Research Article
BibTex RIS Cite

Classroom Teachers' Perceptions of Efficacy and Difficulties Encountered in the Implementation of the English Curriculum in Multigrade Classes

Year 2023, , 23 - 43, 30.04.2023
https://doi.org/10.57135/jier.1165999

Abstract

The aim of this study is to determine the difficulties faced by multigrade classroom teachers while applying the English lesson curriculum and their perceptions of efficacy. The participants of the research consist of twenty volunteer classroom teachers working in multigrade classes in Vezirköprü, Samsun. The model of the research is the phenomenology model, one of the qualitative research methods. In this study, a written opinion form was used to obtain the data. In the first part of the form, which consists of two parts, there are questions about the general characteristics of classroom teachers, and in the second part, there are eight open-ended questions created for the purposes of the research. The contents of the filled forms were analyzed and the findings were revealed. According to the findings, it was seen that the multigrade classroom teachers lacked knowledge about in-service training, the course activities are insufficient in the education area where they work, they do not read and understand the program because they do not take enough English education at the university, they do not find themselves sufficient in this field to implement the English language curriculum, they experience a lack of time due to working as a single teacher in a multigrade classroom, etc. They have difficulty in making gains, due to the reasons: the uninterest of the parents in the village and their inability to maintain their permanence due to the inconvenience of daily life with English, the lack of technological equipment and the lack of English teaching. Suggestions such as assigning branch teachers to English lessons, supplying materials to all schools with multigrade classrooms, receiving in-service training on English teaching at regular intervals, increasing English lesson hours, and writing a special English curriculum in schools that implement multigrade classes were expressed by the multigrade teachers.

References

  • Referans1 Akdeniz, G., & Burakgazi, S. G., (2020). Erken Yaşta Yabancı Dil Öğrenimi ve Öğretimine Yönelik Bir Karma Desen Araştırması. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 62-86.
  • Referans2 Aksoy, E., & Bozdoğan, D., (2019). Sınıf Öğretmenlerinin İngilizce Yeterlik Düzeyleri ile İngilizce Öğretim Sürecindeki İhtiyaçlarının Belirlenmesi. Ilkogretim Online, 18(3).
  • Referans3 Aslan, B., & Dinçer, A., (2016). İlkokul ikinci ve üçüncü sınıf İngilizce dersi öğretim programlarının sınıf içi uygulamalara yansımaları (Doctoral dissertation, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Programları Anabilim Dalı).
  • Referans4 Altın, M., & Saracaloğlu, A., (2018). İngilizce öğretimindeki ihtiyacımız nedir? Bir olgu bilim çalışması. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, 4(2), 137-159.
  • Referans5 Atabey, E., & Bulut, İ., (2016). İlkokul ikinci sınıf İngilizce dersi öğretim programının uygulamadaki etkililiğinin değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(3), 257-280.
  • Referans6 Başar, M., (2016). İlkokulda İngilizce öğretiminin öğretmen görüşlerine göre incelenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(26/2).
  • Referans7 Büyüköztürk, Ş., Çakmak Kılıç, E., Akgün Ö. E., Karadeniz, Ş.,Demirel, F. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Referans8 Cüro E., Gömleksiz, M., & Kılınç, H., (2011). Birleştirilmiş sınıflarda etkinliklerin uygulanabilirliğine ilişkin öğretmen görüşleri. Education Sciences, 6(2), 1821-1835.
  • Referans9 Dursun, F., (2006). Birleştirilmiş sınıflarda eğitim sorunları ve çözüm önerileri. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 1(2), 33-57.
  • Referans10 Ekiz, D., (2020). Bilimsel Araştırma Yöntemleri.Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Referans11 Harman, K., (1999). Şanlıurfa İlköğretim Okullarında Yabancı Dil Dersi Program Uygulamalarında Karşılaşılan Sorunlar/Teaching English problems in primary schools in Şanlıurfa (Doctoral dissertation).
  • Referans12 Kandemir, A., (2016). İlkokul 2. sınıf İngilizce öğretim programının katılımcı odaklı program değerlendirme yaklaşımıyla değerlendirilmesi (Master's thesis, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü).
  • Referans13 Karayel, E., Birleştirilmiş Sınıf Uygulaması Olan İlkokullarda Görevli Öğretmenlerin Yaşadığı Sorunlar. Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi, 1(1), 26-39.
  • Referans14 Karci, C., & Akar-Vural, R., (2011). Birleştirilmiş Sınıflarda Zorunlu İngilizce Dersinin Yürütülmesine İlişkin Öğretmen Görüşleri. Ilkogretim Online, 10(2).
  • Referans15 Kırkıç, K., & Boray, T., (2017). İngilizce öğretiminde ve öğreniminde Türkiye için İnovatif Bir Teknik: Boray tekniği (BT). Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 3(3), 13-29.
  • Referans16 KODA, (2019). Birleştirilmiş Sınıflı Köy Okulları İçin Etkinlik Kitabı,Öğretmen Yetiştirme ve Genel Müdürlüğü, s. 17
  • Referans17 KODA, (2018). Köy Okulları Değişim Ağı Faaliyet Raporu 2018-2019
  • Referans18 Küçüktepe, C., Küçüktepe, S. E., & Baykın, Y., (2014). İkinci Sınıf İngilizce Dersi ve Programına İlişkin Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi. Journal of Hasan Ali Yücel Faculty of Education/Hasan Ali Yücel Egitim Fakültesi Dergisi (HAYEF), 11(2). Referans19 MEB, (2018). İngilizce Öğretim Programı,
  • Referans20 MEB, (2020). Milli Eğitim İstatistikleri Örgün Eğitim 2019- 2020
  • Referans21 MEB, (2020). Öğretim Programını Değerlendirme Raporu Referans22 Özdemir, M., Ozdemır, O., Gül, M., (2016). Birleştirilmiş Sınıflı Okullarda Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Birleştirilmiş Sınıf Uygulamalarına İlişkin Görüşleri. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(6), 87-101.
  • Referans23 Sidekli, S., Coşkun, İ., & Aydın, Y., (2015). Köyde Öğretmen Olmak: Birleştirilmiş Sınıf. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(1), 311-331.
  • Referans24 Süer S., Demirkol, M., Oral B., (2019). İlkokul İngilizce Öğretmenlerinin İlkokul İngilizce Dersi Öğretim Programı Uygulamalarına İlişkin Yeterlik Algılarının İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 18(72), 1926-1941. Referans25 Şad, S., & Karaova, M., (2015). İlkokul ikinci sınıf İngilizce dersi bağlamında dinleme becerisi öğretimi: Bir durum çalışması.
  • Referans26 Şahin, H., & Aykaç, N. Avrupa Ülkelerinde ve Türkiye’de İlkokullarda Uygulanan Yabancı Dil Öğretim Programlarının KarşılaştırılmasI. Milli Eğitim Dergisi, 48(1), 571-594.
  • Referans27 Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, (2014).
  • Referans28 Ünal K.,Taşkaya, S., & Özdemir, M., (2016). Birleştirilmiş Sınıf Öğretmenlerinin Yabancı Dil Öğretiminde Kullandıkları Yöntemlerin İncelenmesi. Turkish Journal of Primary Education, 1(1), 26-41.
  • Referans29 Yıldız, S., & Durmuşçelebi, M., (2013). Türkiye’de Yabancı Dil Öğrenme-Öğretme Problemine İlişkin Yapılan Çalışmaların Derlemesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 3(5), 31-48. Referans30 Yıldırım, A. ve Şimşek, H., (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (11. Baskı). Ankara: Seçkin Yayınları.

Birleştirilmiş Sınıflarda İngilizce Dersi öğretim Programının Uygulanmasına Yönelik Sınıf Öğretmenlerinin Yeterlik Algıları ve Karşılaştıkları Güçlükler / Classroom Teachers' Perceptions of Efficacy and Difficulties Encountered in the Implementation of the English Curriculum in Multigrade Classes

Year 2023, , 23 - 43, 30.04.2023
https://doi.org/10.57135/jier.1165999

Abstract

Bu araştırma; birleştirilmiş sınıf öğretmenlerinin İngilizce dersi öğretim programını uygularken karşılaştıkları güçlükleri ve öğretmenlerin yeterlik algılarını belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın katılımcılarını, Samsun ili Vezirköprü ilçesinde birleştirilmiş sınıflarda görev yapan yirmi gönüllü sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın modeli, nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim modelidir. Bu araştırmada verileri elde etmek için yazılı görüş alma formu kullanılmıştır. İki bölümden oluşan formun ilk kısmında sınıf öğretmenlerinin genel özelliklerine dair sorular; ikinci bölümünde ise araştırmanın amaçları doğrultusunda oluşturulmuş sekiz tane açık uçlu soru yer almaktadır. Doldurulan formların içeriği analiz edilerek bulgular ortaya konmuştur. Elde edilen bulgulara göre birleştirilmiş sınıf öğretmenlerinin; hizmet içi eğitime dair bilgisinin olmadığı, görev yaptığı eğitim bölgesinde kurs faaliyetlerinin yetersiz olduğu, üniversitede İngilizce temelini yeterince almadıkları için programı okuyup anlamadıkları, İngilizce dil öğretim programını uygulayacak kadar kendilerini bu alanda yeterli bulmadıkları, birleştirilmiş sınıfta tek öğretmen olarak çalışmalarından kaynaklı süre yetersizliği yaşamaları ve benzer nedenlerden dolayı kazanımları vermekte zorlanmaları, köyde velilerin ilgisizliği ve günlük hayatın İngilizce’ ye elverişsizliğinden kalıcılığı sağlayamamaları, teknolojik donanım eksikliği yaşamaları ve İngilizce öğretimi ile ilgili bilgi eksikliği yaşadıkları görülmüştür. Birleştirilmiş sınıf öğretmenleri tarafından İngilizce derslerine branş öğretmenlerinin görevlendirilmesi, tüm birleştirilmiş sınıflı okullara materyal temininin yapılması, öğretmenlerin belirli aralıklarla İngilizce öğretimi hakkında hizmet içi eğitim alması, İngilizce ders saatinin arttırılması ve birleştirilmiş sınıf uygulaması yapan okullarda İngilizce öğretim programının özel olarak yazılması gibi öneriler dile getirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre birleştirilmiş sınıf öğretmenleri, İngilizce öğretim programının uygulanmasında kendilerini yeterli bulmamaktadırlar. Öğretmenlerin ifade ettiği bu görüşler doğrultusunda İngilizce öğretim programının uygulanabilmesi için birleştirilmiş sınıfların yapısına uygun ayrı bir İngilizce öğretim programı hazırlanmalıdır.

References

  • Referans1 Akdeniz, G., & Burakgazi, S. G., (2020). Erken Yaşta Yabancı Dil Öğrenimi ve Öğretimine Yönelik Bir Karma Desen Araştırması. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 62-86.
  • Referans2 Aksoy, E., & Bozdoğan, D., (2019). Sınıf Öğretmenlerinin İngilizce Yeterlik Düzeyleri ile İngilizce Öğretim Sürecindeki İhtiyaçlarının Belirlenmesi. Ilkogretim Online, 18(3).
  • Referans3 Aslan, B., & Dinçer, A., (2016). İlkokul ikinci ve üçüncü sınıf İngilizce dersi öğretim programlarının sınıf içi uygulamalara yansımaları (Doctoral dissertation, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Programları Anabilim Dalı).
  • Referans4 Altın, M., & Saracaloğlu, A., (2018). İngilizce öğretimindeki ihtiyacımız nedir? Bir olgu bilim çalışması. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, 4(2), 137-159.
  • Referans5 Atabey, E., & Bulut, İ., (2016). İlkokul ikinci sınıf İngilizce dersi öğretim programının uygulamadaki etkililiğinin değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(3), 257-280.
  • Referans6 Başar, M., (2016). İlkokulda İngilizce öğretiminin öğretmen görüşlerine göre incelenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(26/2).
  • Referans7 Büyüköztürk, Ş., Çakmak Kılıç, E., Akgün Ö. E., Karadeniz, Ş.,Demirel, F. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Referans8 Cüro E., Gömleksiz, M., & Kılınç, H., (2011). Birleştirilmiş sınıflarda etkinliklerin uygulanabilirliğine ilişkin öğretmen görüşleri. Education Sciences, 6(2), 1821-1835.
  • Referans9 Dursun, F., (2006). Birleştirilmiş sınıflarda eğitim sorunları ve çözüm önerileri. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 1(2), 33-57.
  • Referans10 Ekiz, D., (2020). Bilimsel Araştırma Yöntemleri.Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Referans11 Harman, K., (1999). Şanlıurfa İlköğretim Okullarında Yabancı Dil Dersi Program Uygulamalarında Karşılaşılan Sorunlar/Teaching English problems in primary schools in Şanlıurfa (Doctoral dissertation).
  • Referans12 Kandemir, A., (2016). İlkokul 2. sınıf İngilizce öğretim programının katılımcı odaklı program değerlendirme yaklaşımıyla değerlendirilmesi (Master's thesis, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü).
  • Referans13 Karayel, E., Birleştirilmiş Sınıf Uygulaması Olan İlkokullarda Görevli Öğretmenlerin Yaşadığı Sorunlar. Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi, 1(1), 26-39.
  • Referans14 Karci, C., & Akar-Vural, R., (2011). Birleştirilmiş Sınıflarda Zorunlu İngilizce Dersinin Yürütülmesine İlişkin Öğretmen Görüşleri. Ilkogretim Online, 10(2).
  • Referans15 Kırkıç, K., & Boray, T., (2017). İngilizce öğretiminde ve öğreniminde Türkiye için İnovatif Bir Teknik: Boray tekniği (BT). Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 3(3), 13-29.
  • Referans16 KODA, (2019). Birleştirilmiş Sınıflı Köy Okulları İçin Etkinlik Kitabı,Öğretmen Yetiştirme ve Genel Müdürlüğü, s. 17
  • Referans17 KODA, (2018). Köy Okulları Değişim Ağı Faaliyet Raporu 2018-2019
  • Referans18 Küçüktepe, C., Küçüktepe, S. E., & Baykın, Y., (2014). İkinci Sınıf İngilizce Dersi ve Programına İlişkin Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi. Journal of Hasan Ali Yücel Faculty of Education/Hasan Ali Yücel Egitim Fakültesi Dergisi (HAYEF), 11(2). Referans19 MEB, (2018). İngilizce Öğretim Programı,
  • Referans20 MEB, (2020). Milli Eğitim İstatistikleri Örgün Eğitim 2019- 2020
  • Referans21 MEB, (2020). Öğretim Programını Değerlendirme Raporu Referans22 Özdemir, M., Ozdemır, O., Gül, M., (2016). Birleştirilmiş Sınıflı Okullarda Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Birleştirilmiş Sınıf Uygulamalarına İlişkin Görüşleri. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(6), 87-101.
  • Referans23 Sidekli, S., Coşkun, İ., & Aydın, Y., (2015). Köyde Öğretmen Olmak: Birleştirilmiş Sınıf. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(1), 311-331.
  • Referans24 Süer S., Demirkol, M., Oral B., (2019). İlkokul İngilizce Öğretmenlerinin İlkokul İngilizce Dersi Öğretim Programı Uygulamalarına İlişkin Yeterlik Algılarının İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 18(72), 1926-1941. Referans25 Şad, S., & Karaova, M., (2015). İlkokul ikinci sınıf İngilizce dersi bağlamında dinleme becerisi öğretimi: Bir durum çalışması.
  • Referans26 Şahin, H., & Aykaç, N. Avrupa Ülkelerinde ve Türkiye’de İlkokullarda Uygulanan Yabancı Dil Öğretim Programlarının KarşılaştırılmasI. Milli Eğitim Dergisi, 48(1), 571-594.
  • Referans27 Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, (2014).
  • Referans28 Ünal K.,Taşkaya, S., & Özdemir, M., (2016). Birleştirilmiş Sınıf Öğretmenlerinin Yabancı Dil Öğretiminde Kullandıkları Yöntemlerin İncelenmesi. Turkish Journal of Primary Education, 1(1), 26-41.
  • Referans29 Yıldız, S., & Durmuşçelebi, M., (2013). Türkiye’de Yabancı Dil Öğrenme-Öğretme Problemine İlişkin Yapılan Çalışmaların Derlemesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 3(5), 31-48. Referans30 Yıldırım, A. ve Şimşek, H., (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (11. Baskı). Ankara: Seçkin Yayınları.
There are 26 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Temel Eğitim
Authors

Gökhan Kara 0000-0001-6535-0763

Şermin Kara 0000-0002-0074-1621

Publication Date April 30, 2023
Submission Date August 23, 2022
Acceptance Date April 5, 2023
Published in Issue Year 2023

Cite

APA Kara, G., & Kara, Ş. (2023). Birleştirilmiş Sınıflarda İngilizce Dersi öğretim Programının Uygulanmasına Yönelik Sınıf Öğretmenlerinin Yeterlik Algıları ve Karşılaştıkları Güçlükler / Classroom Teachers’ Perceptions of Efficacy and Difficulties Encountered in the Implementation of the English Curriculum in Multigrade Classes. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 7(14), 23-43. https://doi.org/10.57135/jier.1165999

The Aim of The Journal

The Journal of Interdisciplinary Educational Researches (JIER) published by the Interdisciplinary Educational and Research Association (JIER)A) is an internationally eminent journal.

JIER, a nonprofit, nonprofit NGO, is concerned with improving the education system within the context of its corporate objectives and social responsibility policies. JIER, has the potential to solve educational problems and has a strong gratification for the contributions of qualified scientific researchers.

JIER has the purpose of serving the construction of an education system that can win the knowledge and skills that each individual should have firstly in our country and then in the world. In addition, JIER serves to disseminate the academic work that contributes to the professional development of teachers and academicians, offering concrete solutions to the problems of all levels of education, from preschool education to higher education.

JIER has the priority to contribute to more qualified school practices. Creating and managing content within this context will help to advance towards the goal of being a "focus magazine" and "magazine school", and will also form the basis for a holistic view of educational issues. It also acts as an intermediary in the production of common mind for sustainable development and education