Programların amaçlarından biri olan bireylerin bilim okuryazarı olabilmelerini sağlamak için bilimin doğasına ait konuların iyi biçimde anlaşılması önemlidir. Bu araştırmada farklı kademelerdeki okul yöneticilerinin bilimin doğasına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Tarama metoduyla yürütülen araştırmaya Elazığ il merkezindeki farklı okullarda yöneticilik yapan 141 kişi katılmıştır. Araştırmada 26 maddeden ve Bilimsel bilginin doğası nedir?”, “Bilimsel bilgi nasıl üretilir?”, “Güvenilir ve geçerli bilimsel bilgi nasıl üretilir?”, “Bilimsel bilginin üretilmesinde bilim insanının rolü” şeklinde 4 alt boyuttan oluşan Argümantasyon açısından Bilimin doğası testi kullanılmıştır. Araştırmada eğitim durumu, mesleki kıdem, mezun olunan okul, yaş ve görev durumu değişkenleri açısından gruplar arasındaki farklar araştırılmıştır. Elde edilen verilerin normallik dağılımları incelendikten sonra SPSS 21.0 istatistik programı kullanılarak veriler MANOVA testi ile analiz edilmişlerdir. Bu araştırmadan elde edilen sonuçlar genel olarak değerlendirildiğinde aritmetik ortalamanın X= 80,184 olduğu okul idarecilerinin bilimin doğasına ilişkin bilgi seviyelerinin istenilen düzeyde olmadığı şeklinde yorumlanabilir. Ayrıca, araştırmanın sonunda eğitim durumu değişkeni açısından çok değişkenli varyans analizi sonuçları değerlendirildiğinde bilimsel bilgi nasıl üretilir alt boyutu ile güvenilir ve geçerli bilimsel bilgi nasıl üretilir alt boyutunda gruplar arasında Eğitim fakültesi mezunu olmayan idareciler lehine anlamlı bir farklılığın olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
-
-
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Educational Psychology |
Journal Section | Eğitim Bilimleri |
Authors | |
Publication Date | August 31, 2024 |
Submission Date | February 12, 2024 |
Acceptance Date | July 21, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 8 Issue: 18 |
The Aim of The Journal
The Journal of Interdisciplinary Educational Researches (JIER) published by the Interdisciplinary Educational and Research Association (JIER)A) is an internationally eminent journal.
JIER, a nonprofit, nonprofit NGO, is concerned with improving the education system within the context of its corporate objectives and social responsibility policies. JIER, has the potential to solve educational problems and has a strong gratification for the contributions of qualified scientific researchers.
JIER has the purpose of serving the construction of an education system that can win the knowledge and skills that each individual should have firstly in our country and then in the world. In addition, JIER serves to disseminate the academic work that contributes to the professional development of teachers and academicians, offering concrete solutions to the problems of all levels of education, from preschool education to higher education.
JIER has the priority to contribute to more qualified school practices. Creating and managing content within this context will help to advance towards the goal of being a "focus magazine" and "magazine school", and will also form the basis for a holistic view of educational issues. It also acts as an intermediary in the production of common mind for sustainable development and education