Okullarda serbest kıyafet uygulaması, eğitimin bir sorunu olarak
varlığını sürdürmektedir. Serbest kıyafeti savunanlar, bu durumu genel
özgürlükler içerisinde görerek serbest kıyafeti kendini ifade etme aracı olarak
değerlendirmektedirler. Ayrıca tek tip kıyafetin öğrenciye kamuflaj yaptığını
ve bu nedenle öğrenci psikolojisinin olumsuz yönde etkilendiğini de
düşünmektedirler. Tek tip kıyafeti savunanlar ise serbest kıyafetin sosyoekonomik
eşitliği bozacağını ve kimin öğrenci olduğu anlaşılamayacağından okullarda
güvenlik sorunu oluşturacağını belirtmektedirler. Bu çalışmanın amacı,
öğrencilerin kendilerini yakından ilgilendiren serbest kıyafet uygulaması
hakkındaki görüşlerinin belirlenmesidir. Çalışma sonuçları, kıyafet
serbestliğinin okullarda oluşturacağı etkileri ortaya koyabilmesi; öğretmen,
okul yöneticileri, veliler ve de toplumu bilinçlendirmesi yönüyle oldukça önem
taşımaktadır. Betimsel araştırma
modelini esas alan bu çalışma ile okullarda öğrencilere, veri toplama aracı olarak açık uçlu üç sorudan oluşan bir anket uygulanmıştır. Anket formunun
birinci bölümünde öğrencinin okulu, sınıfı ve cinsiyeti sorulmuştur. Bu bölüme verilen cevaplarla, serbest kıyafet uygulamasına
ilişkin kız ve erkek öğrencilerin görüşlerinde farklılık olup olmadığına
bakılmıştır. İkinci bölümde yer alan açık uçlu sorularla öğrencilerin okullarda
serbest kıyafet uygulamasına nasıl baktıkları, okula serbest kıyafetle
gelinmesinin öğrenci üzerinde ne tür etkiler oluşturacağı bilgisine ulaşılmak
istenmiştir. Ayrıca okullarda öğrenci için kıyafet serbestliğinin
getirilmesinde en büyük engelin kimler ve neler olabileceğine ilişkin bir
sorgulama yapılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin bir bölümünün serbest
kıyafet uygulamasına olumlu baktıkları, bir bölümünün de çeşitli nedenlerle
olumlu bakmadıkları dolayısıyla öğrencilerin ortak net bir görüşlerinin
olmadığı tespit edilmiştir. Serbest kıyafet uygulamasının olumlu ve olumsuz
görünen yönlerinin daha uzun süre tartışma gündemi oluşturmaya devam edeceği
öngörülmektedir.
Implementation of freedom of clothing in schools is still being discussed
as a problem of education. Advocates of freedom of clothing in schools regard
this situation in scope of general freedom and think that it is a tool of self-expression.
In addition, they think that the uniform camouflages students, and the students
are effected negatively. Advocates of uniform believe that freedom of clothing
in schools prevents maintaining socioeconomic equality in schools and causes
security problems in schools because identification of students will not be
clear. The aim of this study is to determine students’ opinions
about implementation of freedom of clothing in schools which closely concerns students. The
results of this study are very important with regard to bringing out impacts of
freedom of clothing in schools. In this study based on the descriptive research
model, an application survey consisting of three open-ended questions was used
as a data collection tool. In the first part of the survey, students were asked
about their schools, gender and levels. In the second part of the survey it was
aimed to get students’ opinions about freedom of clothing in schools and
effects of this implementation on the students by asking those open-ended
questions. Also what are the biggest obstacle for implementation of freedom of
clothing in school were discussed. It was understood that that the students do not
have a common opinion about freedom of clothing in schools. It seems that positive and negative aspects of implementation of freedom
of clothing in schools will continue to be on the discussion agenda.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 25, 2017 |
Submission Date | November 13, 2017 |
Acceptance Date | December 12, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 3 Issue: 2 |