The purpose of this study was to analyze and evaluate the effectiveness of the 3-week pre-service teacher training given at Başkent University in terms of classroom management skills. To that end, the following research questions were tried to answer:
The study was conducted at the Preparatory School of Başkent University. The subjects of this study were the teachers and the students of the Preparatory School. In order to obtain data, 40 teachers were given a questionnaire, containing graded and open-ended questions, which was designed by the researchers. The results indicated that most of the teachers at Başkent University are aware of the classroom management principles taught during the teacher training program. It was concluded that the classroom management skills are implemented adequately in the classroom and that the teacher training program is generally found effective.
Bu çalışmanın amacı, Başkent Üniversitesi’nde verilmekte olan 3 haftalık hizmet-öncesi öğretmen eğitim programının etkinliğini sınıf yönetimi becerileri açısından analiz etmek ve değerlendirmektir. Bu amaçla, aşağıdaki sorulara cevap bulunmaya çalışılmıştır. 1.Hazırlık Okulu öğretmenleri hizmet öncesi öğretmen eğitim programında öğretilen prensipleri nasıl uygulamaktadır? 2.Öğretmenlerin davranışlarında benzer olumlu ya da olumsuz kalıplar gözleniyor mu? 3.Öğretmenler açısından program, öğretmenlerin sınıf yönetimi becerilerini nasıl etkilemektedir? 4.Programın genel etkinliği nedir? Çalışma Başkent Üniversitesi Hazırlık Okulu’nda gerçekleştirilmiştir. Denekler Başkent Üniversitesi okutman ve öğrencileridir.Verilerin elde edilmesi için 40 okutmana araştırmacılar tarafından hazırlanan ve açık uçlu sorulardan oluşan anket verilmiştir. Sonuçlar göstermiştir ki Başkent Üniversitesi Hazırlık Okulu okutmanlarının çoğunluğu, öğretmen eğitim programında kapsanan prensiplerin bilincindedir. Sınıf yönetimi becerileri sınıf içerisinde verimli bir şekilde uygulanmaktadır ve program genel olarak etkili bulunmaktadır
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2005 |
Published in Issue | Year 2005 Volume: 1 Issue: 2 |