Bu çalışmada, psikolojik taciz kavramı, kamu kurumlarında psikolojik tacizin oluşma
koşulları, öğretmenlerin işyerinde psikolojik tacizle karşılaşmaları durumunda bununla nasıl
mücadele edecekleri veya hangi hukuki yollara başvurabilecekleri, hangi hukuki yolların farkında
oldukları ve bu farkındalıkların psikolojik yıldırmanın (mobbing) etkisinin azaltılmasındaki rolü
incelenmiştir. Ayrıca hukuki farkındalıklar veya psikolojik tacize karşı hukuki başvuru yöntemleri
aralarında anlamlı bir fark olup olmadığı, meslek süreleri dikkate alındığında öğretmenler arasında
psikolojik yıldırma etkisinin azaltılması açısından anlamlı bir farklılık olup olmadığı ortaya
konulmaya çalışılmıştır. Çalışmanın örneklemini Kastamonu ili Araç ilçesi orta öğretim
okullarında görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Anket tekniği kullanılarak yapılan
çalışmadan nicel sonuçlar elde edilmiş ve sosyal bilimler için kullanılan istatistiki yöntemlerle
analiz edilmiştir. Araştırma bulgularına göre öğretmenlerin psikolojik tacize karşı başvurulan
hukuki yöntemlerin farkında oldukları, kullanılan bu yöntemlerin bazılarının psikolojik tacizin
azalması açısından kendileri için anlamlı olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | March 10, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Issue: 2 |