Müzeler, çocukların hayal gücünü, yaratıcılığını,
merak duygusunu, tarihsel düşünme becerisini destekleyen ve okul dışı öğrenme
ortamları denilince akla ilk gelen yerler arasındadır. Çocukların müzelerden faydalanması
ve erken yaşlardan başlayarak müzelere gitme alışkanlığını kazanması için; çocuklar
müzeler ile okul öncesi dönemde tanıştırılmalıdır. Bu nedenle hem okul öncesi
dönem hem de çocuklarını müzeler ile tanıştıracak olan ebeveynler, oldukça
önemlidir. Bu noktada ebeveynler,
müzelere çocukları ile giderek onlara müzelerin eğlenceli ve eğitici bir yer
olduğu duygusunu verebilirler. Bu araştırmanın amacı ebeveynlerin müze ile
eğitime ilişkin görüş ve deneyimlerini ortaya koymaktır. Araştırmada nitel
araştırma yöntemlerinden olgubilim kullanılmıştır. Olgubilim çalışmalarında
katılımcıların olguya ilişkin algı ve deneyimlerine odaklanılmaktadır. Bu
nedenle araştırmanın katılımcıları amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt
örnekleme ile belirlenmiş ve iki alt, iki orta ve iki üst sosyoekonomik düzeyde
toplam altı ebeveyn ile görüşme gerçekleştirilmiştir. Araştırmacının
geliştirdiği yapı yapılandırılmış görüşme soruları ile veri toplanmış ve
olgubilim analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda
sosyoekonomik düzeyi yüksek olan ebeveynlerin müzelerin eğitim işlevine ilişkin
bilgi ve farkındalık düzeyleri daha yüksek olsa da tüm ebeveynler trafik,
ulaşım zorluğu, müze giriş ücretlerinin pahalı olması gibi nedenlerden dolayı
müzeye gitmeyi tercih etmediği ortaya çıkmıştır. Bu nedenle ebeveynlerin müzelere kolay ve
uygun fiyatlarla erişmeleri ve çocukları ile birlikte müzedeki eğitsel
etkinliklere katılmaları sağlanmalıdır.
Museums
support children's imagination, creativity, curiosity, historical thinking
skills and are among the first places that come to mind when it comes to
learning environments outside the school. In order for children to benefit from
museums and to gain the habit of going to museums from to early age; children
should be introduced to museums in the pre-school period. Therefore, both the
preschool period and the parents who will introduce their children with museums
are very important. At this point, parents can go to museums with their
children and give them the feeling that museums are a fun and educational
place. This study aims to reveal the views and experiences of parents about
education by means of museum visits. In this research, phenomenology was used.
Participants of the study were determined by criterion sampling from purposeful
sampling methods and interviews were conducted with six parents at two sub, two
middle and two upper socioeconomic levels. Data were collected with the
structured interview questions developed by the researcher and analyzed by
phenomenology analysis method. The results of the study showed that although
parents who have high socioeconomic level have higher level of knowledge and
awareness about the educational function of the museums, most of the parents do
not prefer going to museums due to some reasons, such as; traffic,
transportation difficulties and expensive museum entrance fees. Parents should
therefore be provided with easy and affordable access to museums and encouraged
to participate in educational activities in the museum with their children.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | November 30, 2019 |
Submission Date | May 8, 2019 |
Acceptance Date | August 23, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 1 |