The Investigation Of Secondary School 5th And 6th Grade Students’ Learning Styles And Studying Methods
Year 2017,
Volume: 8 Issue: 1, 67 - 81, 30.04.2017
Gülay Bedir
,
Dilara Çaycı
Abstract
The aim of this study is to determine the learning styles of secondary school 5th and 6th grade students and examine which learning style the methods they use while studying are closer to. The study group consists of 5 and 6th graders from 2 private and 6 state schools in the centre of Tokat province in the 2013-2014 academic year. For the data collection of this survey model study “Learning Style Scale” and “Studying Method Questionnaire” which was prepared by the researchers were used. It was determined that participant students mainly had visual learning style and had the mixed style at the least. While studying students chose methods that are appropriate to the visual style at the most and the tactile learning style at the least. It was also found out that students preferred group work more than individual work.
References
- Altun, S., & Çolak, E. (2011). Öğrenme Kuramları. S. Fer içinde, Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları (s. 16-65). Ankara: Anı Yayıncılık.
- Babadoğan, C. (2011). Stil Temelli Öğretim. B. Duman içinde, Öğretim İlke ve Yöntemleri (s. 265-314). Ankara : Anı Yayıncılık.
- Bahar, M. (2009). The Relationships Between Pupils` Learning Styles and Their Performance in Mini Science Projects . Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri , 31-49.
- Barut, Y. (2011). Davranışçı Öğrenme Kuramları. B. Oral içinde, Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları (s. 39-60). Ankara: Pegem Akademi.
- Bayrak, B. K., & Bayram, H. (2012). Web Ortamında Probleme Dayalı Öğrenme Yönteminin Farklı Öğrenme Stiline Sahip Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 479-497.
- Bilasa, P. (2011). Öğrenme Stillleri ve Stil Odaklı Öğretim Tasarımı. S. B. Filiz içinde, Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları (s. 205-231). Ankara: Pegem Akademi.
- Cohen, A.D. (2002). Preparing teachers for Styles-and Strategies Based Instruction, in V. Crew, C. Davison, ve B. Mak (Eds. 49–69 ). Reflecting on language in Education. Hong Kong: Centre for language in Education.
- Demir, R. (2010). Dokuzuncu Sınıf Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri ve Çoklu Zeka Alanlarının İncelenmesi. (Yükseklisans Tezi) Adana: Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
- Demirel, Ö. (2011). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem Akademi.
- Deniz, S. (2009). Üniversite Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri ve Çalışma Alışkanlıklarının Analizi. Kastamonu Eğitim Dergisi , 287-302.
- Dunn, R. ve K. Dunn. (1993). Teaching Secondary Students Through Their Teaching Secondary Students Through Their Individual Learning Style Practical Approaches for grades 7-12. Boston: Allyn and Bacon.
- Erden, M., & Altun, S. (2006). Öğrenme Stilleri. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
- Fer, S. (2011). Öğrenme Stilleri ve Stil Odaklı Öğretim Tasarımı. S. Fer içinde, Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları (s. 199-216). Ankara: Anı Yayıncılık.
- Hesapçıoğlu, M. (2011). Öğretim İlke ve Yöntemleri Eğitim Programları ve Öğretim. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
- Jonassen, D. H., & Grabowski, B. L. (1993). Handbook of Individual Differences, Learning & Instruction. Hillside, New Jersey: Lawrence Erblaum Associates, Publisher.
- Karasar, N. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
- Kaya, A., Bozaslan, H., & Durdukoca, Ş. F. (2012). Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri ile Ders Çalışma Alışkanlıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi . Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi , 131-146.
- Kolb, D. (1984). Experiential learning: Experience as the source of learning and development. New Jersey: Prentice-Hall
- Ocepek, U., Bosnic, Z., Serbec, I. N., & Rugelj, J. (2013). Exploring The Relation Between Learning Style Models and Preferred The Multimedia Types. Computers & Education , 343-355.
- Oral, B., & Avanoğlu, Y. (2011). Öğrenme Stilleri ve Öğrenme Stili Modelleri. B. Oral içinde, Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları (s. 251- 280). Ankara: Pegem Akademi.
- Poyraz, C., Çağırgan Gülten, D., & Soytürk, İ. (2012). Öğrenme Stillerinin İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Başarısı Üzerine Etkisi. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi , 1-11.
- Şen, H. Ş. (2011). Öğrenme Öğretme Stratejileri. S. B. Filiz içinde, Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları (s. 97-114). Ankara: Pegem Akademi .
- Yetim, H. (2011). Öğrenme Stilleri. Ş. Tan içinde, Öğretim İlke ve Yöntemleri (s. 203-261). Ankara: Pegem Akademi.
- Yıldırım, A., Doğanay, A., & Türkoğlu, A. (2000). Okulda Başarı İçin Ders Çalışma ve Öğrenme yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Ortaokul 5. Ve 6. Sınıf Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri ile Ders Çalışma Yöntemlerinin İncelenmesi
Year 2017,
Volume: 8 Issue: 1, 67 - 81, 30.04.2017
Gülay Bedir
,
Dilara Çaycı
Abstract
Bu çalışmanın amacı ortaokul 5 ve 6. sınıf öğrencilerinin öğrenme stillerini belirleyerek, ders çalışırken kullandıkları yöntemlerin hangi stile daha yatkın olduğunu incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2013-2014 öğretim yılında Tokat il merkezindeki 2 özel ve 6 devlet okulunda bulunan 5 ve 6. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Tarama modelindeki bu araştırmanın verilerinin toplanmasında “Öğrenme Stilleri Ölçeği” ile araştırmacılar tarafından hazırlanan “Ders Çalışma Yöntemleri Anketi” kullanılmıştır. Çalışmaya katılan öğrencilerin ağırlıklı görsel öğrenme stiline sahip oldukları ve en az karma stile sahip oldukları belirlenmiştir. Öğrenciler, ders çalışırken en fazla görsel stile uygun yöntemleri ve en azda dokunsal öğrenme stiline ait yöntemleri seçmişlerdir. Çalışmada ayrıca öğrencilerin grupla çalışmayı bireysel çalışmalara göre daha çok tercih ettikleri tespit edilmiştir.
References
- Altun, S., & Çolak, E. (2011). Öğrenme Kuramları. S. Fer içinde, Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları (s. 16-65). Ankara: Anı Yayıncılık.
- Babadoğan, C. (2011). Stil Temelli Öğretim. B. Duman içinde, Öğretim İlke ve Yöntemleri (s. 265-314). Ankara : Anı Yayıncılık.
- Bahar, M. (2009). The Relationships Between Pupils` Learning Styles and Their Performance in Mini Science Projects . Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri , 31-49.
- Barut, Y. (2011). Davranışçı Öğrenme Kuramları. B. Oral içinde, Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları (s. 39-60). Ankara: Pegem Akademi.
- Bayrak, B. K., & Bayram, H. (2012). Web Ortamında Probleme Dayalı Öğrenme Yönteminin Farklı Öğrenme Stiline Sahip Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 479-497.
- Bilasa, P. (2011). Öğrenme Stillleri ve Stil Odaklı Öğretim Tasarımı. S. B. Filiz içinde, Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları (s. 205-231). Ankara: Pegem Akademi.
- Cohen, A.D. (2002). Preparing teachers for Styles-and Strategies Based Instruction, in V. Crew, C. Davison, ve B. Mak (Eds. 49–69 ). Reflecting on language in Education. Hong Kong: Centre for language in Education.
- Demir, R. (2010). Dokuzuncu Sınıf Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri ve Çoklu Zeka Alanlarının İncelenmesi. (Yükseklisans Tezi) Adana: Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
- Demirel, Ö. (2011). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem Akademi.
- Deniz, S. (2009). Üniversite Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri ve Çalışma Alışkanlıklarının Analizi. Kastamonu Eğitim Dergisi , 287-302.
- Dunn, R. ve K. Dunn. (1993). Teaching Secondary Students Through Their Teaching Secondary Students Through Their Individual Learning Style Practical Approaches for grades 7-12. Boston: Allyn and Bacon.
- Erden, M., & Altun, S. (2006). Öğrenme Stilleri. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
- Fer, S. (2011). Öğrenme Stilleri ve Stil Odaklı Öğretim Tasarımı. S. Fer içinde, Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları (s. 199-216). Ankara: Anı Yayıncılık.
- Hesapçıoğlu, M. (2011). Öğretim İlke ve Yöntemleri Eğitim Programları ve Öğretim. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
- Jonassen, D. H., & Grabowski, B. L. (1993). Handbook of Individual Differences, Learning & Instruction. Hillside, New Jersey: Lawrence Erblaum Associates, Publisher.
- Karasar, N. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
- Kaya, A., Bozaslan, H., & Durdukoca, Ş. F. (2012). Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri ile Ders Çalışma Alışkanlıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi . Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi , 131-146.
- Kolb, D. (1984). Experiential learning: Experience as the source of learning and development. New Jersey: Prentice-Hall
- Ocepek, U., Bosnic, Z., Serbec, I. N., & Rugelj, J. (2013). Exploring The Relation Between Learning Style Models and Preferred The Multimedia Types. Computers & Education , 343-355.
- Oral, B., & Avanoğlu, Y. (2011). Öğrenme Stilleri ve Öğrenme Stili Modelleri. B. Oral içinde, Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları (s. 251- 280). Ankara: Pegem Akademi.
- Poyraz, C., Çağırgan Gülten, D., & Soytürk, İ. (2012). Öğrenme Stillerinin İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Başarısı Üzerine Etkisi. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi , 1-11.
- Şen, H. Ş. (2011). Öğrenme Öğretme Stratejileri. S. B. Filiz içinde, Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları (s. 97-114). Ankara: Pegem Akademi .
- Yetim, H. (2011). Öğrenme Stilleri. Ş. Tan içinde, Öğretim İlke ve Yöntemleri (s. 203-261). Ankara: Pegem Akademi.
- Yıldırım, A., Doğanay, A., & Türkoğlu, A. (2000). Okulda Başarı İçin Ders Çalışma ve Öğrenme yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.