Uluslararası
öğrencilerin psiko-sosyal, eğitsel, kültürel, ekonomik ihtiyaçlarının
belirlenmesi, bu ihtiyaçlara yönelik sunulacak tedbirleri belirlemek adına
oldukça önemlidir. Özellikle çoğunlukla ikinci planda değerlendirilen
psikolojik ihtiyaçların belirlenmesi ciddi bir gerekliliktir. Bu bağlamda bu
araştırma, Türkiye’de bulunan uluslararası öğrencilerin yalnızlık durumlarını
incelemek üzere gerçekleştirilmiştir.
Araştırmanın örneklemi; Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Türkçe Öğretim
Merkezi’nde eğitim görmekte olan 55 kız, 85 erkek olmak üzere 140 öğrenciden
oluşmaktadır. Araştırmada, uluslararası öğrencilerin yalnızlık düzeyleri, cinsiyet,
Türkiye’de kendi ülkesinden arkadaşı olma durumu, ekonomik durumunu algılayışı,
Türkiye’de bulunmasından memnuniyet durumu ve Türk Halkının tutumlarını
değerlendirişi değişkenlerine göre değerlendirilmiştir. Çalışmanın bulguları;
uluslararası öğrencilerin yalnızlık duygularının, cinsiyet, Türkiye’de kendi
ülkesinden arkadaşı olma durumu, ekonomik durumunu algılayışı değişkenlerine
göre anlamlı bir değişiklik göstermediğini ortaya koymuştur. Buna karşın,
Türkiye’de bulunmasından memnuniyet durumu ve Türk Halkının tutumlarını
değerlendirişi değişkenlerine göre yalnızlık duygularının anlamlı biçimde
etkilendiği anlaşılmıştır. Bulgular, ilgili literatür doğrultusunda
değerlendirilmiş ve çeşitli önerilerde bulunulmuştur. Araştırma, daha önce yapılan az sayıda
araştırmaya destek bulguları içerdiği gibi, bundan sonraki araştırmalar için de
önemli bir kaynak olacağı düşünülmektedir.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Eğitim Psikolojisi |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2018 |
Submission Date | January 22, 2018 |
Acceptance Date | June 14, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 2 Issue: 3 |
The Aim of The Journal
The Journal of Interdisciplinary Educational Researches (JIER) published by the Interdisciplinary Educational and Research Association (JIER)A) is an internationally eminent journal.
JIER, a nonprofit, nonprofit NGO, is concerned with improving the education system within the context of its corporate objectives and social responsibility policies. JIER, has the potential to solve educational problems and has a strong gratification for the contributions of qualified scientific researchers.
JIER has the purpose of serving the construction of an education system that can win the knowledge and skills that each individual should have firstly in our country and then in the world. In addition, JIER serves to disseminate the academic work that contributes to the professional development of teachers and academicians, offering concrete solutions to the problems of all levels of education, from preschool education to higher education.
JIER has the priority to contribute to more qualified school practices. Creating and managing content within this context will help to advance towards the goal of being a "focus magazine" and "magazine school", and will also form the basis for a holistic view of educational issues. It also acts as an intermediary in the production of common mind for sustainable development and education