Üstün
yetenekli bireylerin pek çok yöndeki farklı davranışları, onları toplumun bakış
açısı yönünde farklılaştırmaktadır. Üstün yeteneklilerin sosyal açıdan
farklılıkları, toplum tarafından olumsuz yargı ve etiketlemelere sebep
olmaktadır. Bu durum üstün yeteneklilerin sosyal uyumunda bazı sorunlar
oluşturmaktadır. Değerler eğitiminin doğru davranışı ortaya koyma, davranışı
yönlendirme ve davranışı durdurmada önemli bir etkisi vardır. Bu durum üstün
yetenekli bireylere verilecek değerler eğitimini önemli kılmaktadır. Üstün
yeteneklilerin düşünme becerilerinin iyi olması, kazandırılmak istenen
değerleri etkin ve doğru şekilde öğrenmelerini, sosyal becerilerinde olumlu
tutum ve davranışlar geliştirmelerini sağlayacaktır. Üstün yeteneklilerin
sosyal becerilerindeki bu gelişme, toplumun ve yakın çevresinin olumsuz yargı
ve etiketlemelerini kırarak, bireyin sosyal uyumuna katkı sağlayacağı
söylenebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Gifted education policy |
Authors | |
Publication Date | August 15, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 5 Issue: 2 |
Türkiye'den makaleleri gönderen akademisyenlerin Türkçe olarak makalelerini yüklemeleri, tüm hakemlik süreçlerinden sonra kabul edilirse ingilizce çevirisinin yapılması önemle duyurulur.