Gün
geçtikçe daha fazla teknolojik araç ve uygulamalar günlük yaşamımıza
girmektedir. Dolayısıyla zamanla sanayi, askeri, turizm gibi alanlardaki çalışmaların
yanı sıra öğretim amaçlı geliştirilen uygulamalarda da çeşitlilik her geçen gün
artmaktadır. Bunun örneklerinden olan artırılmış gerçeklik(AG) kamera,
bilgisayar, mobil teknolojiler desteğiyle kullanılabilen ve eğitim odaklı
araştırma eğilimi artan teknolojilerdendir. Bu alanda yapılan araştırmalarda AG
teknolojisinin, öğrencilerin başarı, motivasyon ve tutumları üzerinde pozitif
etkisi olduğu görülmektedir. Bu çalışma ile mobil aygıtlar aracılığıyla
kullanılan AG teknolojisine dayalı uygulamaların okul öncesi öğrencilerinin
İngilizce kelime öğrenme başarısına etkisi incelenmektedir. Deney ve kontrol
gruplu tasarıma sahip olan çalışmada, 21 hayvan isminin İngilizce karşılığının
öğretimi deney grubunda AG teknolojisi desteğiyle tabletler kullanılarak
hareketli görsellerle gerçekleştirilirken; kontrol grubunda resim ve plastik
oyuncaklar kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Kontrol listesi aracılığıyla
verilere ulaşılmıştır ve veriler t - testi ile nicel veri analiz tekniği
kullanılarak incelenmiştir. Analiz sonuçlarına göre gruplar arasında deney
grubu lehine anlamlı farklılık olduğu görülmektedir. Gelecek araştırmalarda AG
teknolojisine dayalı uygulamaların okul öncesi düzeyde ve dil öğretiminde
kullanımına yönelik araştırmaların alana katkı sağlayacağı ifade edilebilir.
Journal Section | FIFTEENTH ISSUE |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 20, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 6 Issue: 2 |