Bu çalışma
sosyal bilgiler öğretmenlerinin 2023 Eğitim Vizyonuna yönelik görüşlerini
incelemek amacıyla hazırlanmıştır. Araştırma 2018-2019 eğitim öğretim yılında
Türkiye’nin çeşitli bölgelerinde yer alan devlet ve özel okullarda görevli 25
sosyal bilgiler öğretmeninin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nitel
araştırma yöntemlerinden olan durum çalışması kullanılmıştır. Verilerin analiz
edilmesinde ise betimsel analiz kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak uzman
görüşü alınarak araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış
görüşme formu kullanılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formunda sosyal
bilgiler öğretmenlerinden 2023 Eğitim Vizyonunu eğitim-öğretim verimliliği,
öğretmenlik mesleği ve öğrenci gelişimi açısından değerlendirmeleri
istenmiştir. Sosyal bilgiler öğretmenlerinin 2023 Eğitim Vizyonunu
eğitim-öğretim verimliliği açısından değerlendirmesi sonucunda; olumlu olarak
değerlendirenler, olumlu değerlendirenler ancak uygulamada başarılı
olabileceğinden şüphe duyanlar ve diğer görüşler olmak üzere üç ana tema
oluşturulmuştur. Sosyal bilgiler öğretmenleri 2023 Eğitim Vizyonunu öğretmenlik
mesleği açısından; olumlu değerlendirenler, tüm öğretmenlerin aynı statüye
sahip olması gerektiğini düşünenler ve diğer olmak üzere üç ana temada
değerlendirmişleridir. Sosyal bilgiler öğretmenlerinin 2023 Eğitim Vizyonunu
öğrenci gelişimi açısından değerlendirmesi sonucunda ise yedi tema ortaya
çıkmıştır. Her tema örnek öğretmen görüşleri ile desteklenmiştir. Araştırma
sonucunda sosyal bilgiler öğretmenlerinin 2023 Eğitim Vizyonuna yönelik
görüşleri ilgili çalışmalar ile karşılaştırılarak değerlendirilmiş ve çeşitli
önerilerde bulunulmuştur.
This study aims to examine the opinions of social studies teachers on 2023 Education Vision. The study group consists of 25 social studies teachers working in state and private schools in the different parts of Turkey during 2018-2019 academic year. It adopted the case study design of qualitative research methods and the data were analysed through descriptive analysis technique. The data collection tool was a semi-structured interview form developed by the researchers by taking experts’ opinion. The participants were asked to evaluate the 2023 Education Vision in terms of educational efficiency, teaching profession and student development. Based on the evaluation of eductional efficiency in the 2023 Education Vision, three main themes were those who evaluated positively, those who evaluated positively but suspected that it could be successful in the application and other opinions. In terms of teaching profession; three main themes were those who evaluated positively, those though that all the teachers should have the same status and others. In terms of student developments, seven themes emerged. Each theme supported the opinions of the teachers. As a result of the study, the opinions of the social studies teachers about the 2023 Education Vision were compared with the related studies in the literature and various suggestions were put forth.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Papers |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 1 Issue: 2 |