Bu araştırmada ilkokul dördüncü sınıf
öğrencilerinin okuduğunu anlama düzeyi ile matematik problemlerini çözme
başarısı arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini
Kahramanmaraş İlinin Dulkadiroğlu İlçesinde dört tane ilkokulda öğrenim gören
300 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın yöntemi ilişkisel tarama modelidir.
Verilerin analizinde okuduğunu anlama düzeyi ile problem çözme başarısı
arasındaki ilişkiye bakmak için korelasyon analizi, cinsiyet için t testi
kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda ise okuduğunu anlama düzeyi ile problem
çözme başarısı arasında 0.560, kızlarda 0.587 ve
erkeklerde 0.530 düzeyinde pozitif yönlü orta düzeyde anlamlı bir ilişki
bulunmuştur. Okuduğunu anlama düzeyi ile problem çözme başarısı cinsiyete göre
anlamlı bir farklılık göstermediği sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 3, 2018 |
Submission Date | September 27, 2018 |
Acceptance Date | November 13, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 1 Issue: 1 |