Review
BibTex RIS Cite

SAĞLIK HİZMETLERİNDE AKREDİTASYON PROGRAMLARI VE TÜSKA

Year 2018, Volume: 1 Issue: 1, 21 - 26, 28.05.2018

Abstract

Sağlık
hizmetlerinde akreditasyon programlarına yönelik uygulamalar ile sunulan
hizmetlerin kalitesinin artırılması hedeflenmektedir. Sağlıkta akreditasyona
yönelik ilk çalışmalar Amerika, Kanada ve Avustralya’da başlamış, özellikle
90’lı yılların sonlarına doğru diğer ülkelerinde kullandığı bir araç haline
gelmiştir.



Ülkemizde
TÜSKA tarafından yürütülen sağlık hizmetlerinde akreditasyon sistemi öncesinde,
uzun süredir Sağlık Bakanlığı tarafından yürütülen kalite çalışmaları
mevcuttur. Sağlık kurumlarında kalite kültürünün gelişmesi akreditasyon
ihtiyacını ortaya koymuş ve buna yönelik çalışmalar hız kazanmıştır. TÜSKA, The
International Society for Quality in Health Care (ISQua) tarafından akredite
edilen standartları ve denetçi eğitim programını kullanarak, ülkemizin ihtiyaç
ve önceliklerine göre çeşitli akreditasyon programlarını hazırlayarak
geliştirmekte, bu programlara başvuruların alınması, değerlendirilmesi ve
yürütülmesi faaliyetlerini gerçekleştirmektedir. İlk olarak Hastane
Akreditasyon Programı hayata geçirilmiştir.

References

  • MELO, S. (2016), The impact of accreditation on healthcare quality improvement: a qualitative case study. Journal of Health Organization and Management. 30 (8): 242-258.
  • ROONEY AL, VAN OSTENBERG, PR. (1999), Licensure, Accreditation and Certification: Approaches to Health Services Quality. Bethesda, Quality Assurance Project. http://www.usaidassist.org/sites/assist/files/accredmon.pdf Erişim Tarihi: 14.04.2018.
  • SHAW, C, GROENE O, MORA N, SUNOL R. (2010), Accreditation and ISO certification: do they explain differences in quality management in European hospitals. International Journal for Quality in Health Care.22(6):445-451.
  • THE JOINT COMMISSION, https://www.jointcommission.org/ Erişim Tarihi: 14.04.2018.
  • JOINT COMMISSION INTERNATIONAL, https://www.jointcommissioninternational.org Erişim Tarihi: 14.04.2018.
  • ACREDITATION CANADA, https://accreditation.ca/intl-en/ Erişim Tarihi: 15.04.2018
  • THE AUSTRALIAN COUNCIL ON HEALTHCARE STANDARDS (ACHS), https://www.achs.org.au/ Erişim Tarihi: 15.04.2018
  • TÜRKİYE SAĞLIK HİZMETLERİ KALİTE VE AKREDİTASYON ENSTİTÜSÜ (TÜSKA), http://tuseb.gov.tr/tuska/index.php Erişim Tarihi: 15.04.2018
  • BERKTAŞ, M., CENGİZ, C., BEYLİK, U., KAYRAL, İ. H., AVCI, K., GÖKMEN KAVAK, D., YÜCE, M., GÜDÜK, Ö., (2017) Hastane Akreditasyon Programı Rehberi, Versiyon 1.1, Türkiye Sağlık Hizmetleri Kalite Ve Akreditasyon Enstitüsü (TÜSKA), Ankara. S:4.

Healthcare Accreditation Programs and TUSKA

Year 2018, Volume: 1 Issue: 1, 21 - 26, 28.05.2018

Abstract

 It is aimed to
increase the quality of the services provided by applications for accreditation
programs in health services. Initial work on healthcare accreditation began in
the US, Canada and Australia, becoming a tool used in other countries,
especially towards the end of the 90's. 
Prior to the accreditation
system for health services carried out by TÜSKA in our country, there are
quality studies carried out by the Ministry of Health, which is long-term. The
development of quality culture in health institutions has revealed the need for
accreditation and the work towards this has been increased. TÜSKA develops and
develops various accreditation programs according to the needs and priorities
of our country by using the standards and auditor training program accredited
by The International Society for Quality in Health Care (ISQua) and carries out
the activities of receiving, evaluating and conducting the applications to these
programs. Primarily, the Hospital Accreditation Program has been initiated.

References

  • MELO, S. (2016), The impact of accreditation on healthcare quality improvement: a qualitative case study. Journal of Health Organization and Management. 30 (8): 242-258.
  • ROONEY AL, VAN OSTENBERG, PR. (1999), Licensure, Accreditation and Certification: Approaches to Health Services Quality. Bethesda, Quality Assurance Project. http://www.usaidassist.org/sites/assist/files/accredmon.pdf Erişim Tarihi: 14.04.2018.
  • SHAW, C, GROENE O, MORA N, SUNOL R. (2010), Accreditation and ISO certification: do they explain differences in quality management in European hospitals. International Journal for Quality in Health Care.22(6):445-451.
  • THE JOINT COMMISSION, https://www.jointcommission.org/ Erişim Tarihi: 14.04.2018.
  • JOINT COMMISSION INTERNATIONAL, https://www.jointcommissioninternational.org Erişim Tarihi: 14.04.2018.
  • ACREDITATION CANADA, https://accreditation.ca/intl-en/ Erişim Tarihi: 15.04.2018
  • THE AUSTRALIAN COUNCIL ON HEALTHCARE STANDARDS (ACHS), https://www.achs.org.au/ Erişim Tarihi: 15.04.2018
  • TÜRKİYE SAĞLIK HİZMETLERİ KALİTE VE AKREDİTASYON ENSTİTÜSÜ (TÜSKA), http://tuseb.gov.tr/tuska/index.php Erişim Tarihi: 15.04.2018
  • BERKTAŞ, M., CENGİZ, C., BEYLİK, U., KAYRAL, İ. H., AVCI, K., GÖKMEN KAVAK, D., YÜCE, M., GÜDÜK, Ö., (2017) Hastane Akreditasyon Programı Rehberi, Versiyon 1.1, Türkiye Sağlık Hizmetleri Kalite Ve Akreditasyon Enstitüsü (TÜSKA), Ankara. S:4.
There are 9 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Health Care Administration
Journal Section Articles
Authors

Canan Cengiz

Publication Date May 28, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Cengiz, C. (2018). SAĞLIK HİZMETLERİNDE AKREDİTASYON PROGRAMLARI VE TÜSKA. Sağlıkta Kalite Ve Akreditasyon Dergisi, 1(1), 21-26.
AMA Cengiz C. SAĞLIK HİZMETLERİNDE AKREDİTASYON PROGRAMLARI VE TÜSKA. SKAD. May 2018;1(1):21-26.
Chicago Cengiz, Canan. “SAĞLIK HİZMETLERİNDE AKREDİTASYON PROGRAMLARI VE TÜSKA”. Sağlıkta Kalite Ve Akreditasyon Dergisi 1, no. 1 (May 2018): 21-26.
EndNote Cengiz C (May 1, 2018) SAĞLIK HİZMETLERİNDE AKREDİTASYON PROGRAMLARI VE TÜSKA. Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Dergisi 1 1 21–26.
IEEE C. Cengiz, “SAĞLIK HİZMETLERİNDE AKREDİTASYON PROGRAMLARI VE TÜSKA”, SKAD, vol. 1, no. 1, pp. 21–26, 2018.
ISNAD Cengiz, Canan. “SAĞLIK HİZMETLERİNDE AKREDİTASYON PROGRAMLARI VE TÜSKA”. Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Dergisi 1/1 (May 2018), 21-26.
JAMA Cengiz C. SAĞLIK HİZMETLERİNDE AKREDİTASYON PROGRAMLARI VE TÜSKA. SKAD. 2018;1:21–26.
MLA Cengiz, Canan. “SAĞLIK HİZMETLERİNDE AKREDİTASYON PROGRAMLARI VE TÜSKA”. Sağlıkta Kalite Ve Akreditasyon Dergisi, vol. 1, no. 1, 2018, pp. 21-26.
Vancouver Cengiz C. SAĞLIK HİZMETLERİNDE AKREDİTASYON PROGRAMLARI VE TÜSKA. SKAD. 2018;1(1):21-6.


BİLİMSEL VE ETİK SORUMLULUK

Dergimize gönderilen çalışmalarda tüm yazarların akademik-bilimsel olarak doğrudan katkısı olmalıdır. Dergi ile iletişim görevini yapan yazar, tüm yazarlar adına yazının son halinin sorumluluğunu taşır.

Yazar/lar tarafından “İnsan” öğesinin içinde bulunduğu tüm çalışmalarda Helsinki Deklerasyonu Prensipleri’ne uyulduğu ve “Hayvan” öğesi kullanılan çalışmalarda ise Guide for the Care and Use of Laboratory Animals  prensipleri doğrultusunda çalışmalarında hayvan haklarını koruduklarını belirtilmelidir. Olgu sunumlarında hastanın kimliğinin ortaya çıkmasına bakılmaksızın hastalardan “Bilgilendirilmiş Olur” (informed consent) alınmalıdır.

Eğer makalede direkt-indirekt ticari bağlantı veya çalışma için maddi destek veren kurum mevcut ise yazarlar; kullanılan ticari ürün, ilaç, firma vb. ile ticari hiçbir ilişkisinin olmadığını ve varsa nasıl bir ilişkisinin olduğunu (konsültan, diğer anlaşmalar), editöre sunum sayfasında belirtmelidirler.

Makalede “Etik Kurul Onayı” alınması gerekli ise; yazarlar etik kurul izni-onayı aldıklarını beyan etmelidir.