Bu araştırmada, sosyal bilgiler öğretiminde sanal müze kullanımının değer kazanımına ilişkin sosyal bilgiler öğretmen adaylarının görüşlerini değerlendirmek amaçlanmıştır. Araştırma karma yöntem olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın nitel basamağında olgu bilim deseniyle yapılandırılmıştır. Nicel boyut kısmında ise tek grup öntest-sontest zayıf deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Kütahya Dumlupınar Üniversitesi sosyal bilgiler öğretmenliği bölümünde bulunan yirmi iki öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma tek grup üzerinde tekrarlı olarak uygulanmıştır. Araştırmanın verileri Teker ve Özer (2016) tarafından Türkçe’ye uyarlanan "Sanal Müze Sanal Tur Memnuniyet Ölçeği" kullanılarak toplanmıştır. Kullanılan ölçeğin yanı sıra öğretmen adayları ile yarı yapılandırılmış görüşme soruları hazırlanarak görüşmeler yapılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde betimsel istatistiklerden Wilcoxon İşaretli Sıralar testinden yararlanılmıştır. Araştırmanın nitel bölümünde elde edilen veriler betimsel analiz yöntemiyle çözümlenmiştir. Analiz sonuçlarına göre, öğretmen adaylarının sanal müze kullanımına ilişkin görüşleri yapılan etkinlikler sonucunda anlamlı düzeyde olumlu bir yönde artış göstermiştir. Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının görüşleri “Kazandırdığı Değerler Yönünden Sanal Müze Uygulaması” ve “Sanal Müzelerde Değer Aktarımını Etkileyen Unsurlar” olmak üzere iki tema altında toplanmıştır. “Kazandırdığı Değerler Yönünden Sanal Müze Uygulaması” altında bulunan alt temalar “Vatanseverlik”, “Bilimsellik”, “Bağımsızlık”, “Estetik” ve “Duyarlılık” olarak bulunmuştur. “Sanal Müzelerde Değer Aktarımını Etkileyen Unsurlar” ise kendi içinde “Olumlu Nitelikteki Unsurlar” ve “Olumsuz Nitelikteki Unsurlar” olmak üzere iki alt temaya ayrılmıştır. Sosyal bilgiler öğretmen adaylarına göre sanal müze uygulaması öğrencilerin değer algılarını olumlu yönde değiştirebilir ve en çok etki yaratacağına inanılan değerler sırasıyla vatanseverlik, bilimsellik, bağımsızlık, estetik ve duyarlılık şeklindedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Museum Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | October 29, 2023 |
Publication Date | November 16, 2023 |
Submission Date | August 29, 2023 |
Acceptance Date | October 29, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License