In the rapidly growing online economy, e-commerce companies are making special efforts to offer better shopping experiences and increase efficiency in order to remain competitive. In this context, one of the important trends emerging for sellers is the "lean e-commerce" approach, which is a model that facilitates their operations and provides faster service using fewer resources. The basic philosophy of lean is to do more with less. The lean e-commerce is a business strategy that simultaneously achieves efficiency, productivity and customer satisfaction in online sales operations. By automating repetitive tasks and using data to better focus resources, ecommerce teams not only reduce costs and increase efficiency, but they also become more agile. By focusing on lean operations, product offerings are quickly curated, and websites are customized focusing on the products buyers need. Therefore, the research problem that forms the basis of this study is how a warehouse can operate more efficiently, how to minimize waste and how to benefit from the 5S lean method as an effective solution. The study follows a case analysis method based on observation and information gathering. Each theoretical concept explained within the scope of lean production and 5S contributes to the study, individually and in collaboration, and makes a significant contribution to the realization of the case study. By implementing 5S in an e-commerce warehouse, problems in the warehouse are quickly identified and revealed, then the root causes are addressed, and their recurrence is prevented, thus the problems are solved effectively. If replenishment is required, things are not in place, things are done incorrectly or cause delays, all these problems are easily identified, visualized and solved quickly with 5S. Within the scope of this study, 5S studies carried out in the operations center of Trendyol, one of Turkey's leading companies serving in the e-commerce sector, are presented as a case study. The implementation stages of 5S in the company are discussed and the gains that
5S Lean warehouse management E-Commerce Warehouses E-Commerce Operation Center Warehouse processes
TYL-17 House Keeping
Hızla büyüyen çevrimiçi ekonomide e-ticaret yapan firmalar, rekabetçi kalabilmek için daha iyi alışveriş deneyimleri sunmak ve verimliliği artırmak için özel çaba göstermektedirler. Bu kapsamda satıcılar için ortaya çıkan önemli trendlerden biri, operasyonlarını kolaylaştıran ve daha az kaynak kullanarak daha hızlı hizmet sağlamada bir model olan "yalın e-ticaret" yaklaşımıdır. Yalının temel felsefesi, daha az ile daha fazla yapmaktır. Yalın e-ticaret, çevrimiçi satış operasyonlarında da verimliliği, üretkenliği ve müşteri memnuniyetini aynı anda gerçekleştiren bir iş stratejisidir. E-ticaret ekipleri, tekrarlanan görevleri otomatikleştirerek ve kaynaklara daha iyi odaklanmak için verileri kullanarak maliyetleri azaltıp verimliliği artırmakla kalmaz, aynı zamanda daha çevik olurlar. Yalın operasyonlara odaklanarak ürün teklifleri hızlı bir şekilde düzenlenir, web siteleri alıcıların ihtiyaç duyduğu ürünlere odaklanarak özelleştirilir. Bu nedenle, bu çalışmanın temelini oluşturan araştırma problemi, bir deponun nasıl daha verimli çalışabileceğini, israfların en aza nasıl indirileceğini ve etkin bir çözüm olarak 5S yalın yönteminden nasıl yararlanılabileceğidir. Çalışmada gözlem ve bilgi toplamaya dayalı bir vaka analizi yöntemi takip edilmektedir. Yalın üretim ve 5S kapsamında açıklanan her bir teorik kavram tek tek ve iş birliği içinde, çalışamaya katkı yapar ve vaka çalışmasının gerçekleştirilmesine önemli katkı sağlar. Bir e-ticaret deposunda 5S'in uygulanmasıyla depodaki sorunlar hızlı bir şekilde belirlenip ortaya çıkarılır, ardından kök nedenler ele alınarak tekrar etmeleri önlenir ve böylece sorunlar etkin bir tarzda çözülmüş olur. İkmal gerekiyorsa, olması gereken şeyler yerinde değilse, işler yanlış yapılıyorsa ya da gecikmeye neden oluyorsa, 5S ile tüm bu sorunlar kolayca belirlenip, görsel hale getirilir ve hızlı bir şekilde çözülür. Bu çalışma kapsamında E-ticaret sektöründe hizmet veren ve Türkiye’nin önde gelen firmalarından Trendyol’un sipariş gerçekleştirme merkezinde gerçekleştirilen 5S çalışmaları vaka analizi olarak sunulmaktadır. Firmada 5S’in uygulama aşamaları ele alınmaktadır ve 5S’in firmaya sağladığı kazanımlar değerlendirilmektedir. Bu şekilde 5S Yöntemi israfları azaltmada verimliliği artırmada ve işyeri organizasyonunu düzenlemede önemli katkılar sağladığı sunulmaktadır.
Etik dışı bir durum yoktur.
DSM Gurup-Trendyol Ar-Ge Merkezi
TYL-17 House Keeping
Makale DSM Gurup-Trendyol Ar-Ge Merkezi tarafından yürütülen “TYL-17 House Keeping” nolu proje kapsamında hazırlanmıştır. Desteklerinden Dolayı yazarlar Trendyol Ar-Ge Merkezine teşekkür ederler.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Project Number | TYL-17 House Keeping |
Early Pub Date | January 22, 2024 |
Publication Date | January 16, 2024 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 10 Issue: 19 |