Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının Özel Yetenekli Öğrenci ve Kaynaştırma Eğitimi kavramlarını nasıl algıladıklarını tespit etmektir. Araştırma, 2022-2023 Eğitim-Öğretim yılında Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve Muğla Üniversitesi’nde Yabancı Diller ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü'nde öğrenim gören 92 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Bu çalışma mevcut durumu ortaya koymaya çalıştığı için betimseldir. Öğretmen adaylarının oluşturdukları metaforlar bu çerçevede beş adımda incelenmiş ve yorumlanmıştır: Metaforların belirlenmesi, metaforların sınıflandırılması, kategorilerin oluşturulması, geçerlik ve güvenirliğin değerlendirilmesi ve nicel verilerin SPSS paket programına aktarılması ilk üç adımdır. Öğretmen adaylarının seçilen fikirlere ilişkin görüşlerini öğrenmek için veri toplama aracı olarak iki açık uçlu sorudan oluşan bir açık uçlu soru anketi kullanılmıştır. Ankette "Özel yetenekli öğrenci...... gibidir çünkü......" ve "Kaynaştırma Eğitimi …….. gibidir, çünkü......" soruları katılımcılar tarafından yanıtlanmıştır. İçerik analizi kullanılarak anket soru verileri incelenmiştir. Analiz sonucunda tespit edilen metaforların ve bunlardan türetilen kategorilerin doğruluğunu değerlendirmek için metafor ve kategori listeleri çalışma konusunda uzman olan üç öğretim üyesine dağıtılmıştır. Uzman görüşlerinin ardından, çalışmanın nihai metaforlarını ve kategorilerini belirlemek amacıyla örtüşmeyen metaforlar tartışılmıştır. Öğretmen adaylarının üstün zekalılık fikri ve Kaynaştırma eğitimi için 92 geçerli metafor ürettikleri sonucuna ulaşılmıştır. Sonuç olarak, öğretmen adaylarının üstün zekalılık kavramına ilişkin olumlu görüşlere sahip oldukları ayrıca kaynaştırma eğitimine yönelik olumlu metaforlar oluşturdukları tespit edilmiştir.
The purpose of present study is to ascertain how prospective pre-service teachers see the notions of Gifted student and Inclusive Education. The study was carried out with 92 pre-service teachers studying in Tokat Gaziosmanpaşa University Education Faculty and Muğla Sıtkı Koçman University Education Faculty Department of foreign languages and science education during the academic year 2022–2023. This study is descriptive since it tries to present the current condition. The metaphors created by pre-service teachers were examined and commented upon within this framework in five steps: Identifying metaphors, categorizing metaphors, creating categories, assessing validity and reliability, and transferring quantitative data into the SPSS package program are the first three steps. To learn the pre-service teachers' opinions regarding the chosen ideas, an open-ended question survey with two open-ended questions was employed as a data collection instrument. In the questionnaire, the questions "A gifted student is like...... because......" and "Inclusive Education is like...... because......" were to be answered by the participants. Through the use of content analysis, the survey question data was examined. The lists of metaphors and categories were distributed to three faculty members who are authorities in the subject of study in order to assess the accuracy of the metaphors identified as a consequence of the analysis and the categories derived from them. Following the expert opinions, the non-overlapping metaphors were discussed in order to determine the final metaphors and categories for the study. It was concluded as a result that pre-service teachers created 92 valid metaphors for the idea of giftedness and inclusive education. As a result, it was discovered that pre-service teachers had positive opinions of the term "giftedness," additionally, they also created some favorable metaphors for the inclusive education.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education, Special Education and Disabled Education |
Journal Section | Research Papers |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 |