ÖZET: Bu çalışmada, parametrik belirsizlik ve bozulmaların etkisi altında kontrol performansını karşılaştırmak için otonom bir dört kanatlı helikopterin yükseklik ve hareket kontrolü için iki farklı tipte kontrolör tasarlanmış ve test edilmiştir. İlk kontrolör, geleneksel bir doğrusal kontrolör olan orantısal-integral-türev (PID) bir kontrolördür. Kapalı çevrim PID algoritmaları, kapalı çevrim geri besleme yöntemi ile ölçülen sensör değerleri ile referans girişleri arasındaki farktan oluşan hata değerlerini kullanarak sistemin sonuçlarını hesaplar. Kullanılan ikinci yöntem, PID'de kullanılan kapalı döngü geri besleme yöntemi ile doğrusal sistemlerin ve doğrusal olmayan sistemlerin tanımlanmasında ve kontrol edilmesinde hem avantaj hem de kolaylık sağlayan yapay sinir ağı (YSA) algoritmalarıdır. YSA algoritmalarının en önemli özelliği, farklı girdi değerleri ile eğitim sonucunda yüksek performans göstermeleridir. Bu nedenle YSA kontrol sistemi Gauss gürültüsü ile kullanılan giriş verileri ve istenen hedef veriler ile eğitilmiştir. Eksojen girdili doğrusal olmayan otoregresif dinamik zaman serisi yapay sinir ağı, zaman gecikmeli geri yayılım öğrenme performansı nedeniyle bir YSA denetleyicisi olarak seçilmiştir. Bu çalışmada dört kanatlı helikopter, Matlab Simulink üzerinde modellenmiştir. Model üzerinde PID ve NARX kontrolörlerin hareket kontrol performansları test edilmiştir. Tasarım, bir milisaniyelik sabit adım boyutuyla gerçek zamanlı bir simülasyon ortamında test edildi.
Davranış ve yükseklik kontrolü dört kanatlı helikopter gaus gürültüsü orantısal-integral-türev dış (eksojen) girdili doğrusal olmayan otoregresif yapay sinir ağları
ABSTRACT: In this study, two different types of controllers have been designed and tested for altitude and motion control of an autonomous quadrotor to compare the control performance under the influence of parametric uncertainty and disturbances. The first controller is a proportional-integral-derivative (PID) controller which is a conventional linear controller. The closed-loop PID algorithms calculate the results of the system by using the error values that consist of the difference between the sensor values measured by the closed-loop feedback method and the reference inputs. The second method that has been used is artificial neural network (ANN) algorithms, which provide both advantages and convenience in defining and controlling linear systems and non-linear systems with the closed-loop feedback method used in PID. The most important feature of the ANN algorithms is their high performance as a result of training with different input values. Therefore, the ANN control system has been trained with the input data used with Gaussian noise and the desired target data. A dynamic time series non-linear autoregressive with Exogenous input (NARX) neural network has been chosen as an ANN controller because of the time-delayed backpropagation learning performance. In this study, PID, and NARX NN control algorithms to control the maneuvers and altitude of the quadcopter and the mathematical model have been designed on Matlab Simulink. Motion control performances of the PID and NARX controllers are tested on the model. The design was tested on a real-time simulation environment with a one-millisecond fixed-step size. This paper proposes an alternative approach to control attitude and altitude on a quadcopter with the NARX NN algorithm.
Attitude and altitude control quadcopter proportional-integrator-derivative non-linear autoregressive with external (Exogenous) input artificial neural networks gaussian noise
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Control Engineering, Mechatronics and Robotics |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 6, 2022 |
Submission Date | October 17, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 3 Issue: 1 |