In this study by determining the dangers using Check List method about critical operations, in Search and Rescue purpose ships in our country, including; external firefighting, medical evacuations, response to irregular migration, response to missing/adrift vessels and rescue men over board, the basic occupational safety precautions have been found out. Common occupational safety precautions about critical operations are predicted as; to use personal protective equipment by all personnel, to keep all hatches and companions closed to avoid sinking or taking on water of SAR ships while operating, to use personal protective equipment like safety ropes, non-skid soled shoes, life jackets because of working wet/slippery outer deck and both to make the periodic maintenance and to keep working equipment like cranes, towing equipment, and life nets. In the study it has been chosen L type matrix method to determine the risk assessment. As a result of the risk assessment application about response to missing/adrift vessel operation, rope breakage danger is found as the highest risk with 25 risk score and getting cold danger is found as the lowest risk with 3 risk score. Consequently, by doing risk assessments in ships which include various dangerous occupation groups, precautions should determine. So that while protecting the crew from dangers, it would contribute the efficiency.
Bu çalışmada ülkemizde Arama Kurtarma (A/K) amacıyla kullanılan gemilerdeki hassas faaliyetler içerisindeki; harici yangın söndürme, tıbbi tahliye, düzensiz göçmen olaylarına müdahale, kaybolan/sürüklenen tekneye müdahale ve denizden insan kurtarma faaliyetlerindeki tehlikeler çeklist yöntemi ile belirlenerek alınması gereken temel iş güvenliği önlemleri ortaya çıkarılmıştır. Hassas faaliyetlerdeki ortak iş güvenliği önlemleri olarak; faaliyete uygun kişisel koruyucu donanımların personel tarafından kullanılması, A/K gemisinde operasyon esnasında batma ve su almayı önlemek maksadıyla dışa açılan kaporta ve lombozların kapalı tutulması, dış güvertede kaygan/ıslak zeminde çalışılması sebebiyle emniyet halatı, kaydırmaz tabanlı ayakkabı, can yeleği gibi kişisel koruyucu donanımların giyilmesi ve kullanılan matafora, yedekleme donanımı, kurtarma ağı gibi ekipmanların periyodik bakımlarının zamanında yaptırılması ve çalışır durumda tutulması olarak öngörülmüştür. Çalışmada risk analizi belirlenmesinde L tipi matris yöntemi tercih edilmiştir. Kaybolan/sürüklenen tekneye müdahale faaliyeti ile ilgili kullanılan risk analizi uygulaması sonucunda; en yüksek risk skoru değerinin 25 ile halat kopması tehlikesinde olduğu, en düşük risk skoru değerinin ise 3 ile üşüme tehlikesinde olduğu sonucuna varılmıştır. Sonuç olarak tehlikeli meslek gruplarını bünyesinde barındıran denizcilik sektörü içindeki tüm gemiler için risk analizleri yapılarak sonrasında alınacak tedbirler belirlenmelidir. Böylece çalışanları tehlikelerden korurken verimliliğin de artmasına katkı sağlanmış olunacaktır.
Bu çalışma Özgür Lafçı’nın yüksek lisans tezinin bir bölümünü içermektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Fisheries Management |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 21, 2020 |
Submission Date | June 2, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 3 Issue: 2 |