Son birkaç on yılda, küresel konumlama sistemleri ve mobil dijital araçlardaki gelişmelerin etkisiyle, Dinamik Araç Rotalama Problemi (DARP), araştırmacılar ve karar vericiler tarafından önemli oranda çalışmaya başlanmıştır. Özellikle tedarik zinciri yönetimi ve lojistik alanlarındaki Endüstri 4.0 paradigmasının getirdiği dijital dönüşüm DARP uygulamaları için daha uygun bir ortam sağlamıştır. Bu çalışmada, ülke, enstitü, dergi, yazar, atıf gibi kriterlere bakarak bu alanda yazılan makaleler arasındaki ilişkileri anlamak ve bu konuyla ilgili araştırmacılara ve karar vericilere bilgi vermek adına bibliyometrik analiz yapılmıştır. Bu kapsamda Scopus veri tabanından bulunan 831 adet makale incelenmiştir. Sonuç olarak bu alanda en fazla makalenin Çin’de yayınlandığı, diğer taraftan atıf bazında en etkili makalelerin Birleşik Devletler’ de çalışan araştırmacılar tarafından yapıldığı ortaya çıkmıştır. DARP çalışmalarının en fazla üniversitelerin endüstri/sistem mühendisliği ve yönetim bölümleri tarafından gerçekleştirildiği, diğer taraftan ulaşım bilimleri ve yöneylem araştırmaları/endüstri mühendisliği alanlarında çıkan dergilerde yayınlandığı görülmüştür. Uygulama tarafında, paylaşımlı biniş, çevrimiçi kısa süreli özel araç kiralama gibi konuların DARP alanında yeni eğilimler olduğu görülmüştür. Diğer yönden, sezgisel ve metasezgisel metotların DARP çalışmalarında sıklıkla kullanıldığı tespit edilmiştir.
Dinamik araç rotalama problemi bibliyometrik analiz endüstri 4.0 Dynamic Vehicle Routing Problem Bibliometric Analysis Industry 4.0
Dynamic Vehicle Routing Problems (DVRP) have been highly studied by researchers and decision-makers for the last couple of decades with the effect of developments in GPS and mobile digital tools. Particularly, the digital transformation in logistic and supply chain activities under Industry 4.0 paradigm provides a more suitable environment for DVRP applications. In this study, we conduct a bibliometric analysis related to studies in the DVRP area to understand relationships among publications in terms of countries, institutions, citations, journals, authors, etc., and to show related information and possible trends to the current and prospective researchers and decision-makers. A total of 831 articled retrieved from the Scopus database are examined for the analysis. As a result, the highest number of studies are published by researchers in China while the most impactful studies in terms of citations are carried out by researchers affiliated with US institutions. DVRPs have been frequently studied in Industrial/System Engineering and Management Schools whereas journals in transportation science and operations research/industrial engineering have mostly published DVRP studies. From the application side, ride-sharing, ride-hailing, and crowdsourced delivery appear as new trends for DVRPs in terms of co-occurrence analysis. On the other hand, heuristic and metaheuristic solution approaches frequently co-occur with DVRPs.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | October 20, 2023 |
Publication Date | October 23, 2023 |
Submission Date | January 6, 2023 |
Acceptance Date | July 6, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 6 Issue: 2 |