Çin’de başlayan ve kısa sürede tüm dünyaya yayılan Covid-19 virüsü, 2020 yılı itibariyle dünya genelinde küresel bir sağlık mücadelesinin başlamasına neden oldu. Yaşanan süreçte ülkeler, hem ulusal hem de uluslararası boyutta çeşitli tedbirler alarak, vaka sayıları ile ölüm oranlarını azaltmaya ve pandemi sürecinin toplumsal etkilerini kontrol altında tutmaya çalıştılar. Sosyal mesafe kuralı, bireysel izolasyon ve karantina uygulamalarının öne çıktığı tedbirler, dünya genelinde toplumların sosyo-ekonomik değişimler yaşamalarına yol açtı. Covid-19 pandemisi ile artan online harcamalar, e-ticaret ve dijital reklam yatırımlarına da etki etti.
Çalışma, ilgili alanda yapılan ulusal ve uluslararası çeşitli araştırmaların incelenerek, pandemi sürecinde değişen tüketim pratikleri, e-ticaret harcamaları ve dijital reklam yatırımları konularında hazırlanmış kuramsal bir makaledir. Araştırmanın amacı; modern tüketim teorilerinin yetersiz kaldığı Covid-19 pandemisinde, bireylerin tüketim pratikleri, online harcamaların e-ticarette etki ettiği alanlar ve dijital reklam yatırımları konularını ele almaktır. Yapılan araştırma neticesinde; pandemi döneminde ihtiyacı olandan fazlasını alarak, depolama yapan ve kendini bu şekilde güvende hisseden “stoklayan” tüketiciler dikkat çekmektedir. Süreçten en çok etkilenen sektörlerin başında; turizm, seyahat, eğlence merkezleri, restoran ve kafeler gelirken, market-gıda sektöründe yapılan “ihtiyaç temelli” tüketim harcamalarının ciddi oranda arttığı yapılan araştırmalar ile ortaya konmuştur. Dijital pazarlamanın yükselişe geçtiği Covid-19 pandemisinde özellikle pek çok sektörde yaşanan geçici hizmet durdurma süreçleri, reklam yatırımlarının e-ticaret harcamalarının aksine düşüşe geçmesine neden olmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Compilation Articles |
Authors | |
Publication Date | October 19, 2020 |
Submission Date | August 3, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 13 Issue: 3 |