It possible to see the change phenomenon in everywhere. Technologies are also the space where the
phenomenon of change can be seen. Because around here it changes occur day by day. Particularly
computer and Internet-based rate of technological change is increasing every day. These changes cause
some pros and cons for users and businesses. Technological changes makes users more active and they can reach informations more easily which was once under monopoly of businesses. One of technological changes is social media that provides the superiorities of users on businesses. Individuals
can take an oppurtunity freely sharing of
their opinions and
experieces
on any subjects through social
media. The aim of the study is
to
analyze sharing of
predetermined
restaurants of TripAdvisor’s
users which is one of social media sites and to determine positive and negative implications on resatautant
image. A mixed research method was conducted. Both content analysis and SPSS program were
employed on data. As a result, it was determined that information shared by users have positive and
negative impact
on the image of
the restaurant.
Değişim olgusunu her yerde görmek mümkündür. Teknolojiler de değişim olgusunun görüleceği yerlerden birisidir. Çünkü buralarda her geçen gün değişimler meydana gelmektedir. Özellikle
bilgisayar ve internet tabanlı teknolojik değişimlerin hızı her geçen gün artmaktadır. Bu değişimler
kullanıcı
ve işletmeler
için
çeşitli
olumlu olumsuz
durumları da
beraberinde getirmektedir. Teknolojik değişim, kullanıcıları daha aktif hale getirirken işletmelerin tekelinde olan bilgiyi de açık hale getirmiş
ve bilgi artık kullanıcılar tarafından üretilip aynı zamanda tüketilir hale gelmiştir. Kullanıcılara işletmeler karşısında fırsat sağlayan teknolojik değişimlerden biri de sosyal medyadır. Sosyal medya olarak bilinen siteler sayesinde bireyler, herhangi bir konuda görüş, fikir ve tecrübelerini özgürce
paylaşma imkânı bulabilmektedirler. Bu araştırmanın amacı da sosyal medya sitelerinden biri olan TripAdvisor’da kullanıcıların önceden belirlenmiş bir restorana yönelik paylaşımlarını analiz etmek
ve restoran imajına olumlu ve olumsuz yansımalarını belirlemektir. Araştırmada karma bir yöntem
uygulanmıştır. Verilere içerik analizi yapıldıktan sonra SPSS programı yardımıyla da analizler
yapılmıştır. Sonuç olarak kullanıcılar tarafından paylaşılan bilgilerin restoran imajına olumlu ve
olumsuz yansımalarının
olduğu belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Other ID | https://www.jomat.org/71-archive/2016-1-1/142-2016-1-1-13-30 |
Journal Section | Research Papers |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2016 |
Acceptance Date | April 3, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 1 Issue: 1 |