Bu araştırma öğrencilerin, uzaktan eğitim kavramına ilişkin algılarını ortaya çıkarmak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma nitel araştırma desenlerinden olgu bilim desenine göre yürütülmüştür. Araştırmanın verileri 2020-2021 yılında Sakarya ili Karapürçek ilçesinde eğitimine devam eden 77 öğrencinin ‘’Uzaktan Eğitim….gibidir. Çünkü….’’ ifadelerini tamamlamasıyla elde edilmiş ve elde edilen veriler içerik analize göre yorumlanmıştır. Elde edilen bulgulara göre öğrenciler “Uzaktan Eğitim” kavramı için 77 geçerli metafor üretmiştir. Üretilen bu metaforlar daha sonra ortak özellikleri ve benzetme yönleri dikkate alınarak kategorileştirilmiştir. Bu işlem sonucunda “Uzaktan Eğitim” kavramı için beş kategori elde edilmiştir. Bu kavramsal kategoriler: ‘’Sıkıcı Bir Unsur Olarak Uzaktan Eğitim’’, ‘‘Zor Bir Unsur Olarak Uzaktan Eğitim’’, ‘’Anlamsız Bir Unsur Olarak Uzaktan Eğitim’’, ‘’Kaygı Verici Bir Unsur Olarak Uzaktan Eğitim’’, ‘’Yalnızlık Unsuru Olarak Uzaktan Eğitim’’başlıkları altında toplanmıştır. Çıkan sonuçlara göre de yapılan çıkarımlar ve tartışmalar makalede paylaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Eğitim Bilimleri |
Authors | |
Publication Date | July 30, 2021 |
Submission Date | January 1, 2021 |
Acceptance Date | March 26, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 5 Issue: 9 |
The Aim of The Journal
The Journal of Interdisciplinary Educational Researches (JIER) published by the Interdisciplinary Educational and Research Association (JIER)A) is an internationally eminent journal.
JIER, a nonprofit, nonprofit NGO, is concerned with improving the education system within the context of its corporate objectives and social responsibility policies. JIER, has the potential to solve educational problems and has a strong gratification for the contributions of qualified scientific researchers.
JIER has the purpose of serving the construction of an education system that can win the knowledge and skills that each individual should have firstly in our country and then in the world. In addition, JIER serves to disseminate the academic work that contributes to the professional development of teachers and academicians, offering concrete solutions to the problems of all levels of education, from preschool education to higher education.
JIER has the priority to contribute to more qualified school practices. Creating and managing content within this context will help to advance towards the goal of being a "focus magazine" and "magazine school", and will also form the basis for a holistic view of educational issues. It also acts as an intermediary in the production of common mind for sustainable development and education