Kitap okuma alışkanlığı üzerine yapılan ulusal ve uluslararası araştırmalarda ülkemizdeki kitap okuma alışkanlığı ve okuma becerisi oranları istenilen seviyede çıkmamaktadır ve bu durum literatürde bir sorun olarak görülmektedir. Bu nedenle okuma becerisi ve alışkanlığı kazandırmada daha önce yapılan çalışmaların önerileri ve rehberliği doğrultusunda yeni yöntemler ve materyallerin kullanılmasına ihtiyaç vardır. Bu araştırmada okuma saatlerinde hikâye ve çizgi roman okumayla ilgili öğrenci görüşlerine ulaşılarak konuyla ilgili alternatif çözüm önerilerinin getirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma nitel araştırma olarak planlanmıştır. Çalışma Gaziantep ilinin Nizip ilçesindeki bir köy ortaokulunda gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın katılımcıları araştırmacı ve ortaokul altıncı sınıf öğrencileridir. Araştırmanın verileri görüşme yoluyla elde edilmiştir. Veriler içerik analizi kullanılarak incelenmiştir. Araştırma sonucunda okuma saatlerinin katılımcılara olumlu kazanımlar edindirdiği ve çizgi romanların okuma saatlerine ilgiyi artırdığı görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2021 |
Submission Date | July 11, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 12 Issue: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.