dergisi, 3(1), 166-184.
  • Dilek Eren, C. (2011). Fen Eğitiminde Probleme Dayalı Öğrenmenin Eleştirel Düşünme Eğilimine, Kavram Öğrenmeye ve Bilimsel Yaratıcı Düşünme Becerisine Etkisi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Dimmock, M. (1986). Creativity.Public Administration Review. Journal Article, 46(1), 3-7.
  • Erdoğdu, M.Y. (2006). Yaratıcılık İle Öğretmen Davranışları ve Akademik Başarı Arasındaki İlişkiler. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 5(17), 95-106.
  • Eshrati Fard, A., Asgary, A., Sarami, G.R. & Zarekar, A.(2014). A Comparative Study Of The Effect Of Computer-Based Instruction And Problem-Solving Instruction On The Students’ Creativity. Journal of Education and Training Studies, 2(2), 105-113.
  • İbicioğlu, H. & Doğan, H. (2002). Bilgi Teknolojilerinin Pazara Dayalı Öğrenen Organizasyonlardaki Yeri ve Müşteri Boyutuna Kazandırdığı Yeni Boyut. Bilgi Teknolojileri Kongresi, Bildiri Kitabı, (27), Denizli: Pamukkale Üniversitesi Basımevi.
  • İnal, A. (2003). Lise 1.Sınıftaki Öğrencilerin Isı ve Sıcaklık Konusundaki Yanlış Kavramların Belirlenmesi ve Yapılandırmacı Yaklaşımın Yanlış Kavramaların Giderilmesi Üzerine Etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Gazi Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Küçük Demir, B. (2014). Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Matematik Başarılarına ve Yaratıcı Düşünme Becerilerine Etkisi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Atatürk Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Liu, M. (1998). The Effect Of Hypermedia Authoring On Elementary School Students, Creative Thinking. Journal of Educational Computing Research, 9, 7-51.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2009). İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu. ( 1-5.Sınıflar), Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi.
  • Rodrigues, A. (2015). Mathematics Creativity and Technology (GeoGebra) in Teaching of Algebra:A Case Study of 9 th Grade of Education Basic. ICEILT 2015 Sempozyumu, (21-23 Eylül 2015), University of Granada, Faculty of Pharmacy.
  • Şimşek, Ü. (2015). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Eğitimde Teknoloji Kullanımına İlişkin Tutum ve Görüşlerinin İncelenmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Aksaray Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aksaray.
  • Tok, E. & Sevinç, M. (2012). Düşünme Becerileri Eğitiminin Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Yaratıcı Düşünme Becerilerine Etkisi. Eğitim ve Bilim, 37(164), 204-222.
  • Turan, S. & Esenoğlu, C. (2006). Bir Meşrulaştırma Aracı Olarak Bilişim ve Kitle İletişim Teknolojileri: Eleştirel Bir Bakış. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 1(2), 71-86.
  • Ubuz, B. (1999). 10 ve 11. Sınıf Öğrencilerinin Temel Geometri Konularındaki Hataları ve Kavram Yanılgıları. Hacetteepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (17), 95-104.
  • Umay, A. (1996). Matematik Eğitimi ve Ölçülmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 145-149.
  • Yenilmez, K. (2010). Ortaöğretim Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Umutsuzluk Düzeyleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38, 307-317.
  • Yıldız, A., Baltacı, S. & Küçük Demir, B. (2017). Reflection On The Analtyic Geometry: The GeoGebra Software and Its Effect on Creative Thinking. Universal

Çember Konusunun GeoGebra Yazılımıyla Öğretiminin 7.Sınıf Öğrencilerinin Yaratıcı Düşünme Becerilerine Etkisi

Year 2018, Volume: 5 Issue: 1, 20 - 44, 15.04.2018

Abstract

Bu araştırmanın amacı 7.sınıflarda çember konusunun GeoGebra yazılımıyla öğretiminin, öğrencilerin yaratıcı düşünme becerilerine etkisini incelemektir. Bu temel amaç çerçevesinde, 5 hafta süren çember konusunun öğretimi GeoGebra yazılımıyla gerçekleştirilmiş ve öğrencilerin yaratıcı düşünme becerilerindeki değişime bakılmıştır. Çalışma örneklemini 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Bayburt'ta bir yatılı bölge ortaokulunda 7.sınıfta öğrenim gören 18 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada nicel yöntem kullanılmış ve çalışma tek grup ön test-son test zayıf deneysel araştırma deseninden oluşmuştur. Torrance Yaratıcı Düşünme Testi (TYDT) Sözel-Şekilsel Form-A veri toplama aracı olarak uygulanmıştır. Bulguları değerlendirmede SPSS 24.0 paket programı kullanılmış, TYDT normal dağılım gösteren alt boyutlar için eşleştirilmiş örneklem t testi, normal dağılım göstermeyen alt boyutlar için Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi uygulanmıştır. Ulaşılan veriler tablolar halinde sunulmuştur. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre GeoGebra yazılımıyla öğretimin, öğrencilerin yaratıcı düşünme becerilerine olumlu yönde etki ettiği gözlemlenmiştir. Uygulamadan önce ve uygulamadan sonra ön test-son test olarak yapılan TYDT Sözel-Şekilsel Form-A için uygulanan analizlere göre son test lehine anlamlı bir farka ulaşılmıştır. Ayrıca TYDT Sözel Form-A 'nın esneklik alt boyutu hariç diğer tüm alt boyutlarında son test lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. Şekilsel Form-A'nın başlıkların soyutluğu, zenginleştirme, erken kapamaya direnç, hikâye anlatma, tamamlanmamış çizgilerin sentezi alt boyutları hariç diğer tüm alt boyutlarda ön test-son test arasında yapılan analize göre son test lehine anlamlı bir farka ulaşılmıştır.

References

  • Aldığ, E., (2016). Öğretmen Görüşlerine Göre 6-8.Sınıflar Türkçe Dersi Dinleme Alanı Kazanımlarının Yaratıcı Düşünme Becerisine Katkısı. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Cumhuriyet Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Aqda, M.F., Hamidi, F. & Rahimi, M. (2011). The Comparative Effect of Computer-Aided Instruction and Traditional Teaching on Student’s Creativity in Math Classes. Procedia Computer Science, 3(5), 266-270.
  • Arghode, V. (2012). Qualitative And Quantitative Research: Paradigmatic Differences. Global Education Journal, 4, 155-163.
  • Aslan, E. (1999). Adaptation of torrance test of creative thinking. Washington D.C: International Conference on Test Adaptation Proceedings. Goerge Town University.
  • Aydın, Z. (2011). İlköğretim 6.sınıf Matematik Dersinde Kullanılan Aktif Öğrenme Temelli Etkinliklerin Öğrencilerin Matematik Dersine Karşı Tutumlarına, Akademik Başarı ve Yaratıcı Düşünme Düzeylerine Etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gaziantep Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep.
  • Baydaş, Ö. (2010). Öğretim Elemanlarının ve Öğretmen Adaylarının Görüşleri Işığında Matematik Öğretiminde GeoGebra Kullanımı. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi / Fen Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Bulut, Y. (2014). Meslek Yüksek Okulu Öğrencilerinin Yaratıcılık Açısından Kendilerini Değerlendirmeleri İle Yaratıcılık Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Çiftçi, Z. (2015). Ortaöğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Matematiksel Akıl Yürütme Becerilerinin İncelenmesi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Atatürk Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Demir, Ö. & Enginsoy Osmanoğlu, D. (2013). Lise Öğrencilerinin Düşünme Stillerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Eğitim Bilimleri Araştırma Dergisi, 3(1), 166-184.
  • Dilek Eren, C. (2011). Fen Eğitiminde Probleme Dayalı Öğrenmenin Eleştirel Düşünme Eğilimine, Kavram Öğrenmeye ve Bilimsel Yaratıcı Düşünme Becerisine Etkisi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Dimmock, M. (1986). Creativity.Public Administration Review. Journal Article, 46(1), 3-7.
  • Erdoğdu, M.Y. (2006). Yaratıcılık İle Öğretmen Davranışları ve Akademik Başarı Arasındaki İlişkiler. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 5(17), 95-106.
  • Eshrati Fard, A., Asgary, A., Sarami, G.R. & Zarekar, A.(2014). A Comparative Study Of The Effect Of Computer-Based Instruction And Problem-Solving Instruction On The Students’ Creativity. Journal of Education and Training Studies, 2(2), 105-113.
  • İbicioğlu, H. & Doğan, H. (2002). Bilgi Teknolojilerinin Pazara Dayalı Öğrenen Organizasyonlardaki Yeri ve Müşteri Boyutuna Kazandırdığı Yeni Boyut. Bilgi Teknolojileri Kongresi, Bildiri Kitabı, (27), Denizli: Pamukkale Üniversitesi Basımevi.
  • İnal, A. (2003). Lise 1.Sınıftaki Öğrencilerin Isı ve Sıcaklık Konusundaki Yanlış Kavramların Belirlenmesi ve Yapılandırmacı Yaklaşımın Yanlış Kavramaların Giderilmesi Üzerine Etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Gazi Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Küçük Demir, B. (2014). Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Matematik Başarılarına ve Yaratıcı Düşünme Becerilerine Etkisi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Atatürk Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Liu, M. (1998). The Effect Of Hypermedia Authoring On Elementary School Students, Creative Thinking. Journal of Educational Computing Research, 9, 7-51.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2009). İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu. ( 1-5.Sınıflar), Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi.
  • Rodrigues, A. (2015). Mathematics Creativity and Technology (GeoGebra) in Teaching of Algebra:A Case Study of 9 th Grade of Education Basic. ICEILT 2015 Sempozyumu, (21-23 Eylül 2015), University of Granada, Faculty of Pharmacy.
  • Şimşek, Ü. (2015). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Eğitimde Teknoloji Kullanımına İlişkin Tutum ve Görüşlerinin İncelenmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Aksaray Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aksaray.
  • Tok, E. & Sevinç, M. (2012). Düşünme Becerileri Eğitiminin Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Yaratıcı Düşünme Becerilerine Etkisi. Eğitim ve Bilim, 37(164), 204-222.
  • Turan, S. & Esenoğlu, C. (2006). Bir Meşrulaştırma Aracı Olarak Bilişim ve Kitle İletişim Teknolojileri: Eleştirel Bir Bakış. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 1(2), 71-86.
  • Ubuz, B. (1999). 10 ve 11. Sınıf Öğrencilerinin Temel Geometri Konularındaki Hataları ve Kavram Yanılgıları. Hacetteepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (17), 95-104.
  • Umay, A. (1996). Matematik Eğitimi ve Ölçülmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 145-149.
  • Yenilmez, K. (2010). Ortaöğretim Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Umutsuzluk Düzeyleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38, 307-317.
  • Yıldız, A., Baltacı, S. & Küçük Demir, B. (2017). Reflection On The Analtyic Geometry: The GeoGebra Software and Its Effect on Creative Thinking. Universal
There are 26 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Gifted education policy
Authors

Betül Küçük Demir

Sedef Çolakoğlu This is me

Publication Date April 15, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 5 Issue: 1

Cite

APA Küçük Demir, B., & Çolakoğlu, S. (2018). Çember Konusunun GeoGebra Yazılımıyla Öğretiminin 7.Sınıf Öğrencilerinin Yaratıcı Düşünme Becerilerine Etkisi. Journal of Gifted Education and Creativity, 5(1), 20-44.

Türkiye'den makaleleri gönderen akademisyenlerin Türkçe olarak makalelerini yüklemeleri, tüm hakemlik süreçlerinden sonra kabul edilirse ingilizce çevirisinin yapılması önemle duyurulur.