BibTex RIS Cite

Pazarlama İletişimi ve Şehir Pazarlaması “Şehirlerin Markalaşması”

Year 2007, Volume: 4 Issue: 4, 156 - 162, 19.11.2013

Abstract

Markaların rolünün ve değerlendirilmesinin giderek daha önemli hale geldiği günümüzde sadece ürüne veya hizmete yönelik değil insanlara, yerlere, kurumlara da marka değerlendirmesi yapılmaktadır. Marka olmak hedef kitle gözünde daha değerli hale gelmek onun tercihi olmak anlamına gelmektedir. Bir ürün için var olan bu değer onun daha çok satılması ve kar elde etmesi anlamına gelirken, şehir için daha fazla ziyaretçi, daha fazla yatırımcı ve daha fazla gelir anlamına gelmektedir. Rekabetin hayatın her alanında ve global ölçekte arttığı günümüzde dünyanın her köşesinden yeni ziyaretçiler, yatırımcılar ve sakinler çekmek o şehrin yöneticileri, karar vericileri için önemli hale gelmeye başlamış, bu amaçla pazarlama çabalarına girişmeye, destek almaya başlamışlardır. Hedef kitlesi için cazip hale gelecek bir şehir, pazarlama stratejileri geliştirir ve bunları bütünleşik olarak uygulama iradesini gösterirse rekabetçi avantaj elde edebilecektir. Bu bilgiler ışığında bu çalışma ile şehirlerin markalaşması için yapılması gereken pazarlama iletişimi çabaları incelenmiştir.

 

References

  • Ak M (2006) Marka Ürününüze Ruh Katar Marka Yönetimi, Akis Kitap, İstanbul.
  • Clarke J (2000) Torism Brands: An Explora- tory Study of the Brands Box Model, Journal of Vacation Marketing, 6 (4).
  • Deffner A ve Lioruris C (2005) City Marke- ting: A Significant Planning Tool for Urban Develeopment in a Globalised Economy, 45 th Congress of the European Regional Science Association, Vrije Universty, Amsterdam.
  • Doyle P (2001) Başarılı Markalar Oluşturma, Muharrem Ayın (çev), Reklamda Mükemmele Ulaşmak, Leslie Butterfield (ed.), Reklamcılık Vakfı Yayınları, İstanbul.
  • Elden M, Ulukök Ö ve Yeygel S (2005) Şimdi Reklamlar, İletişim Yayınları, İstanbul.
  • Greenberg M (2000) Branding Cities, A Social History of the Urban Lifestyle Magazine, Ur- ban Affairs Review, 36 (2).
  • Kavaratzis M ve Ashworth G J (2005) City Branding: An Effective Assertion of Identity or a Tansitory Marketing Trick?, Tijdschrift Voor Economische en Sociale Geografie,.96, (5).
  • Langer R (2000) Place Images and Place Mar- keting, Copenhagen Business School, Doktora Tezi.
  • Odabaşı Y ve Oyman M (2005) Pazarlama
Year 2007, Volume: 4 Issue: 4, 156 - 162, 19.11.2013

Abstract

References

  • Ak M (2006) Marka Ürününüze Ruh Katar Marka Yönetimi, Akis Kitap, İstanbul.
  • Clarke J (2000) Torism Brands: An Explora- tory Study of the Brands Box Model, Journal of Vacation Marketing, 6 (4).
  • Deffner A ve Lioruris C (2005) City Marke- ting: A Significant Planning Tool for Urban Develeopment in a Globalised Economy, 45 th Congress of the European Regional Science Association, Vrije Universty, Amsterdam.
  • Doyle P (2001) Başarılı Markalar Oluşturma, Muharrem Ayın (çev), Reklamda Mükemmele Ulaşmak, Leslie Butterfield (ed.), Reklamcılık Vakfı Yayınları, İstanbul.
  • Elden M, Ulukök Ö ve Yeygel S (2005) Şimdi Reklamlar, İletişim Yayınları, İstanbul.
  • Greenberg M (2000) Branding Cities, A Social History of the Urban Lifestyle Magazine, Ur- ban Affairs Review, 36 (2).
  • Kavaratzis M ve Ashworth G J (2005) City Branding: An Effective Assertion of Identity or a Tansitory Marketing Trick?, Tijdschrift Voor Economische en Sociale Geografie,.96, (5).
  • Langer R (2000) Place Images and Place Mar- keting, Copenhagen Business School, Doktora Tezi.
  • Odabaşı Y ve Oyman M (2005) Pazarlama
There are 9 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Compilation Articles
Authors

Hüseyin Altınbaş

Publication Date November 19, 2013
Submission Date December 9, 2013
Published in Issue Year 2007 Volume: 4 Issue: 4

Cite

APA Altınbaş, H. (2013). Pazarlama İletişimi ve Şehir Pazarlaması “Şehirlerin Markalaşması”. Selçuk İletişim, 4(4), 156-162. https://doi.org/10.18094/si.23937