İşletmelerde katma değer yaratan yeni bir ürün, süreç veya uygulama yenilikçilik olarak ifade edilmektedir. Günümüzde işletmelerin amaçlarına ulaşabilmesi için bir zorunluluk olarak kabul edilen yenilikçiliğin gerçekleşmesi için bazı gereklilikler mevcuttur. Bu gerekliliklerin çalışan motivasyonuna nasıl yansıdığı araştırmanın konusunu oluşturmaktadır. Bu çalışmanın amacı, otel işletmelerinde yenilikçiliğin belirleyicilerinin çalışan motivasyonu üzerindeki etkisini belirlemektir. Araştırmanın evrenini Kayseri ilinde bulunan turizm işletme belgeli otel işletmeleri çalışanları oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında kolayda örneklem yöntemi tercih edilerek anket tekniği ile 400 çalışandan veri toplanmıştır. Veri toplama formu, katılımcıların demografik bilgilerini, çalıştıkları işletmedeki yenilikçiliğin belirleyicileri faktörlerine yönelik algılarını ve çalışma motivasyonunu ölçen üç bölümden oluşmaktadır. Araştırma kapsamında yenilikçiliğin belirleyicileri ile çalışan motivasyonu arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Araştırmada yenilikçiliği belirleyen açık politika, yönetim desteği, eğitim ve geliştirme faktörlerinin çalışanların motivasyonunu pozitif yönde etkilediği tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda, elde edilen bulgular doğrultusunda işletmelere ve çalışanlara öneriler sunulmuştur. Çalışmanın sonuçları, anket uygulamasına katılan 400 katılımcının verdiği yanıtlarla sınırlıdır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | ARTICLES |
Authors | |
Publication Date | March 31, 2024 |
Submission Date | November 7, 2023 |
Acceptance Date | March 25, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 14 Issue: 1 |