Moral and character education is one of the areas neglected in the education of gifted students in general education. Recently, he has become a developmental space that Renzulli and Sternberg both care about. In the education of gifted people, only the application of cognitive applications makes it difficult to reveal the phenomenon of giftedness. In this study, Dabrowski's Positive Desintegration Theory, Renzulli's Operation Houndstooth Theory is explained in the moral and character development of the gifted. A program model proposal for moral and character education is presented. This program model is based on the basic principles of differentiated instruction and is also based on the theory of Vygotsky.
Ahlak ve karakter eğitimi, genel eğitim içerisinde üstün yetenekli öğrencilerin eğitiminde ihmal edilen alanlardan biridir. Son zamanlarda üstün zekâlılık üzerinde önemli çalışmaları olan Renzulli’nin ve Sternberg’in de önemsediği gelişimsel alan haline gelmiştir. Üstün yeteneklilerin eğitiminde sadece bilişsel alan yönelik uygulamaların yapılması, üstün yeteneklilik olgusunun ortaya çıkmasını zorlaştırmaktadır. Bu çalışmada, üstün yeteneklilerin ahlak ve karakter gelişiminde Dabrowski’nin Olumlu Çözülme Kuramı, Renzulli’nin Kazayağı Deseni Operasyon’u ve Sternberg’in Bilgeliğin Denge Teorisi açıklanmıştır. Ahlak ve karakter eğitimine yönelik oluşturulabilecek bir program modeli önerisi sunulmuştur. Bu program modeli farklılaştırılmış öğretimin temel ilkeleri ekseninde çalışan, aynı zamanda Vygotsky’nin kuramında da dayanaklandırılan bir model olup, üstün yeteneklilerin ahlak ve karakter eğitimi için uygun bir modeldir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Gifted education policy |
Authors | |
Publication Date | August 15, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 5 Issue: 2 |
Türkiye'den makaleleri gönderen akademisyenlerin Türkçe olarak makalelerini yüklemeleri, tüm hakemlik süreçlerinden sonra kabul edilirse ingilizce çevirisinin yapılması önemle duyurulur.