Video ve blogger kelimelerinin bir araya gelmesiyle oluşan vlogger kavramı dünyanın en büyük kullanıcı odaklı video içerik sağlayıcısı YouTube için içerik oluşturan herkese verilen genel isimdir. Vloglar kişisel günlüklerden günlük hayattaki olaylara dair yorumlara kadar çeşitlenmekle birlikte en fazla takipçiye sahip kanal listeleri incelendiğinde güzellik, makyaj, moda ve oyun alanlarında içerik üreten vloggerların lider olduğu görülmektedir. Bu bağlamda vloggerlar ürettikleri ve paylaştıkları video içerikleri ile kendi benliklerini beğenileri, yaşam tarzları, ekonomik, kültürel ve sosyal sermayeleri üzerinden yeniden sunmaktadır. Pierre Bourdieu’ya göre beğeniler dolayımıyla biçimlenen beden, toplumsal sınıfların damgasını üzerinde taşır. Beslenme, moda, kozmetik, sportif faaliyetler gibi beğeniye konu olan uzamlar sermayenin miktarı ve biçimine göre düzenlenmekte ve sınıfsal habitusların farklılığından kaynaklanmaktadır. Bu çalışmada Bourdieu’nun beğenilerin sınıfsal olduğu tezinden hareketle yedi farklı vlogger’ın zayıflama öyküleri incelenmiş ve vloggerların beden kullanımları ve yeme içme tercihleri üzerinden kendilerini diğerlerinden nasıl ayrıştırdığı betimsel analiz yöntemiyle çözümlenmiştir. Vloggerların, orta sınıfa ait izler taşımakla birlikte, beğenileri üzerinden toplumsal uzamda farklı konumlar aldığı bulunmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | October 19, 2020 |
Submission Date | July 17, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 13 Issue: 3 |