Bu çalışmanın amacı; okuma güçlüğü olan öğrencilerin okuma becerilerini geliştirmeye yönelik Türkiye’de yapılan çalışmaların eğilimlerini incelemektir. Araştırmanın verileri nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi yoluyla toplanmış ve betimsel analiz tekniği ile çözümlenmiştir. Araştırma kapsamında Dergipark Akademik, EBSCOhost, Google Akademik ve YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanları taranmış ve belirlenen ölçütleri karşılayan 54 çalışmaya ulaşılmıştır. Belirlenen çalışmalar, alt problemlere dayalı olarak geliştirilen veri işleme şablonuna işlenmiştir. Araştırma sonucunda, çalışmaların 2019 ve 2020 yıllarında fazlalaştığı, çoğunluğunun makalelerden oluşturduğu, araştırma modeli olarak daha çok eylem araştırmasının tercih edildiği, çalışmaların ilkokul 3 ve 4. sınıf düzeyinde yoğunlaştığı, uygulamaların büyük çoğunluğunun tek katılımcı ile gerçekleştirildiği, uygulama süresinin sıklıkla 26-50 ders saati aralığında olduğu, okuma becerilerini geliştirmek için tekrarlı okuma ve eko (yankılayıcı) okuma yöntemlerinin daha çok tercih edildiği, okuma becerilerinin değerlendirilmesinde ise “Yanlış Analiz Envanteri”ni sıklıkla kullanıldığı görülmüştür.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | October 22, 2021 |
Submission Date | January 18, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 7 Issue: 2 |
________________________________________________
Journal of Language Education and Research (JLERE)
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
https://dergipark.org.tr/en/pub/jlere
ISSN: 2149-5602
Facebook Grup
Copyright © Journal of Language Education and Research