Millî Eğitim Bakanlığı tarafından alınan karar neticesinde pandemi sürecinin etkisiyle 2020-2021 eğitim yılının yüz yüze ve uzaktan eğitimin birlikte yürütüldüğü karma modelle başlaması uygun görülmüştür. İlkokul 1. sınıf öğretmenleri yaklaşık 8 hafta boyunca haftada iki gün yüz yüze ve bir gün uzaktan eğitim faaliyeti yürütmüştür. Çalışmanın amacı pandemi döneminde yüz yüze eğitim yapan ilkokul birinci sınıf öğretmenlerinin görüşlerini, yaşadıkları sorunları ve olası çözüm önerilerini ortaya çıkarmaktır. Bu çalışmada içerik analizi araştırma deseni kullanılmıştır. Çalışmaya Isparta ilinde maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemiyle seçilen 6 farklı okulda görev yapan 23 ilkokul 1. sınıf öğretmeni katılmıştır. Katılımcılardan bazıları ile yüz yüze görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Bazı katılımcılara görüşme formu e-posta aracılığıyla ulaştırılmıştır. Elde edilen veriler üzerinde içerik analizi yapılmıştır. Verilerden yola çıkılarak kodlar ve temalar oluşturulmuştur. Araştırmanın güvenirliğini arttırmak için veriler üç farklı araştırmacı tarafından farklı zamanlarda incelenmiş ve ortak kodlar belirlenmiştir. Katılımcılar karma yöntemde ders sürelerinin sınırlığı, hastalığın bulaşma riski, öğretim sürecinde karşılıklı etkileşimin sınırlanmasını başlıca sorunlar olarak belirtmiştir. Maske kullanımı ve sosyal mesafe kuralı ile temassızlığın sınıf ortamını ilginç kıldığını açıklamışlardır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Eğitim Bilimleri |
Authors | |
Publication Date | July 30, 2021 |
Submission Date | February 17, 2021 |
Acceptance Date | April 13, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 5 Issue: 9 |
The Aim of The Journal
The Journal of Interdisciplinary Educational Researches (JIER) published by the Interdisciplinary Educational and Research Association (JIER)A) is an internationally eminent journal.
JIER, a nonprofit, nonprofit NGO, is concerned with improving the education system within the context of its corporate objectives and social responsibility policies. JIER, has the potential to solve educational problems and has a strong gratification for the contributions of qualified scientific researchers.
JIER has the purpose of serving the construction of an education system that can win the knowledge and skills that each individual should have firstly in our country and then in the world. In addition, JIER serves to disseminate the academic work that contributes to the professional development of teachers and academicians, offering concrete solutions to the problems of all levels of education, from preschool education to higher education.
JIER has the priority to contribute to more qualified school practices. Creating and managing content within this context will help to advance towards the goal of being a "focus magazine" and "magazine school", and will also form the basis for a holistic view of educational issues. It also acts as an intermediary in the production of common mind for sustainable development and education