Türkiye’de son yıllarda ekonomik
gelişme ile birlikte araç talebinde hızlı artışlar gözükmektedir. Kişilerin
kullanılabilir gelirindeki artışın yanında kredi sisteminin de piyasayı
desteklemesi otomotiv satışlarını artırmıştır. Yerli araba üretimine ilişkin
yoğun gündemler yaşanırken kişilerin özellikle Alman marka otomobillere olan
ilgisi tematik tartışmalara neden olabilecektir.2016 yılında Türkiye’de 983 bin
araç satışı gerçekleşmiştir. Aynı yıl alman marka araçlarda 330 bin adet atış
gerçekleşmiştir.2016 yılında Türkiye’de satılan 3 araçtan biri alman markasına
sahiptir. Ayrıca 2016 yılında dünyada 99 milyon adet araç satıldığı tahmin
edilirken dünyada satılan 100 araçtan birinin Türkiye’de satıldığı tahmin
edilmektedir.
Bu çalışmanın amacı son yıllarda
Türkiye’de hızla talebi artan alman marka otomotivlere olan ilgiye olan bazı
tutum ve davranışların rolünü araştırmaktır. Uygulama kısmında İstanbul’da
rastgele örneklem yöntemiyle 258 kişiye anket yapılmış olup, analizler logit
modeli yardımıyla yapılmıştır. Sonuç itibariyle kişilerin tüketim yaparken imaj
algısı, güvenlik algısı, tek bir kere alıp uzun zaman kullanma algısı arttıkça
Alman marka araçlara olan ilgi artmaktadır.
Türkiye’de son yıllarda ekonomik gelişme ile
birlikte araç talebinde hızlı artışlar gözükmektedir. Kişilerin kullanılabilir
gelirindeki artışın yanında kredi sisteminin de piyasayı desteklemesi otomotiv
satışlarını artırmıştır. Yerli araba üretimine ilişkin yoğun gündemler
yaşanırken kişilerin özellikle Alman marka otomobillere olan ilgisi tematik
tartışmalara neden olmaktadır. 2016 yılında Türkiye’de 983 bin araç satışı
gerçekleşmiştir. Aynı yıl alman marka araçlarda 330 bin adet satış
gerçekleşirken, satılan 3 araçtan biri alman markasına sahiptir. Ayrıca 2016
yılında dünyada 99 milyon adet araç satışı gerçekleşirken, dünyada satılan 100 araçtan birinin
Türkiye’de satıldığı tahmin edilmektedir.
Bu çalışmanın amacı son yıllarda Türkiye’de
hızla talebi artan alman marka otomotivlere olan ilgiye, bazı tutum ve davranışların etkisini
araştırmaktır. Uygulama kısmında İstanbul’da rastgele örneklem yöntemiyle 258
kişiye anket uygulaması yapılmış olup, veriler logit modeli yardımıyla
incelenmiştir. Sonuç itibariyle kişilerin tüketim yaparken imaj algısı,
güvenlik algısı, tek bir kere satın alıp uzun dönem kullanma algısı arttıkça
Alman marka otomobillere olan ilgi artmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2018 |
Submission Date | February 8, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 3 Issue: 1 |
Papers are controlled by the Ithenticate program against plagiarism
All published articles have the DOI number.
JOMELIPS is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
.