BibTex RIS Cite

KÜLTÜREL EMPERYALİZM ARACI OLARAK FUTBOL

Year 2016, Volume: 1 Issue: 1, 56 - 67, 01.12.2016

Abstract

İletişim olanaklarının artması sonucunda toplumların birbirleriyle daha fazla iletişime geçtiği ve böylece etkileşimin arttığı bir sürece küreselleşme adını veriyoruz. Tarih boyunca insanlar arasında var olabilmiş en yüksek etkileşimin yaşandığı bir dönemin birçok iyi ve kötü yanından bahsedilmektedir. Bu derece iletişimin yüksek olması insanlığın hiç olmadığı kadar hızlı şekilde gelişmesine kaynaklık etmektedir. Ancak bir yandan da toplumları birbirinden ayıran ve bu nedenle onlara toplum olma özelliği kazandıran kültürel öğelerinin kaybolması da söz konusu. Dünyanın iki ayrı ucunda yaşayan iki kişi artık aynı şeyleri yemekte, aynı şeyleri giymekte, aynı şeylere gülüp, aynı şeylerden dolayı ağlamaktadır. Diğer bir ifadeyle dünya tek tipleşmektedir. Futbol da bu tek tipleştiren tüketim alışkanlıklarının başında gelmektedir. Bu nedenle makalede kültür emperyalizmi ve futbol arasındaki ilişkiye değinilmektedir. Kültürel emperyalizm aracı olarak futbol nasıl bir işlev görmektedir? sorusu makalenin temel amacını oluşturmaktadır.

References

  • Akşar, T. (2005), Endüstriyel Futbol, İstanbul: Literatür Yayıncılık,
  • Akşar, T. (2010). Futbolun Ekonomi Politiği, İstanbul: Literatür Yayıncılık
  • Akşar, T. ve Merih, K. (2006), Futbol Ekonomisi, İstanbul:Literatür Yayıncılık.
  • Arık, M. B. (2004), Top Ekranda, İstanbul: Salyangoz Yayınları.
  • Arık, M. B. (2009), “İnsan ve Toplumu Bir Arada Düşünmedikçe Popüler Kültürü Tartışamayız”. (iç):Medya ve Popüler Kültür ‘Eleştirel Bir Yaklaşım’. Ed: E. Karakoç, , Konya : Literatürk Academia Yayınları.
  • Boniface, P. (2007), Futbol ve Küreselleşme, İstanbul: NTV Yayınları.
  • Çılbıyıkoğlu, N. (2004), “Popüler Kültür ve Medya İlişkisi”, (iç): İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Sayı:19. s:401-410.
  • Dağtaş, E. – Özer, Ö. (2011), Popüler Kültürün Hâkimiyeti ‘Bir Türkiye Hikâyesi’, Konya: Literatürk Academia Yayınları,
  • Erdoğan, İ. – Alemdar K. (1994), Popüler Kültür ve İletişim, Ankara: Ümit Yayıncılık.
  • Fiske, J. (1999), Popüler Kültürü Anlamak, Çev: S. İrvan, Ankara: Ark Yayınları.
  • Geçer, E. (2013), Medya ve Popüler Kültür, İstanbul: Okur Kitaplığı.
  • Güllüoğlu, Ö. (2012), “Bir Kitle İletişim Aracı Olarak Televizyonun Popüler Kültür Ürünlerini Benimsetme ve Yayma İşlevi Üzerine Bir Değerlendirme”. (iç): Global Media Journals. Cilt:2. Sayı:4. s:64-86.
  • İnal, R. (2008), Küreselleşme ve Spor, İstanbul: Evrensel Basım Yayın.
  • Kıvanç, Ü. (2001), Kesin Ofsayt, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Kozanoğlu, C. (1996), Bu Maçı Alıcaz , İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Mcgill, C. (2006), Futbolun Kârhanesi, Çev: C. Cemgil, İstanbul: İthaki Yayınları.
  • Oktay, A. (2002), Türkiye’de Popüler Kültür, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Özerkmen, N. – Can, A. (2008), Kültürel Emperyalizm Küresel Kültür Kuşatması, Sivas: Adımlar Yayınevi.
  • Tomlinson, J. (1999), Kültürel Emperyalizm, Çev: E. Zeybekoğlu, İstanbul:Ayrıntı Yayınları,
  • Tükenmez, M. (2009), Toplumbilim ve Spor, İstanbul: Kaynak Yayınları.

FOOTBALL AS A TOOL OF CULTURAL IMPERIALISM

Year 2016, Volume: 1 Issue: 1, 56 - 67, 01.12.2016

Abstract

Societies contact more with each other as a result of the increase in communication possibilities and so we have called an increasing interaction era as the globalization. Throughout history, there has been mentioned a lot of good and bad sides of an epoch having the maximum interaction among people. Such high degree of communication is the source of rapid development that humanity has never before. But, on the other hand, it also separates societies and causes the loss of cultural aspects that gives society property. Two people live in two extremes of the World now eat the same things, wear the same things, laugh at the same things and cry for the same things. In other words, the world has a growing uniformity. Football is one of the consumption habits which cause this result. Therefore, in this article, we mentioned the relationship between cultural imperialism and football. The question of what kind of role football takes as a result of cultural imperialism is the article's main objective.

References

  • Akşar, T. (2005), Endüstriyel Futbol, İstanbul: Literatür Yayıncılık,
  • Akşar, T. (2010). Futbolun Ekonomi Politiği, İstanbul: Literatür Yayıncılık
  • Akşar, T. ve Merih, K. (2006), Futbol Ekonomisi, İstanbul:Literatür Yayıncılık.
  • Arık, M. B. (2004), Top Ekranda, İstanbul: Salyangoz Yayınları.
  • Arık, M. B. (2009), “İnsan ve Toplumu Bir Arada Düşünmedikçe Popüler Kültürü Tartışamayız”. (iç):Medya ve Popüler Kültür ‘Eleştirel Bir Yaklaşım’. Ed: E. Karakoç, , Konya : Literatürk Academia Yayınları.
  • Boniface, P. (2007), Futbol ve Küreselleşme, İstanbul: NTV Yayınları.
  • Çılbıyıkoğlu, N. (2004), “Popüler Kültür ve Medya İlişkisi”, (iç): İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Sayı:19. s:401-410.
  • Dağtaş, E. – Özer, Ö. (2011), Popüler Kültürün Hâkimiyeti ‘Bir Türkiye Hikâyesi’, Konya: Literatürk Academia Yayınları,
  • Erdoğan, İ. – Alemdar K. (1994), Popüler Kültür ve İletişim, Ankara: Ümit Yayıncılık.
  • Fiske, J. (1999), Popüler Kültürü Anlamak, Çev: S. İrvan, Ankara: Ark Yayınları.
  • Geçer, E. (2013), Medya ve Popüler Kültür, İstanbul: Okur Kitaplığı.
  • Güllüoğlu, Ö. (2012), “Bir Kitle İletişim Aracı Olarak Televizyonun Popüler Kültür Ürünlerini Benimsetme ve Yayma İşlevi Üzerine Bir Değerlendirme”. (iç): Global Media Journals. Cilt:2. Sayı:4. s:64-86.
  • İnal, R. (2008), Küreselleşme ve Spor, İstanbul: Evrensel Basım Yayın.
  • Kıvanç, Ü. (2001), Kesin Ofsayt, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Kozanoğlu, C. (1996), Bu Maçı Alıcaz , İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Mcgill, C. (2006), Futbolun Kârhanesi, Çev: C. Cemgil, İstanbul: İthaki Yayınları.
  • Oktay, A. (2002), Türkiye’de Popüler Kültür, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Özerkmen, N. – Can, A. (2008), Kültürel Emperyalizm Küresel Kültür Kuşatması, Sivas: Adımlar Yayınevi.
  • Tomlinson, J. (1999), Kültürel Emperyalizm, Çev: E. Zeybekoğlu, İstanbul:Ayrıntı Yayınları,
  • Tükenmez, M. (2009), Toplumbilim ve Spor, İstanbul: Kaynak Yayınları.
There are 20 citations in total.

Details

Other ID JA32NC74PZ
Journal Section Research Article
Authors

Ayhan Dever

Erol Bulut This is me

Publication Date December 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Dever, A., & Bulut, E. (2016). FOOTBALL AS A TOOL OF CULTURAL IMPERIALISM. Uluslararası Anadolu Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 56-67.
AMA Dever A, Bulut E. FOOTBALL AS A TOOL OF CULTURAL IMPERIALISM. JIASSCIENCE. December 2016;1(1):56-67.
Chicago Dever, Ayhan, and Erol Bulut. “FOOTBALL AS A TOOL OF CULTURAL IMPERIALISM”. Uluslararası Anadolu Spor Bilimleri Dergisi 1, no. 1 (December 2016): 56-67.
EndNote Dever A, Bulut E (December 1, 2016) FOOTBALL AS A TOOL OF CULTURAL IMPERIALISM. Uluslararası Anadolu Spor Bilimleri Dergisi 1 1 56–67.
IEEE A. Dever and E. Bulut, “FOOTBALL AS A TOOL OF CULTURAL IMPERIALISM”, JIASSCIENCE, vol. 1, no. 1, pp. 56–67, 2016.
ISNAD Dever, Ayhan - Bulut, Erol. “FOOTBALL AS A TOOL OF CULTURAL IMPERIALISM”. Uluslararası Anadolu Spor Bilimleri Dergisi 1/1 (December 2016), 56-67.
JAMA Dever A, Bulut E. FOOTBALL AS A TOOL OF CULTURAL IMPERIALISM. JIASSCIENCE. 2016;1:56–67.
MLA Dever, Ayhan and Erol Bulut. “FOOTBALL AS A TOOL OF CULTURAL IMPERIALISM”. Uluslararası Anadolu Spor Bilimleri Dergisi, vol. 1, no. 1, 2016, pp. 56-67.
Vancouver Dever A, Bulut E. FOOTBALL AS A TOOL OF CULTURAL IMPERIALISM. JIASSCIENCE. 2016;1(1):56-67.