Gelişmiş
ve gelişmekte olan ülkelerdeki nüfus ve refah düzeyindeki artışlar beraberinde
karayolunda trafiğe çıkan araç sayısında da artışa yol açmıştır. Günümüzde
Avrupa Birliği ülkelerindeki (AB) CO2 emisyonunun %20’si karayolu
taşımacılığından kaynaklanmaktadır[1]. Buradan hareketle AB, araçlardan
kaynaklanan “Sera Gazı Yoğunluğu”nu 2020 yılı itibariyle yüzde 10’a
indirilmesini hedeflemektedir. Halihazırda ise gelişmiş ülkelerin pek çoğunun
binek araçlarda yıllık vergilendirmede karbon emisyon oranını referans aldığı
bilinmektedir. Günümüzde karayolu taşımacılığının en önemli yakıtı fosil
yakıtlardır. Fosil yakıtların yakın gelecekte tükenecek olması ve çevreye
verdikleri geri döndürülemez zararlar elektrikli araç teknolojisinin
gelişmesinde en büyük ateşleyici paya sahiptir. Bu çalışmada elektrikli
araçların tarihsel gelişimi, çalışma prensibi, dünyadaki ve ülkemizdeki
yaygınlaşma durumu incelenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | February 28, 2018 |
Submission Date | February 19, 2018 |
Acceptance Date | February 28, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 1 Issue: 1 |