Bireylerin 21. yüzyılın gerektirdiği özelliklere sahip olması ve başkaları ile rekabet edebilmesi için çeşitli becerileri kazanması gerekmektedir. Bu becerilerin kazandırılmasında fen bilimleri önemli bir yere sahiptir ve öğrencilerin Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik ile ilgili temel bilgileri ilkokul ve ortaokul öğrenimleri sırasında oluşmaktadır. Bu doğrultuda öğrencilerin Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik ile ilgili bilgilerini birlikte kullanabilecekleri uygulamaların yürütülmesi onların fen bilimlerine olan tutumunu artıracaktır. Dolayısıyla bu çalışmada, Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik uygulamalarının öğrenci tutumlarına etkisi ve öğrencilerin bu uygulamalarla ilgili görüşleri araştırılmıştır. Çalışma grubu, Kocaeli’de bir devlet okulunda 5., 6., 7. ve 8. sınıf seviyelerinde 2017-2018 eğitim-öğretim I. döneminde öğrenim gören 33 erkek öğrenciden oluşmaktadır. Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik uygulamaları; 1-araştırma becerileri ile ilgili bilgilendirme, 2- robotik atölye çalışması ve 3-projelerin hazırlanması ve sunumu olmak üzere üç aşamada yürütülmüştür. Çalışmada veriler Fen, Teknoloji,
Mühendislik ve Matematik tutum ölçeği ve yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Elde edilen nicel sonuçlar Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik uygulamalarının öğrencilerin tutumunu arttırdığını göstermiştir. Nitel verilerin analizi sonucunda ise, öğrencilerin etkinliklerin ilgi çekici buldukları ve bilimsel araştırma yaptıkları ve proje ürettiklerinden dolayı kendilerini çok popüler gördükleri tespit edilmiştir. Bunun yanında öğrenciler; etkinliklere heyecanla katıldıklarını ve ders sürelerinin uzatılması gerektiğini vurgulamışlardır. Robotik atölye
çalışmaları ile ilgili öğrencilerin büyük çoğunluğu teknolojik araçların çalışma prensibini bu uygulamalarla anladıklarını, bilgi seviyelerinin arttığını, kodlamanın hayatlarını çok değiştirdiğini ifade etmişlerdir.
Individuals need to acquire various skills in
order to have the features required by the 21st Century and to be able to
compete with others. Science has an important place in acquiring these skills,
and fundamental knowledge of students about Science, Technology, Engineering
and Mathematics is formed during elementary and middle school education. In
this respect, the implementation of applications in which students can use knowledge
related to science, technology, engineering and mathematics together will enhance
their attitude towards science. Therefore, in this study, effect of science,
technology, engineering and mathematics applications on student attitudes and
students' opinions about these applications have been researched. The study
group consisted of 33 male students who were educated at the 5th, 6th, 7th and
8th grade levels of 2017-2018 education-training in a public school in Kocaeli.
Science, Technology, Engineering and Mathematics applications were conducted in
three phases; 1-informing about research skills, 2-robotic workshop and
3-preparation and presentation of projects. Data was collected through Science,
Technology, Engineering and Mathematics attitude scale and semi-structured
interview form. The quantitative results obtained show that Science,
Technology, Engineering and Mathematics applications increased students’
attitudes. As a result of the analysis of qualitative data, it has been found
that the students find the activities interesting and they think that they are
very popular because they have done scientific research and have produced
projects. In addition, they emphasized that they are excited about the
activities and that the length of the course should be extended. Moreover, the
vast majority of students expressed that they have understood working principle
of technological tools by the robotics workshops, and indicated that their
knowledge levels increased, and coding changed their lives very much.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 1 Issue: 1 |