Bu çalışmanın amacı matematik öğretmenlerinin matematik öğretimi yeterlik inançlarını yordamada matematiğe karşı özyeterlik algılarını incelemektir. Çalışmanın örneklemini, 2019–2020 akademik yılında ortaokul ve liselerde matematik öğretmenliği yapmakta olan toplam 279 matematik öğretmeni oluşturmaktadır. Bu araştırmada veriler Matematik Öğretimi İnanç Ölçeği ve Matematiğe Karşı Özyeterlik Algısı Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Matematik öğretmenlerinin matematik öğretimi yeterlik inançları ile matematiğe karşı özyeterlik algıları arasındaki ilişki düzeyini belirlemek için Pearson korelasyon katsayıları hesaplanmıştır. Ayrıca, matematik öğretmenlerinin matematik öğretimi yeterlik inançlarını yordamada matematiğe yönelik özyeterlik algılarını incelemek amacıyla çoklu regresyon analizi yapılmıştır. Regresyon analizinden elde edilen bulgular, matematik öğretmeninin matematik öğretimi yeterlik inançları ile matematiğe yönelik özyeterlik algıları arasında istatistiksel olarak pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğunu göstermektedir. Bir diğer bulgu, matematik benlik algısının, matematik davranışlarında farkındalığın ve matematiği yaşam becerilerine dönüştürebilme özyeterlik algılarının matematik öğretmenlerinin matematik öğretimi yeterlik inançları üzerinde etkili olduğunu başka bir ifadeyle, matematik öğretmenlerinin matematik öğretimi yeterlik inançlarını yordamada matematiğe yönelik özyeterlik algılarının önemli bir rolünün olduğudur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 20, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 2 Issue: 1 |