Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2016, Volume: 3 Issue: 3, 21 - 34, 15.12.2016

Abstract

References

  • Arı, R. (2003). Gelişim ve Öğrenme. Konya: Atlas Kitabevi.
  • Baker, P. J. (1991). Mindful Engagement: Metaphors For School Improvoment. TheEducation Digest, 7, 32–35.
  • Bargh, J. A. & Barndollar, K. (1996). Automaticityin Action: The Unconscious As RepositoryOf Chronic Goals And Motives. New York: Guildford Press.
  • Botha, E. (2009). Why Metaphor Matters in Education. South African Journal OfEducation,12, 431–444.
  • Büyükkaragöz, S. & diğ. (1998). Öğretmenlik Mesleğine Giriş (Eğitimin Temelleri). Konya:Mikro Yayınları.
  • Cerit, Y. (2006). School Metaphors: The Views Of TheStudents, Teachers AndAdministors. Eğitim Bilimleri: Teori Ve Uygulama, 12, 3–13.
  • Chambers, R. L. (1973). The Education Of A Nineteenth-Century Ottoman Alim,Ahmet Cevdet Paşa”. International Journalof Middle East Studies, 19, 440–464. Csiksentmihalyi, M. (1996). Creativity. Flow And The Psychology Of Discovery And Invention.Ny: Harper Collins Pub.
  • Çelikten, M. & Can, N. (2003). Yönetici, Öğretmen ve Veli Gözüyle İdeal Öğretmen.Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, 253–267.
  • Davaslıgil, Ü. (1989). Yaratıcılık ve Oyun, Eğitim ve Bilim, 13.145–166.
  • Doğan, D. (2014). Analysis Of The School Concept Through The Perspectives OfCandidate Teachers Via Metaphors. Journal Of Theoretical Educational Science, 7(3),361-382.
  • Dweck, C.S. (2000). Thedevelopment of ability conceptions. In Development of achievementmotivation, Wigfield, A. & Eccles, J.S. (Eds.), CA: Academic Press.
  • Eaglestone, R. (2009). Metaphors and Figures Of Speech. Canada: Taylor&Francis.
  • Eder, K.(2009). Metaphor and Cultur. Germany: Grin Verlag.
  • Erden, M. (1999). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Ankara: Alkım Yayınları.
  • Güleryüz, H. (2001). Eğitim Programlarının Dili ve Yaratıcı Öğrenme. Ankara: PegemaYayıncılık.
  • Güven, S.& Güven, B. (2009). İlköğretim Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler DersindeMetafor Oluşturma Becerilerine İlişkin Nicel Bir Araştırma. Kastamonu Eğitim Dergisi. 7, 503–512.

Öğretmen Adaylarının “Yaratıcı Öğretmen” Kavramına Yönelik Metaforik Algıları

Year 2016, Volume: 3 Issue: 3, 21 - 34, 15.12.2016

Abstract









Bu araştırma öğretmen adaylarının “Yaratıcı Öğretmen” kavramına ilişkin algıları
metaforlar ile ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu kapsamda Çukurova Üniversitesi
Eğitim Fakültesinde okuyan ve basit rastlantısal (rastgele) örnekleme yöntemi ile
seçilmiş toplam 227 öğrenci araştırmaya katılmıştır. Öğrencilerin “Yaratıcı Öğretmen”
kavramı ile ilgili zihinlerindeki metaforları belirlemek amacıyla üzerinde “Yaratıcı
öğretmen .......... gibidir, çünkü .........” yazan formlar hazırlanıp, bu formda yer alan
boşlukları doldurmaları istenmiştir. Nitel araştırma ile desenlenen bu çalışmada içerik
analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre öğretmen
adaylarının yaratıcı öğretmen kavramına ilişkin "Problem çözen", "Yönlendirici/
yol
buldurucu rehber", "Yeniden
Filizlenen", "Yaşam için gerekli olan", "Yenilenen",
"Koruyucu/kollayıcı", "Güzel bir duygu", "Üretici/çalışkan" olmak üzere 8 farklı
metafor kategorisi altında toplam 614 metafor oluşturdukları belirlenmiştir.
Çoğunlukla öğrencilerin zihnindeki yaratıcı öğretmen kavramı oldukça olumlu bir
çağrışım yapmaktadır. Bu yüzden, bu olumlu durumu pekiştirmek ve işleve
dönüştürmek için yaratıcı öğretmen konusu eğitim fakültelerindeki eğitimle ilgili
derslerden birinin bir ünitesi olarak eğitim programına dâhil edilmesi önerilebilir. 





References

  • Arı, R. (2003). Gelişim ve Öğrenme. Konya: Atlas Kitabevi.
  • Baker, P. J. (1991). Mindful Engagement: Metaphors For School Improvoment. TheEducation Digest, 7, 32–35.
  • Bargh, J. A. & Barndollar, K. (1996). Automaticityin Action: The Unconscious As RepositoryOf Chronic Goals And Motives. New York: Guildford Press.
  • Botha, E. (2009). Why Metaphor Matters in Education. South African Journal OfEducation,12, 431–444.
  • Büyükkaragöz, S. & diğ. (1998). Öğretmenlik Mesleğine Giriş (Eğitimin Temelleri). Konya:Mikro Yayınları.
  • Cerit, Y. (2006). School Metaphors: The Views Of TheStudents, Teachers AndAdministors. Eğitim Bilimleri: Teori Ve Uygulama, 12, 3–13.
  • Chambers, R. L. (1973). The Education Of A Nineteenth-Century Ottoman Alim,Ahmet Cevdet Paşa”. International Journalof Middle East Studies, 19, 440–464. Csiksentmihalyi, M. (1996). Creativity. Flow And The Psychology Of Discovery And Invention.Ny: Harper Collins Pub.
  • Çelikten, M. & Can, N. (2003). Yönetici, Öğretmen ve Veli Gözüyle İdeal Öğretmen.Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, 253–267.
  • Davaslıgil, Ü. (1989). Yaratıcılık ve Oyun, Eğitim ve Bilim, 13.145–166.
  • Doğan, D. (2014). Analysis Of The School Concept Through The Perspectives OfCandidate Teachers Via Metaphors. Journal Of Theoretical Educational Science, 7(3),361-382.
  • Dweck, C.S. (2000). Thedevelopment of ability conceptions. In Development of achievementmotivation, Wigfield, A. & Eccles, J.S. (Eds.), CA: Academic Press.
  • Eaglestone, R. (2009). Metaphors and Figures Of Speech. Canada: Taylor&Francis.
  • Eder, K.(2009). Metaphor and Cultur. Germany: Grin Verlag.
  • Erden, M. (1999). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Ankara: Alkım Yayınları.
  • Güleryüz, H. (2001). Eğitim Programlarının Dili ve Yaratıcı Öğrenme. Ankara: PegemaYayıncılık.
  • Güven, S.& Güven, B. (2009). İlköğretim Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler DersindeMetafor Oluşturma Becerilerine İlişkin Nicel Bir Araştırma. Kastamonu Eğitim Dergisi. 7, 503–512.
There are 16 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Gifted education policy
Authors

Sinan Schreglmann

Zekeriya Kazancı

Publication Date December 15, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 3 Issue: 3

Cite

APA Schreglmann, S., & Kazancı, Z. (2016). Öğretmen Adaylarının “Yaratıcı Öğretmen” Kavramına Yönelik Metaforik Algıları. Journal of Gifted Education and Creativity, 3(3), 21-34.

Türkiye'den makaleleri gönderen akademisyenlerin Türkçe olarak makalelerini yüklemeleri, tüm hakemlik süreçlerinden sonra kabul edilirse ingilizce çevirisinin yapılması önemle duyurulur.