Markaların rolünün ve değerlendirilmesinin giderek daha önemli hale geldiği günümüzde sadece ürüne veya hizmete yönelik değil insanlara, yerlere, kurumlara da marka değerlendirmesi yapılmaktadır. Marka olmak hedef kitle gözünde daha değerli hale gelmek onun tercihi olmak anlamına gelmektedir. Bir ürün için var olan bu değer onun daha çok satılması ve kar elde etmesi anlamına gelirken, şehir için daha fazla ziyaretçi, daha fazla yatırımcı ve daha fazla gelir anlamına gelmektedir. Rekabetin hayatın her alanında ve global ölçekte arttığı günümüzde dünyanın her köşesinden yeni ziyaretçiler, yatırımcılar ve sakinler çekmek o şehrin yöneticileri, karar vericileri için önemli hale gelmeye başlamış, bu amaçla pazarlama çabalarına girişmeye, destek almaya başlamışlardır. Hedef kitlesi için cazip hale gelecek bir şehir, pazarlama stratejileri geliştirir ve bunları bütünleşik olarak uygulama iradesini gösterirse rekabetçi avantaj elde edebilecektir. Bu bilgiler ışığında bu çalışma ile şehirlerin markalaşması için yapılması gereken pazarlama iletişimi çabaları incelenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Compilation Articles |
Authors | |
Publication Date | November 19, 2013 |
Submission Date | December 9, 2013 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 4 Issue: 4 |