Bu çalışmanın amacı, otel yöneticilerinin sahip olduğu rekabet algısının kaynak temelli işletme yetenekleri görüşü çerçevesinde değerlendirilmesidir. Bu çalışmada otel yöneticilerinin rekabet anlayışının derinlemesine incelenmesine olanak tanıyan nitel araştırma yöntemi otel yöneticilerine 01.10 ve 24.10.2020 tarihleri arasında uygulanmıştır. Otel yöneticilerinin rekabete ilişkin görüşlerinin tematik içerik analizi sonuçlarına göre, “rakibin iş yapısı ve tesis imkânları”, “dış çevreyi izleme”, “yöneticinin sektör deneyimi”, “istatistiksel verileri kullanma” ,“ fiyat indirimi ”,” hizmet kalitesi ” temaları elde edilmiştir. Yöneticilerin ayırt edici yetenekler ile rekabet arasındaki ilişkiye bakış açıları değerlendirildiğinde, “bilgi teknolojileri yeteneği”, “müşteri ilişkileri yeteneği”, “otelin istihdam politikası” ve “çalışan devir hızı” temalarının oluştuğu görülmüştür. Müdürlerin yenilikçi ürün ve hizmet anlayışlarına göre yapılan içerik analizi değerlendirildiğinde ise “online kanalların kullanılması” ve “farklı hizmet konsepti” temaları elde edilmiştir. Yöneticilerin farklılaştırma stratejileri konusundaki değerlendirmelerine göre “ulusal pazar” ve “uluslararası pazar” temaları elde edilmiştir. Buna göre Adıyaman'daki uluslararası zincir otel müdürünün (M1), uluslararası pazarlara yönelik farklılaşma stratejisine sahip olan tek yönetici olduğu görülmüştür. Ayrıca (M1)' in maliyet odaklı farklılaştırma stratejisine en yakın anlayışa sahip olduğu sonuçlar arasında yer almaktadır. Araştırmadan elde edilen bulguların konaklama endüstrisine yönelik ve RBV temelli rekabet çalışmalarına katkıda bulunması beklenmektedir.
The purpose of this study is to evaluate the competition perception of hotel managers within the framework of resource-based business capabilities. A qualitative research method that allows the in-depth examination of the competition understanding of the hotel managers has been applied between 01.10 and 24.10.2020. According to the results of the content analysis of the hotel managers' opinions about the competition, the themes of “competitor's business structure and facilities”, “monitoring the external environment”, “industry experience of the manager”, “using statistical data”, “price reduction”, ”service quality” were obtained. When managers' perspectives on the relationship between distinctive abilities and competition are evaluated, it was seen that themes such as the “information technologies capability”, “customer relationship capability”, “hotel’s employment policy” and “employee turnover” rate were formed. When the content analysis made according to the innovative product and service understanding of the managers was evaluated, the use of online channels and different service concept themes were obtained. National and international market themes were obtained according to the managers' evaluations on differentiation strategies. The international chain hotel manager (M1) in Adıyaman has become the only manager with a differentiation strategy towards international markets. It is among the results that (M1) has the closest understanding to the cost-oriented differentiation strategy. The findings from the research are expected to contribute to RBV-based competition studies for the hospitality industry.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2020 |
Submission Date | August 14, 2020 |
Acceptance Date | October 10, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 2 Issue: 2 |