Araştırma, müze ortamında uygulanan eğitim etkinliklerinin 5-6 yaş grubu çocukların problem çözme becerilerine, sosyal becerilerine etkisini tespit etmek ve çocukların müze ile ilgili görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışma, hem nicel hem de nitel verilerin toplanarak analiz edildiği karma model ile tasarlanmıştır. Çalışma grubunu Malatya ili Yeşilyurt ilçesinde Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı bir ilkokul bünyesindeki anasınıfına devam eden, 5-6 yaş grubunda 18'i deney, 19'u kontrol grubu olmak üzere 37 çocuk oluşturmaktadır. Deney grubunda yer alan çocuklara 2 hafta okulda 8 hafta oyuncak müzesinde olmak üzere 10 hafta boyunca haftada iki gün eğitim etkinlikleri uygulanmıştır. Kontrol grubuna herhangi bir uygulama yapılmamış, anasınıfında kendi programlarına devam etmişlerdir. Veri toplama aracı olarak "Genel Bilgi Formu", "Sosyal Problem Çözme Becerileri Ölçeği", "Okul Öncesi Sosyal Beceri Değerlendirme Ölçeği Öğretmen Formu (OSBED)" ve "Çocuk Görüşme Formları", kullanılmıştır. Sonuç olarak deney grubunun sosyal problem çözme becerileri ve sosyal becerileri ön ve son test puanları ile deney ve kontrol grubunun ön ve son test puanları arasında deney grubu son test puanları lehine anlamlı farklılık olduğu tespit edilmiştir. Bu bulgular, oyuncak müzesinde uygulanan eğitim etkinliklerinin okul öncesi dönem çocuklarının sosyal problem çözme becerilerini ve sosyal becerilerini desteklediğini ortaya koymuştur. Ayrıca yapılan eğitim etkinlikleri sayesinde çocukların müzelere karşı bilgi ve farkındalıkları artmış ve müzeleri sevilen, gidilmek istenen yerler olarak değerlendirmişlerdir.
Problem çözme becerileri sosyal beceriler okul dışı öğrenme ortamları müzede eğitim okul öncesi eğitim
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Out-of-School Learning, Museum Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | November 2, 2023 |
Publication Date | November 16, 2023 |
Submission Date | August 11, 2023 |
Acceptance Date | October 12, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License