Bu çalışmanın amacı Nevşehir Bölgesi’ndeki turist rehberlerinin hizmet verme yatkınlığı düzeylerini belirlemektir. Bu amaçla, hizmet verme yatkınlığı ölçeğinin boyut ortalamaları ile rehberlerin demografik özelliklerine ilişkin tanımlayıcı istatistiklere, T-tests ve ANOVA sonuçlarına yer verilmiştir. Rehberlerin hizmet verme yatkınlığı seviyelerini ölçmek için daha önce geliştirilen ölçekler kullanılmıştır. Örnekleme yöntemi olarak kolayda örnekleme tercih edilmiş ve araştırmanın kapsamına Nevşehir Rehberler Odasına bağlı eylemli rehberler dahil edilmiştir. Veriler anket tekniği ile toplanmıştır. Araştırmanın sonucunda rehberlerin genel olarak hizmet vermeye yatkın oldukları ve yaş, acenteye bağlı olup olmama durumu, cinsiyet ve mesleki deneyime göre hizmet verme yatkınlığı seviyelerinin farklılık gösterdiği saptanmıştır.
The aim of this study is to determine the levels of service orientation of
tourist guides in Nevşehir
Region. For this purpose, descriptive statistics, T-tests and ANOVA of the demographic characteristics of the guides were included in the scale average of the service
orientation scale. Previously developed
scales were used to measure the service
orientation levels of the guides.
Convenience sampling was preferred as a method of sampling and active guides attached
to the Chamber of Guides in Nevşehir were included
in the scope of the research. The data were collected by survey technique. As a result of the study, it was determined that the guides were generally
inclined to serve and the level of service orientation differed from according
to age, whether or not they were dependent on the agency,
sex and professional experience.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Other ID | https://www.jomat.org/75-2017-2-1/154-2017-2-1-5-22 |
Journal Section | Research Papers |
Authors | |
Publication Date | November 14, 2017 |
Acceptance Date | November 15, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 2 Issue: 1 |