Teaching and learning a foreign language is a social process which requires the interaction of two important parts of the process, the teacher and the students, in a social environment. As this process takes place in a social context, it is inevitable to experience some problems while teaching the students having different needs, interests and levels. These problems may be caused by the students, teachers as well as the physical environment in which teaching and learning take place. It is clear that language teaching skill is not enough to handle these problems; teachers also need classroom management skills so that they are able to manage their classrooms. It is believed that successful classroom management is highly related to effective instruction. As classroom management is a general term that is affected by many factors, the effectiveness of classroom environment depends on how teachers cope with these factors and provide their students with a positive and friendly classroom atmosphere. It is clear that a detailed analysis of the factors that affect successful classroom management and adequate teacher training on how to cope with them will make unmanageable classrooms manageable which will immediately result in effective teaching and learning process. In this article, factors that influence successful classroom management will be analyzed and possible solutions to these problems will be presented.
Bir yabancı dilin öğretimi ve öğrenimi, sosyal bir ortam içerisinde sürecinönemli iki parçası olan öğretmen ve öğrenci arasındaki etkileşimi gerektiren sosyal birsüreçtir. Bu süreç sosyal bir bağlamda yer aldığı için, farklı ihtiyaç, ilgi ve seviyeleresahip öğrencinlerin öğretimi süresince bazı sorunların yaşanmaması imkansızdır. Buproblemler öğrenci ve öğretmenden kaynaklanabildiği gibi öğretim ve öğrenimin geçtiğifiziksel ortamdan da kaynaklanablir. Bu problemlerle başedebilmek için dil öğretimbecerisinin yeterli olmadığı açıktır; öğretmenler sınıflarını yönetebilmek için sınıfyönetimi becerilerine de ihtiyaç duyarlar. Başarılı sınıf yönetiminin etkili öğretim ileoldukça ilgili olduğuna inanılmaktadır. Sınıf yönetimi birçok faktörden etkilenen genelbir terim olduğu için, sınıf ortamının etkinliği öğretmenlerin bu problemlerle nasılbaşettikleri ve öğrencilerine nasıl pozitif ve arkadaşça bir sınıf ortamı sağladıklarınabağlıdır. Başarılı sınıf yönetimini etkileyen faktörlerin detaylı bir analizi ve buproblemlerin çözümü üzerine yapılacak etkili bir öğretmen eğitiminin başedilemeyensınıfları başedileben sınıflar haline getireceği ve bu durumun etkili öğretme ve öğrenmesüreciyle sonuçlanacağı kesindir. Bu makalede, başarılı sınıf yönetimini etkileyenfaktörler incelenecek ve bu problemler için olası çözümler sunulacaktır
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2006 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 2 Issue: 1 |