This study was conducted to determine the effect of supporting distance social studies teaching with folk songs on students' self-regulation skills and retention of what was learned. The study group of the research consisted of a total of 35 students, 17 of whom were in the experimental group and 18 of whom were in the control group, who were studying in two different branches of the 4th grade in a private school in Malatya and who received support education in Science and Art Centers (SAC) outside the school. Malatya province, one of the provinces that has been the source of Folk Songs, was preferred because it is the city where the researcher worked as a primary school teacher and researched Folk Songs. This the study, mixed methods of quantitative and qualitative character were used. Experimental design was used with qualitative research method and action research was used with qualitative research method. As a data collection tool, differentiated lesson plans were prepared by selecting folk songs related to the "Culture and Heritage" learning area in the Social Studies teaching program. These lesson plans were applied to the experimental group for 5 weeks. After the lesson topics were taught, the experimental group was administered a 25-question acquisition pre-test compiled from the skill-based 4th grade assessment and evaluation questions, the reliability and validity of which were conducted by the Ministry of National Education of Türkiye (MoNET) and implemented in all schools in the 2020-2021 academic year. In order to determine the retention of what was learned, a post-test application consisting of end-of-the-theme achievement questions was created 21 days after the unit was completely completed. The "7-Step Cycle of Self-Regulated Learning" model was used to measure the self-regulation skills of gifted students and the "Social Cognitive Self-Regulated Learning" model was used to understand the performance of students in the educational process. Paired Simple T test was used for data analysis. As a result of the data analysis, it was determined that supporting distance social studies teaching with folk songs had a positive effect on students' self-regulated learning skills and retention of what they learned.
Folk Songs Giftedness Differentiated teaching for gifted Self-regulation Social studies teaching
ÖZET
Her toplumun kendi kültürünü oluşturan ve toplumunu yansıtan pek çok farklı ögesi mevcuttur. Halk türküleri de bu ögelerden birisidir. Ortaya çıktıkları toplumun yaşadığı coğrafyada can bulan halk türküleri doğduğu coğrafyanın kültür dili içinde ezgilerle harmanlanarak yeniden toplumuna geri döner, kültüründen aldığı can suyu ile de yaşamaya devam eder. Yaşamda kalmaları bulundukları toplumun kendi kültür varlıklarını koruyup kollaması ve yeni nesillere doğru bir şekilde aktarılmasıyla gerçekleşir. Aktarım için kültürel mirasın öncelikle hafızalarda yer etmiş olması ve sonrasında dilden dile anlatılması gerekmektedir. Sosyal bilgiler öğretimi ile halk türküleri arasında karşılıklı var olmaya yönelik birbirini destekleyici özellik söz konusudur.Halk ürküleriyle sosyal yaşantıları anlatma ve kültürel mirası gelecek nesillere aktarma özelliği de benzerdir. Bu özelliğine dayanarak türküler, sosyal bilgiler öğretiminide bir strateji, destekleyici kaynak ve eğitim aracıdır.
Bu araştırma, halk türküleriyle desteklenen uzaktan sosyal bilgiler öğretiminin öğrencilerin öz düzenleme becerilerine ve öğrenilenlerin akılda kalıcılığına etkisini belirleyebilmek için yapılmıştır. Araştırma, araştırmacının öğretmen olarak görev yaptığı ve halk türkülerini araştırdığı Malatya ilinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nicel araştırma yöntemi ile eylem araştırması deseni kullanılmıştır. İlkokul 4. sınıf sosyal bilgiler öğretimi programında yer alan “Kültür ve Miras” temasına etegre edilen türkülerle desteklenmiş konular 5 hafta süre ile işlenmiştir. Araştırmaya, bilim sanat merkezlerinden destek eğitimi alan 17 deney gubu öğrencisi, 18 kontrol grubu öğrencisi olmak üzere toplam 35 ilkokul 4. Sınıf öğrenci katılmıştır. Araştırma öncesi deney ve kontrol grubundaki öğrencilerin özdüzenleme becerilerinin seviyesini anlamaya yönelik öntestleri yapılmıştır. Her iki grup arasında öntest sonuçlarına göre anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Öğrenme seviyeleri için yapılan öntestlerde akademik bilgi seviyeleri belirlenmiştir. Beş haftalık bir süre ile türkülerle desteklenen uzaktan sosyal bilgiler öğretimi sonrasında yapılan sontest sonuçlarına göre öğrencilerin özdüzenleme becerileri ve öğrenmelerinin kalıcılığına yönelik sonuçlarda deney grubu lehine anlamlı farklılıklar olduğu görülmüştür. Halk türküleriyle desteklenen sosyal bilgiler öğretimi öğrencilerde özdüzenleme becerilerinde geliştirdiği ve öğrenilenlerin akılda kalmasına yardımcı olduğu belirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler öğretimi, üstün yeteneklilik, halk türküleri, kültürel miras, öz düzenleme Becerileri
Sosyal Bilgiler Öğretimi Üstün Yeteneklilerin Eğitimi Halk Türküleri Kültürel Miras Özdüzenleme Becerileri
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Special Talented Education |
Journal Section | Differentiated Instruction for Gifted |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 10 Issue: 4 |
Türkiye'den makaleleri gönderen akademisyenlerin Türkçe olarak makalelerini yüklemeleri, tüm hakemlik süreçlerinden sonra kabul edilirse ingilizce çevirisinin yapılması önemle duyurulur.