Bu araştırmanın amacı uzaktan eğitim ile gerçekleştirilen Sosyal Bilgiler dersinde mobil alıştırma uygulaması kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına, derse yönelik tutumlarına ve öğrencilerin teknolojiyle birlikte kendi kendilerine öğrenme düzeylerine etkisini belirlemektir. Araştırmada ön test – son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu toplam 48 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında deneysel süreç toplam 6 hafta sürmüştür. Bu süreçte belirlenen 6.sınıf Sosyal Bilgiler dersine ait Biz ve Değerlerimiz ünitesine ilişkin konular 6 hafta boyunca deney ve kontrol gruplarında uzaktan eğitim yoluyla ve uygun platformlar aracılığı ile öğrencilere aynı şekilde anlatılmış, deney grubu öğrencilerine hazırlanan mobil alıştırma uygulaması ile işlenen konuları pekiştirme imkanı sunulurken, kontrol grubunda mobil alıştırma uygulaması kullanılmamıştır. Araştırma kapsamında veri toplama aracı olarak Sosyal Bilgiler Tutum Ölçeği, Teknolojiyle Kendi Kendine Öğrenme Ölçeği ve Akademik Başarı Testi kullanılmıştır. Toplanan verileri parametrik testlerden aritmetik ortalama, standart sapma ve t testi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma kapsamında uzaktan eğitimde mobil alıştırma uygulaması ile pekiştirilmiş sosyal bilgiler dersi öğrencilerin derse yönelik tutumlarına, akademik başarılarına ve teknoloji ile kendi kendilerine öğrenme düzeylerine anlamlı düzeyde katkı sağladığı sonucuna varılmıştır.
The purpose of this research is to determine the effect of using mobile practice application in Social Studies course on students' academic achievement, attitudes towards the course, and students' self-learning levels with technology. In the research, a semi-experimental design with pretest-posttest control group is used. The research’s study groups consist of a total of 48 students. The experimental process has lasted for 6 weeks. While the subjects related to the unit of ‘We and Our Values’ of the 6th grade Social Studies course determined in this process were explained to the students in the same way through distance education and appropriate platforms for 6 weeks in the experimental and control groups, the mobile practice application was not used in the control group. Social Studies Attitude Scale, Self-Learning with Technology Scale and Academic Achievement Test have been used as data collection tools within the scope of the research. The collected data has been analyzed using arithmetic mean, standard deviation and t test. Within the scope of the research, the following results were obtained: The social studies course reinforced with the mobile practice application in distance education contributes significantly to students’ attitudes, academic success self-learning levels with technology.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 4 Issue: 1 |
The published articles in JIETP are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License