Bu araştırmada çoklu ortam öğretim materyallerinin, geleneksel yöntemlere göre okuma yazma güçlüğü çeken öğrencilerin okuma yazma becerilerine katkısı incelenmiştir. Öntest- sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılan araştırmanın deney ve kontrol grubunu, Van ilinin merkez okullarından birinde okuma yazma güçlüğü çeken 30 öğrenci oluşturmuştur. Ölçme aracı olarak uzman görüşlerine başvurularak hazırlanmış ilk okuma-yazma süreci ve okuma-yazma becerisi değerlendirme formu ve okuma-yazma hız ölçümleri ile öğrencilerin bir dakikada okuyabildikleri kelime sayısı ve dikte edebildikleri kelime sayısı kullanılmıştır. Kontrol grubu öğrencilerine geleneksel yöntemle okuma yazma öğretimi yapılırken, deney grubu öğrencilerine çoklu ortam materyalleriyle okuma yazma öğretimi yapılmıştır. Uygulama süreci sonrasında ölçme araçları tekrar uygulanmış ve toplanan veriler SPSS programıyla analiz edilmiştir. Analizler sonucunda grupların okuma hızları ve yazma hızları arasında anlamlı bir farklılaşma olmadığı gözlemlenmiştir. Uygulanan rubriğe göre okuma-yazma süreci becerilerinde ve okuma becerilerinde deney grubu lehine anlamlı bir farklılaşma olduğu görülürken, yazma becerilerinde iki grup arasında anlamlı bir farklılaşma olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca öğrencilerin süreç esnasında ve süreçten sonraki durumlarını öğrenmek amacıyla öğretmenleri ile yapılan yarı yapılandırılmış görüşmeler sonucunda, çoklu ortam materyallerinin öğrencilerin derse karşı ilgilerini artırdığı ve okuma yazma becerilerine katkı sağladığı gibi olumlu etkiler bıraktığı bulgusuna ulaşılmıştır. Bu bulgular ışığında, daha uzun süreli olarak uygulanacak çoklu ortam materyallerinin öğrenme güçlüğü çeken öğrencilerin okuma yazma becerilerine etkisi araştırılabilir.
Bu
araştırmada çoklu ortam öğretim materyallerinin, geleneksel yöntemlere göre
okuma yazma güçlüğü çeken öğrencilerin okuma yazma becerilerine katkısı
incelenmiştir. Öntest- sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılan
araştırmanın deney ve kontrol grubunu, Van ilinin merkez okullarından birinde
okuma yazma güçlüğü çeken 30 öğrenci oluşturmuştur. Ölçme aracı olarak uzman
görüşlerine başvurularak hazırlanmış ilkokuma-yazma süreci ve okuma-yazma
becerisi değerlendirme formu, ve
okuma-yazma hız ölçümleri ile öğrencilerin bir dakikada okuyabildikleri kelime
sayısı ve dikte edebildikleri kelime sayısı kullanılmıştır. Kontrol grubu
öğrencilerine geleneksel yöntemle okuma yazma öğretimi yapılırken deney grubu
öğrencilerine çoklu ortam materyalleriyle okuma yazma öğretimi yapılmıştır. Uygulama
süreci sonrasında ölçme araçları tekrar uygulanmış ve toplanan veriler SPSS programıyla analiz
edilmiştir. Analizler sonucunda grupların okuma hızları ve yazma hızları
arasında anlamlı bir farklılaşma olmadığı gözlemlenmiştir. Uygulanan rubriğe
göre okuma-yazma süreci becerilerinde ve okuma becerilerinde deney grubu lehine
anlamlı bir farklılaşma olduğu görülürken, yazma becerilerinde iki grup
arasında anlamlı bir farklılaşma olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca
öğrencilerin süreç esnasında ve süreçten sonraki durumlarını öğrenmek amacıyla
öğretmenleri ile yapılan yarı yapılandırılmış görüşmeler sonucunda çoklu ortam
materyallerinin öğrenciler üzerinde olumlu etkiler bıraktığı bulgusuna
ulaşılmıştır. Bu bulgular ışığında, daha uzun süreli olarak uygulanacak çoklu
ortam materyallerinin öğrenme güçlüğü çeken öğrencilerin okuma yazma
becerilerine etkisi araştırılabilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | 17.ISSUE |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 7 Issue: 2 |