The study aims to examine the perceived level of the tourism marketing mix components in Aden city, and assessment of the perceived level of the city as a tourist destination by visitors. The results were marketing mix components have a positive impact on tourists’ satisfaction with Aden as a tourist destination except for "promotion". Marketing mix components have a significant relationship to gender except for "partnership". Price, place, and person have statistical significance between different educational groups. Price, person, and programming have statistical significance between different income levels. Alternative visiting sites must be enhanced in Aden not only beaches and hotels are to share most tourism activities. Aden has a historical, natural, and cultural aspect that can be integrated into tourism strategy. It can form a communicating cultural city between regional, Arab, Indian, and western cultures.
Çalışma, Aden kentinde turizm pazarlama karması bileşenlerinin algılanan düzeyini ve kentin bir turizm destinasyonu olarak algılanan düzeyinin ziyaretçiler tarafından değerlendirilmesini amaçlamaktadır. Sonuçlar, pazarlama karması bileşenlerinin "tanıtım" dışında bir turizm destinasyonu olarak Aden'den turistlerin memnuniyeti üzerinde olumlu bir etkiye sahip olduğuydu. Pazarlama karması bileşenleri, "ortaklık" dışında cinsiyetle önemli bir ilişkiye sahiptir. Fiyat, yer ve kişi, farklı eğitim grupları arasında istatistiksel olarak anlamlıdır. Fiyat, kişi ve programlama, farklı gelir seviyeleri arasında istatistiksel öneme sahiptir. Aden'de sadece plajlar ve oteller değil, birçok turizm etkinliğinin paylaşılması için alternatif ziyaret yerleri geliştirilmelidir. Aden, turizm stratejisine entegre edilebilecek tarihi, doğal ve kültürel bir boyuta sahiptir. Bölgesel, Arap, Hint ve batı kültürleri arasında iletişim kuran bir kültür şehri oluşturabilir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | March 14, 2022 |
Publication Date | March 28, 2022 |
Submission Date | November 23, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 3 Issue: 1 |