Bu araştırmanın amacı, Dijital Öyküleme uygulamasının özel yetenekli
öğrencilerin yazma becerilerine etkisini incelemektir. Uygulama Storyboard adlı
web 2.0 aracı ile gerçekleştirilmiştir. Tek gruplu ön-test son-test modeline
dayalı çalışma Bilim ve Sanat Merkezinde öğrenim gören 20 özel yetenekli
öğrenci ile yürütülmüştür. Veriler, yazma becerileri tutum ölçeği ve yarı
yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir. Nicel verilerin analizinde
İlişkili Örneklemler t Testi, nitel verilerin analizinde betimsel analiz yöntemleri
kullanılmıştır. Analizlerden elde edilen sonuçlara göre Dijital Öyküleme
Uygulaması’nın özel yetenekli öğrencilerin yazma becerilerini olumlu yönde
etkilediği tespit edilmiştir. Ayrıca Dijital Öyküleme uygulaması ile elde
edilen görsellerin daha fazla duyuya hitap etmesi, süreç boyunca öğrencilerin
dijital öykülemede aktif rol alması ve sınıf ortamında kendi hayal güçlerini
özgürce ifade etme durumunun öğrenciler üzerinde olumlu katkılar sağladığı ve
öğrencilerin ilgilerini çektiği sonuçlarına ulaşılmıştır. Betimsel analiz
bulgularından elde edilen öğrenci görüşlerinin de dijital öyküleme
yöntemlerinin etkilerini destekler nitelikte olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Dil Eğitimi |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2018 |
Submission Date | October 25, 2018 |
Acceptance Date | December 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 2 Issue: 4 |
The Aim of The Journal
The Journal of Interdisciplinary Educational Researches (JIER) published by the Interdisciplinary Educational and Research Association (JIER)A) is an internationally eminent journal.
JIER, a nonprofit, nonprofit NGO, is concerned with improving the education system within the context of its corporate objectives and social responsibility policies. JIER, has the potential to solve educational problems and has a strong gratification for the contributions of qualified scientific researchers.
JIER has the purpose of serving the construction of an education system that can win the knowledge and skills that each individual should have firstly in our country and then in the world. In addition, JIER serves to disseminate the academic work that contributes to the professional development of teachers and academicians, offering concrete solutions to the problems of all levels of education, from preschool education to higher education.
JIER has the priority to contribute to more qualified school practices. Creating and managing content within this context will help to advance towards the goal of being a "focus magazine" and "magazine school", and will also form the basis for a holistic view of educational issues. It also acts as an intermediary in the production of common mind for sustainable development and education