Fındık, kaliteli gıda ürünleri arasında yer alır. Türkiye’nin Dünya fındık ihracatı içerisindeki payı %75 civarındadır. Buna rağmen fındık üretimi ve pazarlama stratejileri uzmanlaşmadan yoksundur. Üreticilerin çabası ve coğrafi konum ayrıcalığı ile gerçekleşen bu ihracat avantajı daha iyi kullanılabilir. Global anlamda bu avantajı kullanabileceğimiz yerler ve pazarlama sorunlarının nasıl çözülebileceği bu çalışma ile gözden geçirilmiştir.
Hazelnut is one of the qualified food products. The hazelnut export share of Turkey in the world is about 75%. However, production and marketing strategies of hazelnut lack expertise. The advantage which is arised with the endeavour of the manufacturers and the privilege of the geographical position, can be used better. In this study this advantage can be used and the marketing issues are revised.
Other ID | JA34YU67NU |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2011 |
Submission Date | December 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 2 Issue: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.